کد خبر : 73575
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آذر 1400- 55: 8

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان:

صدور سند ۸ هزار هکتار از اراضی تالاب انزلی به نام سازمان جنگل ها

صدور سند ۸ هزار هکتار از اراضی تالاب انزلی به نام سازمان جنگل ها

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به صدور سند هشت هزار هکتار از اراضی تالاب انزلی به نام سازمان جنگل ها، گفت: مالکیت تالاب به نمایندگی از دولت متعلق سازمان جنگل‌ها است.

به گزارش گیلانستان، حامد اختری در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به واگذاری بخشی از زمین‌های تالاب انزلی به سازمان جنگل‌ها، اظهار کرد: این اقدام با اعلام سازمان ثبت اسناد و املاک انجام شده است.

وی با بیان اینکه از این بعد مسئولیت حفاظت از این زمین‌ها برعهده منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، افزود: تاکنون سند هشت هزار هکتار از زمین‌های تالاب در شهرستان‌های صومعه سرا و رشت به نام سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری به نمایندگی از دولت صادر شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان اضافه کرد: مابقی این زمین‌ها که در حوزه شهرستان انزلی قرار دارد طی هفته جاری صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده ۱۶ قانون بهسازی محیط زیست تالاب‌های جز مناطق چهارگانه حفاظت شده است، تصریح کرد: اراضی که در این مناطق قرار دارد سازمان محیط زیست قائم مقام سازمان جنگل‌ها در مدیریت و نگهداری است.

اختری ادامه داد: به استناد ماده ۱۱ قانون اراضی مستحدث و ساحلی سازمان جنگل‌ها نیز در این زمینه وظایفی برعهده دارد اما چون مدیریت و حفاظت بر اساس قانون بر عهده سازمان محیط زیست است اگر تخلف، تصرف و آتش سوزی رخ دهد منابع طبیعی آگاه شود در کنار محیط زیست برای رفع این مشکل تلاش می‌کند.

وی افزود: اسناد مالکیت تالاب به نمایندگی از دولت متعلق سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار