کد خبر : 540
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 مرداد 1394- 09: 17

شاخص اهداء خون در گیلان از میانگین کشوری بالاتر است

شاخص اهداء خون در گیلان از میانگین کشوری بالاتر است

مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه دهمین مرکز انتقال خون در آستانه اشرفیه افتتاح شد گفت: شاخص اهداء خون در گیلان از حد میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش در گیلان، مدیرکل انتقال خون گیلان در مراسم افتتاحیه پایگاه انتقال خون آستانه اشرفیه بابیان این‌که استان گیلان با داشتن تعداد۱۰ پایگاه انتقال خون به یکی از  استان‌های دارای تعداد بالای پایگاه انتقال خون کشور تبدیل‌شده است اظهار داشت: سالانه در بیمارستان‌های استان گیلان به‌طور میانگین بیش از۸۰ هزار واحد خون و افزون بر۲۰۰ هزار واحد فرآورده‌های خونی در بیمارستان‌های استان توزیع می‌شود.

علی داوودی با بیان این‌که شاخص اهداء خون در این استان از حد میانگین کشوری بالاتر است گفت: شاخص اهداء خون در گیلان ۳۲ نفر به ازای هر هزار نفر جمعیت است که این شاخص در استان از حد میانگین کشوری بالاتر است.

وی با اشاره به مهم‌ترین موارد مصرفی خون در گیلان تصریح کرد: جمعیت ۱۲ درصدی بالای ۶۰ سال حضور ۱۰ درصدی بیماران تالاسمی، وجود ۱۰۰۰ نفر از بیماران دیالیزی و حادثه‌خیز بودن جاده‌ای از عوامل مؤثر افزایش مصرف فرآورده‌های خونی در گیلان هستند.

مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به هزینه یک میلیارد ریالی تجهیز پایگاه انتقال خون آستانه‌اشرفیه افزود: پایگاه انتقال خون آستانه‌اشرفیه می‌تواند نقش بسزایی در تأمین خون موردنیاز بیماران بیمارستان کوثر دارد.

داوودی با تأکید بر نیاز بیماران تالاسمی و دیالیزی شهرستان آستانه‌اشرفیه به اهداء خون شهروندان این شهرستان بیان کرد: هم‌اکنون تعداد۴۰ بیمار تالاسمی و۸۰ بیمار دیالیزی در آستانه‌اشرفیه حضور دارند که امیدواریم با افتتاح این پایگاه انتقال خون و همراهی مردم شهرستان شاهد برطرف شدن و تأمین کمبود خون این عزیزان شویم.

وی از آستانه‌ اشرفیه به‌عنوان دهمین شهر دارای پایگاه انتقال خون در استان گیلان یاد کرد و افزود: در حال حاضر شهرهای آستارا، تالش، انزلی، فومن، رودبار، رشت، لاهیجان، لنگرود و رودسر دارای پایگاه انتقال خون هستند.

فرماندار و شهردار آستانه‌اشرفیه نخستین افرادی بودند که در پایگاه انتقال خون آستانه‌اشرفیه خون اهدا کردند./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار