کد خبر : 49453
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 فروردین 1399- 04: 16

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت:

شیب ابتلا به ویروس کرونا در استان گیلان نزولی شد

شیب ابتلا به ویروس کرونا در استان گیلان نزولی شد

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان از شیب نزولی ابتلا به کرونا در این استان خبر داد و گفت: ایجاد بیمارستان صحرایی در سایت لاکان رشت از جمله موضوعاتی است که برای آن در حال برنامه‌ریزی هستیم.

به گزارش گیلانستان، محمد حسین قربانی در گفت‌وگویی، راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در سایت لاکان رشت را از جمله برنامه‌های ستاد مقابله با کرونا خواند و با بیان اینکه این موضوع با جدیت در حال پیگیری است اظهار داشت: اجرای طرح غربالگری به خوبی پیش می‌رود از طرفی شیب ابتلا به کرونا در گیلان نزولی شده است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان ضعف‌های موجود در زیرساخت‌های درمانی استان و ضرورت رفع آن را مورد تأکید قرار داد  و  عنوان کرد: بحران شیوع ویروس کرونا که سریعاً به اپیدمی تبدیل شد مشکلات و نقص‌های موجود در سیستم بهداشت و درمان و کمبود تجهیزات را در بیمارستان‌های استان گیلان نشان داد.

قربانی با بیان اینکه از زمان ورود وی به ستاد استانی برای مدیریت بحران کرونا در گیلان بسیاری از کمبودهای مراکز درمانی استان برطرف شده‌اند تصریح کرد: این مشکلات هنوز حل و فصل نشده‌اند اما با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده در مورد احتمال بروز موج دوم کرونا تلاش می‌کنیم کمبود بیمارستان‌های گیلان را به موقع جبران کنیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس فرسودگی بیمارستان رازی رشت از یک سو و افزایش تخت‌های آی‌سی‌یو این مرکز درمانی پس از بحران کرونا را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: تأمین ۸ دستگاه سی‌تی‌اسکن و ۱۱ دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیمارستان های استان گیلان از جمله اقدامات انجام شده چند وقت اخیر است.

وی انجام دور دوم سفرهای نوروزی و تبعات سخت و زیانباری که این موضوع می‌تواند بر روی روند شیوع بیشتر ویروس کرونا ایجاد کند را موضوعی نگران‌کننده تلقی کرد و گفت: با رعایت مردم، مشارکت و همدلی آنان شیب ابتلا به کرونا در گیلان نزولی شده است و انتظار داریم این سطح از همکاری‌ها همچنان ادامه پیدا کند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس از راه‌اندازی سامانه ورود و خروج کالاهای بهداشتی در گیلان سخن گفت و خاطرنشان کرد: با امکانات زیرساختی که در استان فراهم شده است میزان اقلام بهداشتی و درصد مصرف آن مشخص خواهد شد از طرفی تمام سعی و تلاش ما این است که با رایزنی‌های گسترده مشکلات این بخش را کاملاً حل کنیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و غربالگری خانوارهای گیلانی به مراحل پایانی خود رسیده است تصریح کرد: بهورزان با کمک و همکاری همه‌جانبه نیروهای سپاه قدس گیلان و بسیج این طرح را در سطح شهرها و روستاهای استان گیلان اجرایی کردند.

به گزارش تسنیم، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت و درمان دیروز آخرین آمارها از شیوع ویروس کرونا در کشور را مطرح کرد و با بیان اینکه طبق یافته‌های قطعی آزمایشگاهی، ۳ هزار و ۱۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند تعداد کل بیماران مبتلا شده به این بیماری را ۴۱ هزار و ۴۹۵ نفر اعلام کرد.

وی از بهبود یافتن ۱۳ هزار و ۹۱۱ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری و ترخیص آنان خبر داد؛ علاوه بر این‌ها بر اساس آمارهای وزارت بهداشت در طول ساعات گذشته ۱۱۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند به طوری‌که شمار جان‌باختگان این بیماری در کشور تا دیروز مجموعاً به ۲ هزار و ۷۵۷ نفر رسید.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار