کد خبر : 58453
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

سیر صعودی شیوع کرونا در گیلان/ مسافران اوضاع‌ را بحرانی کرده‌اند

سیر صعودی شیوع کرونا در گیلان/ مسافران اوضاع‌ را بحرانی کرده‌اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به سیر صعودی کرونا و افزایش آمار مبتلایان در استان گفت:تعداد بستری‌شدگان رشد قابل توجهی داشته که یکی از عوامل آن ورود مسافران غیربومی به منطقه است.

به گزارش گیلانستان، آبتین حیدرزاده ، با اشاره به سیر صعودی کرونا و افزایش آمار مبتلایان به کرونا در گیلان اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و به‌تبع آن در استان گیلان همچنان رو به افزایش است و روز به روز به تعداد بستری‌شدگان این بیماری افزوده می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تعداد بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: در اردیبهشت ماه حدود ۱۵۰ نفر به‌دلیل کرونا در مراکز درمانی استان بستری بودند اما امروز تعداد بستری‌شدگان کرونا در گیلان به بیش از ۴۰۰ نفر رسید‌.

حیدرزاده با اشاره به ضرورت توجه جدی به پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان خاطرنشان کرد: ورود مسافران به منطقه اوضاع را بحرانی تر می‌کند به‌صورتی که درحال حاضر بیش از ۹۰ نفر از بیماران در بخش ICU بیمارستان‌ها بستری هستند که یک سوم آن‌ها نیاز به دستگاه تنفسی دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برخی اظهار نظرات در رابطه با دارو و درمان بیماران مبتلا به کرونا را مورد اشاره قرار داد: مشکلی بابت تأمین دارو و درمان بیماران در بیمارستان‌های گیلان وجود ندارد؛ اما این مسئله را باید در نظر بگیریم که هنوز داروی اختصاصی برای درمان این بیماری وجود ندارد.

حیدرزاده با بیان اینکه درحال حاضر از داروهایی که توسط وزارت بهداشت و درمان در اختیارمان قرار گرفته برای درمان بیماران کرونایی استفاده می‌شود خاطرنشان کرد: با وجود افزایش آمار مبتلایان به کرونا در گیلان اما مشکلی بابت دارو و درمان نداریم.

وی با اشاره به وضعیت قرارداد پرستاران داوطلب که در اوج شیوع کرونا در استان به کمک کادر درمان شتافتند تصریح کرد: با پیگیری‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، وضعیت قرارداد این پرستاران نیز روشن خواهد شد از طرفی مقدمات کار فراهم شده و در حال طی مسیر قانونی است.

گیلان از نخستین استان‌هایی بود که درگیر این بیماری شد و کادر درمان استان نیز تا امروز مجاهدانه در خط مقدم مقابله با کرونا ایستادند و با ایثار و فداکاری خود، جان بیماران را نجات دادند.

پس از اعلام هشدارهای متعدد از سوی کارشناسان بهداشت و درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم گیلان و کاهش تردد در خیابان‌ها و معابر شهری، بار این بیماری در مقطعی از زمان بسیار کاهش یافت اما در ماه‌های اخیر به‌دلیل عدم توجه به اصول بهداشتی شاهد افزایش بار این بیماری در استان گیلان هستیم.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اسفند ماه گذشته تاکنون حدود ۱۷ هزار و ۶۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که اکثر آنها بهبود یافته‌اند و متاسفانه تعدادی از بیماران نیز جان خود را از دست دادند و از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۸ هزار نفر در بخش سرپایی مورد نمونه‌گیری قرار گرفتند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار