کد خبر : 50838
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 اردیبهشت 1399- 30: 11

یادداشت/

نقی هدایتی:

طرح شناسایی مدیران آینده؛ واقعیت یا شعار؟!

طرح شناسایی مدیران آینده؛ واقعیت یا شعار؟!

آیا مهندس جعفرزاده و البته دیگر همکاران گیلانی وی در مجالس نهم و دهم در عزل و نصب مدیران استان به شایسته سالاری معتقد بوده و عمل کرده اند؟

به گزارش گیلانستان، نقی هدایتی در یادداشتی نوشت: مهندس جعفرزاده نماینده مردم شریف رشت در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای که در پایگاه خبری جماران منتشر شد، گفته است :
” تامین اجتماعی … در زمینه توجه به نیروی انسانی و شایسته گزینی مدیران پیشتاز بوده و ابتکار طرح شناسایی مدیران آینده برای اولین بار به این شکل در نظام اداری کشور با هدف استقرار سیستم شایسته سالاری و با تمرکز بر ظرفیت های تخصصی منابع انسانی داخلی این سازمان اجرا شده است ..‌‌. معتقدم انتخاب و انتصاب مدیران در سازمان باید بر مبنای توانمندی حرفه ای و تخصصی و شایستگی های مدیریتی افراد صورت گیرد نه متاثر از فشارهای بیرونی ..‌.”

در خصوص اظهارات مهندس جعفرزاده و بر مبنای آیه شریفه یا ایهالذین آمنوا لم تقولون ما لا تفعلون لازم می دانم به چند نکته اشاره کنم:
۱- آیا مهندس جعفرزاده و البته دیگر همکاران گیلانی وی در مجالس نهم و دهم در عزل و نصب مدیران استان به شایسته سالاری معتقد بوده و عمل کرده اند؟ شخصا بر اساس شناختی که از نمایندگان استان دارم متاسفانه قائل به این اصل نبوده و اصولا حمایت آنان از یک مدیر، به ضریب وابستگی مدیران به نماینده وابسته است.
۲- اگر آقایان مدعی اند که در عزل و نصب مدیران مداخله نداشته اند بیایند به مردم گزارش کنند که چقدر از ابزارهای نظارتی در اختیار خود برای مبارزه با انتصابات رانتی و تثبیت نظام شایسته سالاری در استان استفاده کرده اند؟ نمی شود هم مدعی شایسته سالاری بود و هم از انتصابات رانتی حمایت کرد.
۳- کمتر از چند روز است که در سکوت و انفعال نمایندگان کنونی گیلان از جمله مهندس جعفرزاده یک جوان بی تجربه و فاقد سابقه و ناآشنا به مدیریت مهم ترین دستگاه اجرایی تخصصی فرهنگی یعنی میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی منصوب می گردد . اگر شایسته سالاری شعار اقایان است پس چرا در عمل خلاف آن رفتار می شود و اگر به آن اعتقادی ندارند چرا با افکار عمومی بازی می کنند؟
۴- صرف نظر از ابهاماتی که در خصوص برکناری مدیرکل سابق میراث فرهنگی مطرح است که در جای خود به ان می پردازم تردیدی وجود ندارد که مدیرکل جدید میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان نه براساس شاخص های شایسته سالاری بلکه با رانت و فشار دکتر نوبخت و در بی عملی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری ، استاندار گیلان و سواستفاده از شکافی که تا زمان بازگشایی مجلس یازدهم وجود دارد به این سمت منصوب گردیده است و مسئولیت این انتصاب هم با این آقایان است. امید می رود منتخبان مردم در مجلس یازدهم بتوانند با استفاده از ابزارهای نظارتی خود با انتصابات و مدیران رانتی برخورد نمایند .

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار