کد خبر : 69871
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان:

ضرورت ایجاد فضای کتابخانه ای در محله های محروم رشت

ضرورت ایجاد فضای کتابخانه ای در محله های محروم رشت

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: ایجاد فضای کتابخانه ای در محله های محروم و فاقد کتابخانه رشت لازم و ضروری است.

به گزارش گیلانستان، پریسا کرمی ظهر چهارشنبه در دیدار با رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به اقدامات مجموعه کتابخانه های عمومی برای اقشار مختلف مردم در مناطق پنجگانه رشت، ایجاد کتابخانه در مناطق فاقد کتابخانه عمومی برای دسترسی مردم به ویژه کودکان و مادران را از مهمترین اولویت‌های این نهاد برشمرد.

کرمی با بیان اینکه در این حوزه اقدامات متنوعی انجام شده است، افزود: راه اندازی کتابخانه عمومی سیار قاصدک و خدمت رسانی به مردم این مناطق یکی از این اقدامات است.

وی ادامه داد: با وجود ارائه خدمات متنوع این کتابخانه کوچک به کودکان مناطق مختلف رشت، همچنان شاهد مشکلات بسیار جدی در این حوزه هستیم که امیدواریم با نگاه فرهنگی حاکم بر شورای ششم این موضوع بزودی در دستور کار قرار گرفته و رفع شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان به سرانه فضای مطالعه ۴۶ سانتی متری شهر رشت اشاره و تصریح کرد: استانداردهای جهانی این شاخص هشت متر مربع و کشوری آن به مقدار ۲.۵ متر مربع به ازای هر ۱۰۰ نفر بوده که برای شهر رشت کافی نیست.

وی با بیان اینکه امیدواریم شاهد همکاری‌های بیشتر از سوی شهرداری رشت برای توسعه کتابخانه های عمومی در مناطق مختلف این شهر باشیم، اضافه کرد: حمایت‌های قانونی در این حوزه و نیز همکاری در تأمین نیازهای کتابخانه مرکزی رشت به عنوان یکی از اصلی ترین پروژه‌های فرهنگی شهر و استان و کمک به رفع مشکلات در حوزه رشد شاخص سرانه فضای مطالعه باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار