کد خبر : 64015
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اسفند 1399- 48: 10

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی گیلان:

«طرح سلامت نوروزی» در گیلان آغاز شد

«طرح سلامت نوروزی» در گیلان آغاز شد

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گیلان گفت: طرح سلامت نوروزی از امروز در گیلان آغاز می‌شود.

به گزارش گیلانستان، پیمان اسدی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی کاهش چشمگیری در میزان بستری اورژانس‌ها در شب چهارشنبه سوری مشاهده شد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان ابراز داشت: در این حوزه با کاهش ۸۲ درصدی نسبت به سال ۹۷ مواجه شدیم؛ این آمار در سال ۹۷ تعداد ۱۳۹ نفر بود که در سال گذشته به ۲۵ نفر کاهش یافت.

اسدی با بیان اینکه نقش فرهنگ‌سازی در این زمینه توسط تمامی ارگان‌های مربوطه بی‌تاثیر نبوده افزود: امیدواریم امسال نیز همه افراد قوانین را رعایت کنند تا شاهد حوادث ناگوار در استان و افزایش تعداد بستری‌شدگان در اورژانس در شب چهارشنبه سوری نباشیم.

وی عنوان داشت: مرکز اورژانس در گیلان تمامی امکانات خود را بسیج کرده و از دوشنبه ساعت ۸ صبح طرح سلامت نوروزی نیز آغاز می‌شود و تمامی پایگاه‌ها در وضعیت آماده باش هستند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی تصریح کرد: برای تمامی پایگاه‌های اصلی در مراکز شهرستان‌ها یک آمبولانس اضافی در نظر گرفته شده؛ در رشت به جز ۱۱ پایگاه فعال ۲ آمبولانس فعال تعبیه شده است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان عنوان داشت: بعضی از آمبولانس‌ها با نظر ارگان‌های دخیل در این طرح ممکن است در میادین اصلی و نقاط پر تجمع مستقر شوند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار