کد خبر : 92171
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 اردیبهشت 1402- 24: 20

استاندار گیلان تاکید کرد؛

ضرورت جمع آوری و تدوین مجموعه سخنان آیت الله بهجت/ کتاب «بهجت الفقه» رونمایی شد

ضرورت جمع آوری و تدوین مجموعه سخنان آیت الله بهجت/ کتاب «بهجت الفقه» رونمایی شد

استاندار گیلان با اشاره به شخصیت برجسته آیت الله بهجت(ره) گفت: بازگو کردن ویژگی های این شخصیت برجسته جهان اسلام و جمع آوری و تدوین مجموعه سخنان این عالم ربانی ضرورت دارد.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی ظهر پنجشنبه در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت حضرت آیت الله بهجت (ره) فومنی اظهار کرد: بازگو کردن ویژگی‌های این مرجع عالیقدر اهمیت فوق العاده ای دارد زیرا تحقق این مهم نقش بسزایی در اولویت روحیه ایمان نسل جدید دارد و مورد تاکید است.

 

وی به برخی ویژگی‌های شخصیتی آیت الله بهجت اشاره و با بیان اینکه ایشان اسوه کاملی از تقوا و عارفی ساده زیست بود، افزود: به واسطه سیره ممتاز عملی ایشان همواره بین مردم ایران و مسلمانان جهان محبوبیتی وصف ناپذیر دارد.

 

استاندار گیلان به برنامه‌های دشمنان انقلاب اسلامی برای کمرنگ کردن نقش معرفت دینی و ایمانی در نسل جدید اشاره کرد و ادامه داد: این عارف و مرجع جهان اسلام در سیره زندگی خود فقط به معنویت توجه کرده و به زندگی دنیوی اهمیت زیادی نمی‌دادند.

 

استاندار گیلان بر لزوم جمع آوری و تدوین مجموعه سخنان آیت الله بهجت تأکید کرد و گفت: جوانان و نوجوانان این مرز و بوم تشنه معرفت و معنویت هستند، از این رو باید ویژگی‌های ایشان گرد آوری و در مدارس و دانشگاه به زبان ساده تدریس شود.

 

وی این مرجع بزرگ را چراغ راه هدایت همگان عنوان کرد و ادامه داد: ایشان در طول عمر با برکت خود سبب خدمات زیادی به جهان اسلام شدند.

 

عباسی تصریح کرد: رسانه‌ها، صدا و سیما و مجموعه‌های فرهنگی نقش بسیار مهمی در اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه داشته و برای تحقق این امر باید سیره عملی حضرت آیت الله بهجت (ره) بیش از پیش شناسانده شود.

 

وی با تاکید بر لزوم توجه به برگزاری باشکوه سالروز بزرگداشت حضرت آیت بهجت (ره) در گیلان افزود: نباید برگزاری این مراسم را فقط معطوف به شهرستان فومن کنیم به این منظور شایسته است همه ساله مراسم بزرگداشت این عارف بزرگ به شکل بسیار باشکوه برگزار شود.

 

گفتنی است؛ در پایان این جلسه از کتاب بهجت الفقه «مجموعه سخنرانی‌های مراسم‌های استانی حضرت آیت الله بهجت فومنی (ره)» رونمایی شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار