کد خبر : 70893
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان:

عجله‌ای برای بازگشایی حضوری مدارس در استان گیلان نداریم

عجله‌ای برای بازگشایی حضوری مدارس در استان گیلان نداریم

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر اینکه هیچ عجله‌ای برای بازگشایی مدارس نداریم، گفت: تنها در صورت مهیا شدن شرایط، مدارس حضوری می‌شود.

به گزارش گیلانستان، محمد رحمتی صبح پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری گیلان با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای شروع سال تحصیلی جدید از اردیبهشت ماه آغاز شد، گفت: اگرچه ساماندهی نیروهای حق التدریسی کمی با مشکل مواجه است اما هیچ کلاسی در گیلان بدون معلم نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه به دنبال حضوری شدن تدریجی مدارس و آموزش‌ها هستیم، تصریح کرد: آموزش در همه مدارس روستایی و عشایری با جمعیت دانش آموزی زیر ۱۵ نفر به صورت حضوری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در مدارس روستایی بالای ۱۵ نفر نیز تا نیمه سوم مهرماه و با آماده کردن مقدمات اجازه برگزاری آموزش حضوری داده می‌شود.

رحمتی با اشاره به اینکه درخواست مدارس شهری با جمعیت زیر ۳۰۰ نفر برای برگزاری آموزش حضوری نیز از نیمه اول آبان ماه مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: در صورت مهیا بودن شرایط به صورت گردشی کلاس‌ها دایر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر اینکه هیچ عجله‌ای برای بازگشایی مدارس نداریم، افزود: حفظ سلامتی دانش آموزان در اولویت است لذا تنها در صورت مهیا شدن زمینه، مدارس حضوری می‌شود.

وی با بیان اینکه کار واکسیناسیون معلمان تقریباً رو به اتمام است، افزود: اگر چرخه واکسیناسیون کامل شود آموزش حضوری می‌شود لذا تسریع در امر واکسیناسیون والدین دانش آموزان باید در دستور کار قرار گیرد.

رحمتی با اشاره به اضافه شدن برخی امکانات جدید در شبکه آموزشی شاد، گفت: امکان برقراری گفتگوی دوطرفه، آزمون سازی استاندارد و راه اندازی نرم افزار شادینو برای به اشتراک گذاری پست‌های آموزشی توسط معلمان از جمله این امکانات است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار