کد خبر : 76512
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 اسفند 1400- 25: 11

انتقادات تند نماینده مردم رشت در مجلس:

شورای شهر یک میلیون نفر را معطل خود کرده/ هیچ شهری مثل رشت اینقدر شهردار عوض نمی‌کند

شورای شهر یک میلیون نفر را معطل خود کرده/ هیچ شهری مثل رشت اینقدر شهردار عوض نمی‌کند

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاداتی شدیداللحن، شورای شهر رشت را به توپ بست.

به گزارش گیلانستان، نماینده ادوار هشتم، نهم، دهم و یازدهم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح سوال و استیضاح شهردار رشت خاطر نشان کرد: شهید بهشتی اوایل انقلاب اقدام به کادرسازی کرد که هنوز هم نظام ما از محصول همان تفکرات بهره برداری می کند اما یک عده دنیا طلبان که امروز یک سیاست و فردا سیاست دیگری داشتند راضی نبودند و با شهید بهشتی مقابله کردند.

کوچکی نژاد با اشاره به دعوای شورا و شهرداری رشت تصریح کرد: آقای شهردار رشت شما که سه دوره عضو شورا بوده ای و گفتمان شورا را بلدی آمدی شهردار شدی چرا نتوانستی در همین چند ماه مباحث را جمع و جور کنی؟ آقایان شورا شما که با شهردار در شورا بودید و تمام خصوصیات شهردار را می دانستید چرا یک میلیون مردم را برای خدمات دهی معطل خودتان می کنید؟

نماینده رشت در ادامه به دیدار با مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت و افزود: آقای جمالی نژاد به من التماس می کرد که شهر رشت را نجات بده. هیچ شهری در این کشور مثل شهر رشت نیست که اینقدر شهردار تعویض کنند.

جبار کوچکی نژاد با بیان اینکه شهر رشت با حدود ۲ هزار میلیارد تومان منابع مدیریت می شود اذعان داشت: در کل دستگاه های دولتی استان چنین منابعی نداریم. حالا یا می تواند این منابع را تامین کند و یا نمی تواند که حق و حقوق کارکنان پرداخت نمی شود و منجر به اعتراض و تجمع می شود.

وی با تاکید بر اینکه قانون نیز در این زمینه نقص دارد بیان داشت: ما مقصریم و باید قانون را اصلاح کنیم اما به محض اینکه بخواهیم اصلاح کنیم می گویند در کار شوراها انسداد ایجاد می کنید و شوراها اختیار تام ندارند. نتیجه اختیار تام شوراها این بوده که به این شکل عمل کنند.

نماینده رشت با اشاره به اینکه برخی شهرها شهردارانشان را ده سال نگه داشته اند افزود: خود آقای جمالی نژاد نزدیک ده سال شهردار اصفهان بود و با شورا کار کرد.

جبار کوچکی نژاد که این سخنان را در مراسم گرامیداشت روز مهندس در سازمان نظام مهندسی گیلان مطرح می کرد در بخشی دیگر از اظهاراتش عنوان کرد: شهرداری متعلق به مهندسین است و باید کادرسازی کنیم و به مردم بگوییم ما نیرو معرفی می کنیم و شورا و شهردار معرفی می کنیم و پای معرفی خود می ایستیم. ولی امروز کسی تاوان نمی دهد چون هیچکس پشت سر این آقایان نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار