کد خبر : 57484
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مهر 1399- 12: 11

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس:

سیکل ناقص اقتصادی عامل افزایش قیمت‌ها/مجلس در تأمین اعتبار سبد کالا در مقابل دولت مستحکم باشد

سیکل ناقص اقتصادی عامل افزایش قیمت‌ها/مجلس در تأمین اعتبار سبد کالا در مقابل دولت مستحکم باشد

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با اشاره بر انتخاب وزیر صمت و انتظار مردم از توقف قیمت گفت: اینکه دولت قیمت را متوقف کند انتظار به حقی است اما سیکل اقتصادی کشور در یک فرآیندی تحت تأثیر دلار ۳۰ هزارتومانی سیکل ناقصی داشته و باید ترمیم شود.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به تصویب سبد کالا در مجلس اظهار کرد: در تأمین اعتبار سبد کالا ازنظر تأمین منابع مشکلی وجود نداشته و ۳۰ هزار میلیارد تومان تأمین اعتبارشده اما مشکل بر سر مخالفت دولت است  و متأسفانه   نمایندگان نیز به حرف دولت توجه می‌کنند.

وی با اشاره به تأمین بیست هزار میلیارد تومان بودجه بازنشستگان و عمرانی توسط دولت گفت: بحث ما این است دولت اگر پول ندارد چطور ۲۰ هزار میلیارد را اضافه کرده، پس باید در تأمین اعتبار سبد کالا نیز موافقت کند.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این طرح بعد از  تصویب در صحن  قرار شد به کمیسیون برگردد و بعد از رفع موضوعات مطروحه، دوباره به صحن ارجاع داده شود، افزود: معتقد هستم که مجلس باید محکم در مقابل دولت بایستد و در تأمین اعتبار برای این موضوع مهم و اساسی کوتاهی نکند.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که قبلاً درباره منابع مالی با دولت به توافق رسیده و نماینده دولت آن را قبول داشت که بر اساس آن ۲۰ میلیارد آوردیم که جمع آن پنجاه‌هزار میلیارد تومان شود، تصریح کرد: مجلس نباید در مقابل توجیهات دولت کوتاه بیاید، باید محکم ایستاده و با توجه به نیاز ضروری مردم به این کالاهای اساسی از این موضوع دفاع کند چراکه اگر قرار بود دولت خودش این کار را پیگیری کند زودتر انجام می‌داد درصورتی‌که دولت اعتقادی به آن ندارد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه حدود یک‌ماه در کمیسیون با دولت وارد مذاکره شده و بر این اساس این سی هزار میلیارد با تبصره دو و چهارده قابل پیش‌بینی است، خاطرنشان کرد: چگونه است که دولت برای تبصره‌های دیگر برای بیست هزار میلیارد دیگر تأمین اعتبار کرده و مشکلی ندارد پس می‌توان گفت که دولت در این تبصره‌ها بودجه دارد.

وی با اشاره به حضور نماینده دولت در صحن و بیان اشکالاتی به این طرح بیان کرد: دولت که نباید با همه قوانین وضع‌شده در مجلس موافقت کند این ایرادی ندارد، لذا معتقدیم که مجلس نباید در مقابل توضیحات دولت کوتاه بیاید چراکه از مجلس انقلابی انتظار می‌رود در مسیر برآوردن نیازهای ضروری مردم در مقابل دولت محکم بایستد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به فرآیند تصویب طرح اختصاص سبد کالا گفت: جای گله‌مندی است وقتی مجلس با ۲۰۰ رأی اولویت این طرح به‌فوریت توسط نمایندگان مشخص می‌شود و دوباره با همان ۲۰۰ رأی به کمیسیون برمی‌گردد که این روند، نشان از اشکالاتی است.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره بر انتخاب وزیر صمت و انتظار مردم از توقف قیمت‌ها افزود: اینکه دولت قیمت را متوقف کند انتظار به حقی است اما سیکل اقتصادی کشور در یک فرآیندی تحت تأثیر دلار ۳۰ هزارتومانی است به‌عنوان‌مثال دان مرغ که بیش از ۹۰ درصد آن از خارج وارد می‌شود اگر با ارز ۴۲۰۰ تأمین شود روزبه‌روز بر قیمت آن افزایش پیدا می‌کند سیکل اقتصادی سیکل ناقصی است و باید ترمیم شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار