کد خبر : 91792
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

استاندار گیلان:

شهرداری رشت از پسماند درآمد ایجاد کند

شهرداری رشت از پسماند درآمد ایجاد کند

استاندار گیلان، با بیان اینکه شهرداری باید از زباله و پسماند درآمد ایجاد کند، یادآور شد: تفکیک زباله از مبدا تکلیف قانونی شهرداری و شورای شهر است.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی امروز در آیین معارفه شهردار رشت که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با اشاره به گذشت دو سال از عمر شورای شهر ششم، اظهار کرد: متاسفانه طی این مدت چهار شهردار به مدیریت شهری آمدند و رفتند و اکنون طی دو سال باقی مانده باید شاهد ثبات در شهرداری باشیم.

 

وی با تاکید بر لزوم جبران عقب ماندگی های رشت، افزود: طی یک سال گذشته موضوع مهم پسماند را در دستور کار داشتیم و اگر ثبات مدیریت شهری می داشتیم، الان لندفیل سراوان به نتیجه رسیده بود، اما با پیگیری های انجام شده تا پاییز ساماندهی را انجام می دهیم.

 

استاندار گیلان‌، کلانشهر رشت را نیازمند ثبات در مدیریت دانست و تصریح کرد: همچنین به مدیری متخصص و متعهد و کارآمد نیاز داریم تا در چارچوب قانون و براساس اسناد بالادستی مشکلات شهری را رفع و به مطالبات مردم پاسخ دهد.

 

عباسی با بیان اینکه رشت از غنای تاریخی و فرهنگی و تمدن سازی برخوردار بوده است، خاطرنشان کرد: مردم رشت رشد و توسعه را دیده اند و اکنون نیز انتظار دارند مشکلات شهری خیلی زود برطرف شود.

 

وی شهر رشت را متعلق به همه مردم گیلان دانست و اضافه کرد: مدیریت شهری باید از این ظرفیت استفاده کند و به حاشیه ها نپردازد، زیرا تمرکز را کم می کند.

 

استاندار گیلان با اشاره به نگاه جهانی به شهر رشت، گفت: طرح جامع ترافیک تدوین شده و به زودی اجرایی می شود.

 

وی از شهرداری خواست عدالت در ساخت و ساز را رعایت کند و به ماده ۱۰۰ امیدوار نباشد، ادامه داد: پروژه های زیست محیطی رشت باید با سرعت به اتمام برسد. همچنین باید منشا آلودگی رودخانه‌های رشت را برطرف کنیم.

 

عباسی، شیرابه سراوان و زندان لاکان و شهر صنعتی و مسکن مهر و بیمارستان ها و فاضلاب شهری را عامل اصلی آلودگی رودخانه های رشت دانست و بیان کرد: تکلیف قانونی شهرداری و شورای شهر تفکیک زباله از مبدا و تکمیل صد درصدی کارخانه کود آلی جهت پردازش روزانه هزار تنی است و لذا همه باید آستین همت را بالا بزنند.

 

وی با بیان اینکه شهرداری باید از زباله و پسماند درآمد ایجاد کند، یادآور شد: شهرداری پیگیر زباله سوز و دفن ریجکتی ها در کنار تکمیل لندفیل سراوان باشد.

 

استاندار گیلان از تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت تا دهه فجر خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرداری از اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد تومانی تهاتر نفت استفاده کند و لایروبی رودخانه‌های رشت و آزادسازی حاشیه آنها جهت ایجاد فضای سبز را در دستور کار قرار دهد.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار