کد خبر : 65178
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷

ششمین جشنواره هنری ققنوس گیلان/ هنرمندان فرصت را از دست ندهند

ششمین جشنواره هنری ققنوس گیلان/ هنرمندان فرصت را از دست ندهند

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس استان، گفت: هنرمندان فرصت شرکت در این جشنواره را از دست ندهند.

سید امیر مصباح با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس گیلان، اظهار کرد: این جشنواره به همت بسیج دانشجویی استان گیلان و بر اساس وظیفه ذاتی با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری و سینمایی این اداره کل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در ۱۰ بخش هنری و ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان سال‌های ۹۶ تا ۹۹ برنامه ریزی شده است، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا پایان اردیبهشت ماه امسال تعیین و اختتامیه نیز تیر ماه امسال برگزار می‌شود.

مصباح اضافه کرد: دانشجویان می‌توانند در بخش‌های تئاتر، استندآب کمدی، فیلم، انیمیشن، کلیپ، نقاشی، پوستر و کاریکاتور، شعر و داستان، موسیقی، خوشنویسی، مداحی آثار خود را تهیه و ارسال کنند.

وی در ادامه با تشریح شرایط شرکت در هر کدام از بخش‌ها، افزود: علاقه مندان می‌توانند در بخش شعر در سه قالب موضوع آزاد اعم از عاشقانه، عارفانه، اجتماعی، انقلابی، دفاع مقدس، زن و خانواده، بخش ویژه «حاج قاسم» و بخش شهدای دانشجویی استان گیلان شرکت کنند.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با بیان اینکه محدودیتی در قالب‌های آثار ارسالی وجود ندارد و اشعار می‌تواند قالب‌های کلاسیک، سپید و ترانه باشند، ادامه داد: آثار ارسالی باید به صورت ورد تهیه و به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

وی همچنین با بیان اینکه در بخش داستان نیز آثار می‌تواند در قالب موضوعات آزاد (عارفانه، اجتماعی، شهدای دانشجو، انقلابی، دفاع مقدس، زن و خانواده ارسال شود، گفت: در این بخش هر نفر می‌تواند سه اثر و حداکثر تا ۱۵۰۰ کلمه برای هر اثر در قالب ورد ارسال کند.

مصباح به بخش عکس این جشنواره نیز اشاره و با بیان اینکه عکس‌ها تهیه شده باید با موضوع آزاد اعم از اجتماعی، فرهنگی، دفاع مقدس، مدافعان سلامت، آمریکا و استکبار ستیزی، محیط زیست تهیه و ارسال شود، گفت: هر نفر می‌تواند در این بخش پنج عکس که توسط دوربین‌های تک لنزی انعکاسی، دیجیتال، و موبایل تهیه شده باشد اما شرکت کنندگان باید توجه داشته باشند که عکس‌ها باید به صورت یک فایل jpeg با کیفیت ارسال شود.

وی همچنین تأکید کرد: یکی از شرایط شرکت عکس‌ها در جشنواره عکس‌های این است که ویرایش عکس در حد اصلاح نور و رنگ و کراپ تا حد مجاز است و نباید به اصلت عکس لطمه‌ای وارد شود و عکس‌های ارسالی نباید دارای امضای عکاس، حاشیه، تاریخ، لوگو یا هر نشانه تصویری دیگر باشد و همچنین عکس‌ها باید دارای عنوان بوده و اطلاعات مربوط به مکان و زمان عکس برداری همراه اثر پیوست و در یک فایل ورد ارسال شود.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با بیان اینکه در بخش خوشنویسی این جشنواره نیز هنرمندان می‌توانند آثار خود را با موضوع آزاد عاشقانه، عارفانه، اجتماعی، انقلابی، دفاع مقدس، زن و خانواده و در بخش ویژه نیز با موضوع «شهدای دانشجوی استان گیلان تهیه کنند، ادامه داد: در بخش ویژه می‌توانند از اسامی و یا برش‌های کوتاهی از وصیت نامه‌های شهدای دانشجو در تولید اثر خود استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در بخش موسیقی این جشنواره نیز دانشجویان دانشگاه‌های استان گیلان می‌توانند در صورت علاقه به تولید یک اثر موسیقی با توجه به ضوابط و مقررات و یا یک فیلم کوتاه از آثار خود و یا فایل اجرا شده در زمینه‌های مذکور را تهیه و برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، افزود: آثار در این بخش می‌تواند در سه قالب خوانندگی، نوازندگی، و آهنگ سازی باشد.

مصباح در ادامه با بیان اینکه شرکت کنندگان در بخش تئاتر جشنواره نیز آثار خود را باید در قالب موضوعات انتخابات ۱۴۰۰، دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان سلامت، شهدای دانشجو، مد و لباس، وضعیت اقتصادی و اجتماعی، خانواده و ازدواج تهیه و ارسال کنند، اضافه کرد: آثار باید به صورت تک نفره، دو نفره و چند نفره تهیه و اجرا و یک نسخه pdf از نمایشنامه و یک فیلم اجرای باید برای دبیرخانه ارسال شود.

وی به بخش استندآپ کمدی نیز اشاره و با بیان اینکه در این بخش موضوعات ذکر شده می‌تواند الهام دهنده تولید اثر باشد، ادامه داد: شرکت کننده باید یک فیلم کوتاه از اجرای خود را ارسال کنند.

مصباح با اشاره به اینکه در بخش فیلم کوتاه و مستند آثار تولید شده می‌تواند در قالب موضوع آزاد اعم از عارفانه، عاشقانه، اجتماعی، انقلابی، دفاع مقدس، زن و خانواده باشد، افزود: بخش ویژه نیز با موضوع شهدای دانشجویی استان گیلان است.

وی با بیان اینکه در قسمت کلیپ‌های آماتور هنرمندان می‌توانند از موضوعات آزاد ذکر شده برای تولید کلیپ خود بهره ببرند، گفت: قسمت حرفه‌ای در دو بخش آزاد و بخش ویژه برگزار می‌شود که بخش ویژه با موضوع شهید «حاج قاسم سلیمانی» است و نحوه ارسال نیز فیلم اثر را باید به پیام رسان شماره تلفن ۰۹۰۳۷۰۸۷۷۶۸ ارسال کنند.

مصباح به بخش کاریکاتور این جشنواره نیز اشاره و با بیان اینکه این بخش نیز در دو قسمت موضوع آزاد و ویژه برگزار می‌شود، اضافه کرد: در بخش آزاد موضوع آثار می‌تواند عارفانه، عاشقانه، اجتماعی، انقلابی و در بخش ویژه نیز کنترل ذهن اعم از رسانه و شبکه‌های اجتماعی مد نظر علاقه مندان قرار گیرد.

وی افزود: در این بخش هر نفر می‌تواند پنج اثر ارسال در قالب‌های اجرایی نامحدود ارسال کند.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان جشنواره هنری ققنوس را فرصتی مناسب برای نمایش توانمندی و استعداد دانشجویان و فارغ التحصیلان گیلان در بخش‌های مذکور برشمرد و از همه هنرمندان برای شرکت در این جشنواره دعوت کرد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار