کد خبر : 58734
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 آبان 1399- 50: 9

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

«عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی» علت اصلی ابتلا به کرونا در گیلان؛ ۴۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند

«عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی» علت اصلی ابتلا به کرونا در گیلان؛ ۴۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان «عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی» را علت اصلی ابتلا به کرونا در استان گیلان دانست و گفت: ۴۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

به گزارش گیلانستان، آبتین حیدرزاده با اشاره به وضعیت شیوع کرونا و تعداد بستری‌ شدگان این بیماری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گیلان اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۴۲۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این استان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد خاطرنشان کرد: شهرستان‌های تالش، آستارا و رشت، لنگرود و رودبار در وضعیت قرمز کرونا و مابقی شهرستان‌ها نیز در وضعیت نارنجی هستند.

حیدرزاده با اشاره به اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط گیلانی‌ها نسبت به هفته‌های پیش در استان افزایش یافته اما همچنان میزان رعایت پروتکل‌ها در گیلان زیر ۸۵ درصد است تصریح کرد: مانند همیشه از مردم انتظار داریم که به دو مسئله اساسی یعنی استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات توجه جدی داشته باشند.

وی ابراز داشت: برخی تصور می‌کنند که با ماسک می‌توانند در مکان‌های شلوغ و تجمعات حضور داشته باشند و خطری آنها را تهدید نمی‌کند در صورتی که حضور در مکان‌های شلوغ حتی با ماسک هم امکان آلودگی وجود دارد بنابراین لازم است که از حضور در تجمعات بپرهیزند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ضرورت شست‌ و‌ شوی مداوم دست‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: افراد اگر در فضای بسته قرار گرفتند حتماً در فاصله زمانی ۵ تا ۱۰ دقیقه پنجره‌ها را باز کنند تا امکان جابه جایی هوا وجود داشته باشد و احتمال آلودگی کاهش یابد.

حیدرزاده عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را علت اصلی ابتلای به این بیماری در گیلان عنوان کرد و اظهار داشت: در اسفندماه ۸، حدود ۲ هزار نفر در بیمارستان‌های استان به‌دلیل ابتلا به کرونا بستری بودند اما امروز یک پنجم آن تعداد بستری هستند و این نشان می‌دهد که نیازی به برپایی بیمارستان صحرایی هم وجود ندارد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار