کد خبر : 92854
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 خرداد 1402- 27: 21

شکرانه برداشت توت‌فرنگی در سی‌دشت

شکرانه برداشت توت‌فرنگی در سی‌دشت

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، قدیمی‌ترین سکونتگاه تاریخ‌گذاری شده بشر با ۲۳۰ هزار سال قدمت بین روستاهای رشی و سی‌دشت قرار دارد.

به گزارش گیلانستان، ولی جهانی در هفتمین جشنواره شکرانه برداشت توت‌فرنگی در روستای سی‌دشت بخش رحمت‌آباد و بلوکات با اشاره به قدمت کشت توت‌فرنگی در رودبار اظهار کرد: قدیمی‌ترین سکونتگاه تاریخ‌گذاری شده بشر با ۲۳۰ هزار سال قدمت بین روستاهای رشی و سی‌دشت قرار دارد.

 

وی با اشاره به گردشگری بودن منطقه سی‌دشت گفت: از قدیم الایام توت‌فرنگی خودرو در این منطقه وجود داشت، همچنین جام‌های به دست آمده در عصر آهن و دوره‌های اشکانیان در رودبار نشان می‌دهد مردم هزار و  ۷۰۰ سال قبل نیز در سی‌دشت توت‌فرنگی برداشت می‌کردند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گیلان هدف از برگزاری جشنواره توت فرنگی را رونق گردشگری و اقتصاد منطقه دانست و بیان کرد: جشنواره توت فرنگی ارگانیک که مختص رودبار است در اقتصاد منطقه تأثیرگذار بوده است.

 

طهمورث عموپور، فرماندار شهرستان رودبار نیز در این مراسم اظهار کرد: مردم روستای سی‌دشت در ۳۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی توت‌فرنگی کشت می‌کنند و به شکرانه برداشت محصول جشنواره برگزار می‌کنند.

 

به گفته عموپور، سی‌دشت روستای نمونه هدف گردشگری است و یکی از مشکلات این روستا و روستاهای اطراف راه دسترسی بود که با اختصاص اعتبار سه کیلومتر امسال آسفالت شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار