کد خبر : 64022
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

رئیس ستاد انتخابات گیلان:

شمار ثبت نام کنندگان پارلمان شهری گیلان به ۴۹۷ نفر رسید

شمار ثبت نام کنندگان پارلمان شهری گیلان به ۴۹۷ نفر رسید

رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به ثبت نام ۴۹۷ داوطلب در انتخابات شوراهای شهر، گفت: بیش از ۲۷۰ نفر به صورت غیرحضوری ثبت نام کرده اند.

به گزارش گیلانستان، محمود قاسم نژاد با بیان اینکه بر اساس آخرین آمارها ۴۹۷ نفر طی پنج روز گذشته در ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر استان گیلان ثبت نام کرده اند، گفت: داوطلبان برای حضور در این انتخابات تنها امروز و فردا را فرصت دارند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۴۴۳ نفر مرد و مابقی زن هستند، اضافه کرد: بیش از ۹۵ درصد داوطلبان معادل ۲۷۵ نفر از روش غیر حضور برای ثبت نام استفاده کرده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان با بیان اینکه دلیل شیوع ویروس کرونا و ضرورت عدم ایجاد تجمع در این دوره روش‌های غیرحضوری برای ثبت نام از داوطلبان پیش بینی شده است، افزود: داوطلبان می‌توانند از طریق استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی، نسخه رایانه‌ای و دفاتر پیشخوان دولت ثبت نام کنند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از درخواست‌ها ما از داوطلبان این است که ثبت نام خود به روزهای پایانی موکول نکنند، گفت: مهلت هفت روزه تعیین شده قطعاً تمدید نخواهد شد.

قاسم نژاد همچنین ادامه داد: داوطلبان در صورت عدم موفقیت ثبت نام از طریق روش‌های غیر حضوری و یا به هر دلیل دیگری می‌توانند با حضور به فرمانداری‌ها شهرستان‌های استان گیلان اقدام به ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه در روز پنج ثبت نام‌ها ۲۰۰ داوطلب برای حضور در ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر استان گیلان اعلام آمادگی کرده و ثبت نام خود را نهایی کرده اند، افزود: از این تعداد ۸۸ نفر به صورت حضور و ۱۱۲ نفر غیر حضوری ثبت نام کرده اند.

لازم به ذکر است؛ ۲۳ اسفند ۹۹ لغایت ۲۱ فروردین ۱۴۰۰، زمان بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت‌های اجرایی است و طبق مواد ۵۱ و ۵۲ آئین نامه اجرایی انتخابات، هیأت‌های نظارت بر انتخابات استان از ۲۶ اسفند ۹۹ لغایت دوم اردیبهشت ۱۴۰۰ جمعاً به مدت ۴۴ روز فرصت دارند تا صلاحیت داوطلبان را بررسی کنند، مراتب تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان از طریق فرمانداری اعلام خواهد شد و امکان اعتراض احتمالی وجود دارد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار