کد خبر : 92424
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402- 27: 0

گیلانستان گزارش می‌دهد؛  

شوقی با گروه‌بندی اعضای شورا چه خواهد کرد/ آیا باز هم طیف اکثریت تصمیم‌گیر خواهند بود؟!

شوقی با گروه‌بندی اعضای شورا چه خواهد کرد/ آیا باز هم طیف اکثریت تصمیم‌گیر خواهند بود؟!

شهردار جدید با توجه به سوابق مثبتی که دارد بی‌تردید خود را در مقام پاسخگویی به تمام اعضای شورا خواهد دانست نه صرفا یک گروه خاص!

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، نتیجه انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر رشت در مقایسه با ادوار گذشته را می‌توان یکدست ترین، هم طیف ترین، هم فکرترین، هماهنگ‌ترین و پرانگیزه‌ترین شورای شهر دانست.

 

ترکیب ۱۱ نفره ای که در ابتدای کار اغلب فعالین سیاسی و اجتماعی را به یقین رسانده بود که موفق‌ترین شورای ادوار نیز خواهند شد، اما طولی نکشید که آهسته آهسته اختلافات و گروه بندی‌ها شکل گرفت و شورانشینان در نهایت به ۲ گروه ۷ نفره و ۴ نفره تبدیل شدند.

 

گروه اقلیت ( ۴ نفره) با اینکه تعدادشان کم بود، اما در دوران مسئولیت شهردار سابق توانستند گروه اکثریت ( ۷ نفره) را به انزوا کشانده و خود تصمیم گیر اصلی در رویدادهای شهرداری باشند و از طرف دیگر نیز بعد از استیضاح شهردار این گروه اکثریت بودند که قدرت گرفته و با مشورت آنان امورات انجام می گردید.

 

حال بعد از انتخاب رحیم شوقی به عنوان شهردار رشت، این نگرانی در مردم و پرسنل شهرداری وجود دارد که آیا این ۲ گروه از اعضای شورا باز هم در مقابل خود قرار گرفته یا دیگر دست از اختلافات برداشته و به خاطر منافع شهروندان به یک گروه ۱۱ نفره تبدیل خواهند شد.

 

مبرهن است از آنجایی که شوقی با رای تمام اعضای شورا انتخاب شده پس نمی‌توان سهم گروه اکثریت را بیشتر از اقلیت برشمرد و این حق نباید برای یک گروه ایجاد شود که گروه دیگر را از تصمیم‌گیری‌ها خارج نماید.

 

شهردار جدید نیز با توجه به روحیه و سوابق مثبتی که دارد بی‌تردید خود را در مقام پاسخگویی به تمام اعضای شورا خواهد دانست نه صرفا یک گروه خاص!

 

لذا شورانشینان می‌بایست برای یکبار هم که شده اتحاد را بر اختلاف ترجیح داده و از این پس با یکپارچگی و وحدت رویه فقط و فقط برای توسعه و پیشرفت شهر گام بر دارند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار