کد خبر : 64326
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

شناسایی ۵۰۰ بیمار سرپایی مبتلا به کرونا/ افراد دو هفته در قرنطینه خانگی بمانند

شناسایی ۵۰۰ بیمار سرپایی مبتلا به کرونا/ افراد دو هفته در قرنطینه خانگی بمانند

معاون علوم پزشکی گیلان، یکی از علل شدت گرفتن بیماری کرونا را عدم رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و عنوان کرد: در حال حاضر شاهد اوج گرفتن بیماری در افراد به صورت سرپایی هستیم.

دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته بیش از ۱۱۰ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم.

وی از شناسایی حدود ۵۰۰ بیمار سرپایی طی مدت مذکور خبر داد و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ این نخستین بار است که با چنین آماری مواجه می شویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه هم اکنون ۴۵۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند، گفت: متاسفانه بیش از ۷۰ نفر وضعیت وخیم دارند.

حیدرزاده، یکی از علل شدت گرفتن بیماری را عدم رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و عنوان کرد: از اوایل اسفندماه شاهد کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی بودیم و وضعیت بیماری در نیمه اسفند شدت گرفت؛ در حال حاضر نیز شاهد اوج گرفتن بیماری در افراد به صورت سرپایی هستیم.

وی از مردم خواست با مشاهده نخستین علائم بیماری اقدام به ایزوله خود در خانه کنند و یادآور شد: بیماران در ابتدا با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند و به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند و به بیمارستان نروند.

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه نتیجه اصلی دید و بازدیدها و دورهمی ها و مسافرت های عید تا دو هفته آینده مشخص می شود، خاطرنشان کرد: مردم برای پیشگیری از بدتر شدن وضعیت فعلا در خانه ماندن را جدی بگیرند.

حیدرزاده، همچنین بر لزوم رعایت قرنطینه دو هفته ای بعد از انجام سفر تاکید کرد و گفت: افراد علامتدار و بدون علامت نیز تا دو هفته بعد از آخرین دورهمی، دورهمی دیگری نداشته باشند.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار