کد خبر : 89595
تاریخ انتشار : شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

شهید «ابوالحسن کریمی» نمونه ای از یک مبارز انقلابی بود

شهید «ابوالحسن کریمی» نمونه ای از یک مبارز انقلابی بود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه شهید «ابوالحسن کریمی» نمونه ای از یک مبارز انقلابی بود، گفت: شخصیت این شهید در مسئولیت‌های مختلف برای همگان آموزنده است.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام مجتبی اشجری ظهر شنبه در نشست هماهنگی بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد شهادت دادستان شهید «ابوالحسن کریمی» با تاکید بر اهمیت تبیین و معرفی شخصیت والای شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ابعاد و زوایای زندگی بسیاری از شهدای انقلاب اسلامی برای نسل جوان پنهان مانده است.

 

وی با بیان اینکه علی‌رغم همه تلاش‌های انجام شده برای معرفی سردار حزب الله گیلان و دادستان شهید ابوالحسن کریمی در سال‌های اخیر، هنوز موفقیت مطلوب حاصل نشده است، افزود: برخی تنگ‌نظری‌ها در سال‌های گذشته، مانع از شناساندن شخصیت جامع این شهید والامقام به نسل جوان شده است.

 

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه شهید حاج ابوالحسن کریمی همچون شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلومانه به شهادت رسید، تصریح کرد: اگر امروز این شهید بزرگوار زنده بود عده‌ای وی را به تندروی متهم می‌کردند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه برخی در تلاش هستند تا نام دادستان شهید گیلان ابوالحسن کریمی به فراموشی سپرده شود، بیان کرد: روح عظیم این شهید مظلوم همچون خورشید تابان نورافشان است.

 

وی با بیان اینکه کتاب «شهید ابوالحسن کریمی سردار حزب الله گیلان» توانسته است بخشی از زوایای مختلف زندگی این شهید گرانقدر را به خوبی به تحریر درآورد، تاکید کرد: چاپ مجدد این کتاب که در گذشته توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان پیگیری شود.

 

حجت الاسلام اشجری، شخصیت شهید ابوالحسن کریمی را نمونه یک مبارز انقلابی دانست و گفت: شخصیت و مراحل مختلف زندگی این شهید بزرگوار در مسئولیت‌ها و کسوت دبیر آموزش و پرورش، فرماندار لاهیجان و دادستان استان گیلان می‌تواند برای همگان آموزنده باشد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری دو مراسم بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد شهادت دادستان شهید گیلان حاج ابوالحسن کریمی در شهرهای رشت و لاهیجان اشاره کرد و افزود: این مراسم در شهر رشت روز شنبه ۱۲ فروردین ساعت ۲۰:۳۰ در مسجد امام رضا (علیه السلام) گلسار و در شهر لاهیجان روز یکشنبه ۱۳ فروردین ساعت ۱۵:۳۰ در مسجد جامع این شهر برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار