کد خبر : 2715
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 دی 1394- 10: 0

ضعف‌های جدید شهردار رشت نمایان شد/آینده رشت با چالش جدی مواجه است

ضعف‌های جدید شهردار رشت نمایان شد/آینده رشت با چالش جدی مواجه است

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: ضعف‌های جدیدی در شهردار رشت نمایان شده که شأن و شخصیت اعضای شورای این شهر را نشانه رفته است.

به گزارش درگیلان، فرهاد شوقی امشب در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر اظهار کرد: با گذشت حدود یک سال از حضور ثابت‌قدم به عنوان شهردار رشت ضعف‌های جدیدی در وی نمایان شده است.

وی با انتقاد از عملکرد مدیریتی شهرداری رشت افزود: در شرایط فعلی بیشتر از این سکوت را جایز نمی‌دانم و رسماً هشدار می‌دهم که ادامه روند عملکرد و مدیریتی شهردار رشت شأن و شخصیت افرادی از جمله اعضای شورای این شهر را نشانه رفته است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: آینده شهر و شهرداری با تک‌روی‌ها و عدم شفافیت در عملکرد شهردار رشت با چالش و مخاطره جدی مواجه می‌شود و تمام دلسوزان شورا تقاضا دارم به صورت جدی و موثر در این زمینه ورود کرده و تنها به تذکر لسانی و بی‌نتیجه اکتفا نکنند.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورا برای تذکرات خود ضمانت اجرا در نظر بگیرند، تصریح کرد: از روسای کمیسیون‌های شورا می‌خواهیم در هر کدام از حوزه‌ها به سنجش عملکرد شهردار اقدام کنند و نسبت به اتفاق‌های داخل شهرداری بی‌تفاوت نباشند و وظیفه نظارتی خود را انجام دهند.

این عضو شورا با بیان اینکه چرا مدیران منصوب شهردار در مدت کوتاهی دوباره تغییر می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به عدم تصویب چارت سازمانی با چه مجوزی نسبت به تعیین معاون‌های جدید و تغییر در شرح وظایف آنها توسط شهردار رشت اقدام شده است.

وی افزود: گزارشی از میزان تحقق بودجه شهرداری به شورا ارائه شود تا همگان بدانند با کدام پشتوانه مالی و اعتباری هزینه‌های گزاف و بیهوده توسط شهردار بر شهرداری و شهر تحمیل می‌شود.

شوقی با تصریح بر اینکه بودجه نقدی و غیرنقدی شهرداری باید صراحتاً اعلام شود، خاطرنشان کرد: با گذشت ۹ ماه از سال جاری، چند درصد از بودجه امسال محقق شده و چند درصد از بودجه مصوب عقب هستیم.

وی گفت: گزارشاتی که توسط شهردار رشت در زمینه بودجه مطرح می‌شود توسط کمیسیون برنامه و بودجه و براساس مستندات راستی آزمایی شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: تکلیف بدعت در عناوین و پست‌ها مشخص و به این بدعت غلط در عناوین پایان داده و شهردار رشت تکلیف اداره حراست و مدیریت آن را برای شورا و شهرداری روشن کند.

وی با اشاره به اینکه مدیر فعلی حراست شهرداری رشت بازنشسته دولت است، یادآور شد: شهردار باید مجوز به‌کارگیری وی را به اعضای شورا ارائه کند و اگر این کار بدون مجوز انجام شده باشد اشغال پست سازمانی توسط فرد فاقد صلاحیت اداری و استخدامی تخلف اداری است.

شوقی خواستار پاسخگویی شفاف شهردار رشت به سئوالات و ابهامات در به‌کارگیری نیروها به‌ویژه در حوزه حراست شهرداری شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در جلسه مذکور وقت‌شناسی را مورد تأکید اعضای شورا قرار داد و اظهار کرد: برخی از اعضای شورای شهر رشت و خبرنگارانی که مسئولیت پوشش اخبار شورا را به‌عهده دارند در زمان مشخص شده در صحن شورا حاضر می‌شوند.

محمدعلی رفیعی‌نوده ادامه داد: حضور برخی از اعضای شورا در جلسه موجب شده که هر هفته جلسات علنی با تأخیر آغاز شود و از تقاضا دارم ضمن رعایت وقت‌شناسی در زمان مقرر برای برگزاری جلسه علنی شورا در صحن حاضر شوند.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در نشست مذکور با محکوم کردن عاملان شهادت آیت‌الله‌ النمر تصریح کرد: اعدام این عالم شجاع را محکوم می‌کنیم و امیدواریم به‌زودی حکومت ظالم آل‌سعود سرنگون شود.

فاطمه شیرزاد به دلیل عدم اطلاع‌رسانی در زمینه برگزاری جلسات مرتبط با کمیسیون‌ها گلایه کرد و متذکر شد: جلساتی که در دستگاه‌های اجرایی درباره مباحث شهری برگزار می‌شود باید توسط رئیس شورای رشت به کمیسیون‌های مرتبط  شورا اطلاع داده شود./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مهدی چهارشنبه , ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰:۰۶

عضو جوان شورا در آستانه انتخابات و بدلایل سیاسی لب به انتقاد از بهترین شهردار چند دهه اخیر شهر رشت گشوده و بدنبال تخریب وی و جریان حامی او است!
عضو جوان و البته بی تجربه که با حمایت مالی گسترده و حمایت امثال عظمتیها در زمان انتخابات ۹۲ به داخل شورا راه پیدا کرداکنون و در زمان انتخابات می بایست دین خود را نسبت به حامیانش ادا کند و اینگونه به شهردار محبوب شهرمان می توپد!

رفتن به نوار ابزار