کد خبر : 3041
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱

شاخه هایی را می برند که خودشان روی آن ها نشسته اند/ شورای نگهبان یکی از ارکان غیرقابل تردید نظام است

شاخه هایی را می برند که خودشان روی آن ها نشسته اند/ شورای نگهبان یکی از ارکان غیرقابل تردید نظام است

دکتر مظفر نامدار با اشاره به هجمه های برخی افراد به جایگاه شورای نگهبان قانون اساسی، اظهارکرد: آنهایی که می خواهند در این مملکت بر مبنای قانون کار کنند و بر مبنای قانون امور مردم را بچرخانند و از دایره ی قانون خارج نشوند بدانند که شورای نگهبان ، یکی از ارکان غیرقابل تردید در نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش درگیلان، دکتر مظفر نامدار در گفتگویی با اشاره به هجمه های برخی افراد به جایگاه شورای نگهبان قانون اساسی اظهارکرد: آنهایی که می خواهند در این مملکت بر مبنای قانون کار کنند و بر مبنای قانون امور مردم را بچرخانند و  از دایره ی قانون خارج نشوند بدانند که شورای نگهبان ، یکی از ارکان غیرقابل تردید در نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود:کسانی که حتی از زاویه ی سیاسی بخواهند به این قضیه نگاه کنند و از زاویه ی قانونی هم نگاه نکنند ، می دانند که در همه ی  نظام های سیاسی دنیا یک چیزی شبیه شورای نگهبان در ساختار حکومتی شان (برای اینکه از آسیب های احتمالی بر مبنای عقایدی که دارند حفظ کنند ) گذاشتند.

استاد و محقق گیلانی تاکید کرد:  کسانی که به هر دلیلی نمی توانند صلاحیت خودشان را اثبات کنند برشورای نگهبان می تازند.

دکتر نامدار با بیان اینکه کاندیداها باید خود را اثبات کنند، افزود:  احراز با اثبات دو مطلب است اثبات برای آن داوطلب است احراز کار شورای نگهبان است به عنوان مثال ماشین اگر خراب باشد نمی رود به بغال بگوید که بیا و ماشین من را تعمیر کن ! داد می زند می گوید آقا چه کسی مکانیکی بلد است برای مثال ده نفر می گویند من بلدم ! خب شما نمی گویید که هر ده نفر بیایند و ماشین من را درست کنند ،شما می گویید آقا اول شما ثابت کنید که مکانیکی بلد هستید بعد اجازه بدهم که ماشینم را تعمیر کنید. اگر احراز نکنید، بدن خودتان را در اختیار دکتر نمی گذارید. باید اول دکتر را احراز کنید بعد . حتی اگر مواد غذایی را هم احراز نکنید نمی برید برای خانواده ی خود که آن ها آن مواد غذایی را استفاده کنند.

وی تصریح کرد:  واقعا عجیب است که ما برای چوب و سنگ و آهن احراز صلاحیت می کنیم اما برای جسم و جان و عقیده ،امور و معیشت مردم می گوییم نباید احراز صلاحیت کرد ؟!! این را هم قانون مشخص کرده که برای شورای نگهبان است.

نامدار با تاکید براین مطلب که آن هایی که آمدند قدرت تهاجمی شان را بسته اند بر روی این نهاد بسیار حیاتی کشور ما خاطر نشان ،کرد: مهاجمین ناخواسته دارند شاخه هایی را می برند که خودشان روی آن ها نشسته اند اصلا کسی به این ها اعتنا نمی کند که می خواهند این شاخه ها را بزنند آن آقایانی که می خواهند این شاخه ها را بزنند و وارد بشوند در این کشور  این ها را به تربچه فروشی قبول ندارند. خودشان با اصحاب قدرت و ثروت و زور طبق همه ی روال های تاریخی می بندند.

وی در پایان تاکید کرد:  بهتراست که به این نهاد مقدس اعتماد کنیم چون پیش از آن که بخواهیم شلوغ کنیم باید صلاحیت خودمان را اثبات کنیم ./احرار گیل

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار