کد خبر : 55479
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 مرداد 1399- 53: 11

عملکرد نمایندگان گیلان در لیگ یک، داماش بهترین سپیدرود ضعیف ترین

عملکرد نمایندگان گیلان در لیگ یک، داماش بهترین سپیدرود ضعیف ترین

سه نماینده گیلان در لیگ دسته یک نتوانستند نتایج خوبی را کسب کنند اما داماش نسبت به ملوان و سپیدرود نتایج قابل قبولی را بدست آورد.

به گزارش گیلانستان، رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان با حضور ۱۸ تیم برگزار شد که تیمهای سپیدرود رشت، ملوان بندرانزلی و داماش سه نماینده استان گیلان در این مسابقات بودند که تیم داماش عملکرد مناسب تری نسبت به دو تیم دیگر داشت و سپیدرود نیز ضعیف ترین نتیجه را بین نمایندگان گیلان کسب کرد.

رقابت های لیگ دسته یک در حالی به اتمام رسید که از آغاز این مسابقات، هر سه نماینده گیلان با کوله باری از مشکلات گام در این رقابت ها گذاشتده و این در حالی بود که تیم سپیدرود از لیگ برتر به لیگ دسته یک سقوط کرد و باید در این لیگ به مصاف رقبای خود می رفت.

با این وجود تیم فوتبال داماش گیلانیان در نیم فصل اول رقابت های لیگ دسته اول بسیار قدرتمند ظاهر و با پیروزی در بازی های خانگی ، جایگاه مناسبی نیز در جدول رده بندی در پایان نیم فصل کسب کرد اما به دلیل شرایط نامناسب مالی و همچنین مشکلات مدیریتی، این تیم با سختی های زیادی در نیم فصل دوم مواجه شد.

این مشکلات به حدی بود که حتی تیم فوتبال داماش در یک بازی خارج از خانه به دلیل نداشتن هزینه سفر، از بازی خودداری و نتیجه آن دیدار نیز سه بر صفر بر علیه داماش اعلام شد اما این پایان ماجرا نبود چون علاوه بر تغییر در سرمربی این تیم و در میانه های نیم فصل دوم ، مدیران این باشگاه طی نامه ای، تیم داماش را به استانداری گیلان سپردند و از ادامه تیمداری خودداری کردند.

با توجه به شرایط موجود، داماش در چند هفته پایانی رقابت های لیگ دسته اول با همدلی و اتحاد و همچنین با کمک های انجام شده توسط مسئولان، توانست چند پیروزی ارزشمند را کسب کند تا دو هفته پایانی رقابت ها تاثیری در حفظ سهمیه این تیم نداشته باشد.

تیم فوتبال داماش گیلان در پایان رقابت های لیگ دسته اول، از ۳۴ بازی انجام داده، ۱۱ پیروزی ، ۹ شکست و ۱۴ باخت کسب کرد تا با ۴۲ امتیاز در مکان دوازدهم جدول رده بندی قرار گیرد تا موفق ترین نماینده گیلان در این دوره از مسابقات باشد.

داماشی ها در بازی های انجام داده، ۲۷ گل به ثمر رساندند و ۳۵ گل دریافت کردند تا با تفاضل منهای هشت به کار خود پایان دهند که البته این تیم با ۱۱ پیروزی ، بیشترین پیروزی و با ۱۴ شکست ، کمترین شکست را در بین نمایندگان گیلان کسب کرد.

به هرحال تیم فوتبال داماش گیلان با مشکلات و مشقات فراوان در نهایت با حفظ سهمیه خود ، باید در رقابت های فصل آتی نیز در لیگ دسته اول حضور یابد و باید مشاهده کرد که وضعیت مدیریت این باشگاه به کجا خواهد انجامید و هواداران پرشمار این تیم نیز منتظرند تا داماش فصل آینده با قدرت و توان بیشتر در لیگ دسته اول حضور یابد.

اما تیم فوتبال ملوان بندرانزلی دیگر نماینده  گیلان در لیگ دسته اول که یکی از باسابقه ترین ، پرهوادارترین تیمهای شهرستانی کشور محسوب و قهرمانی در جام حذفی کشور و حضور در لیگ برتر را در کارنامه دارد، با سختی توانست سهمیه خود در لیگ دسته اول را حفظ کند.

ملوانان نیز با تغییرات وسیع در کادر مدیریتی و کادرفنی گام به رقابت های لیگ دسته اول گذاشتند اما این تیم نتوانست در نیم فصل اول نتایج خوبی را کسب و جزء تیمهای انتهای جدول قرار گرفت تا یکی از گزینه های سقوط به لیگ دسته دوم باشد.

این امر باعث شد تا ملوانان در نیمه رقابت های نیم فصل دوم دست به تغییر در کادرفنی زده و اکبر میثاقیان را به عنوان سرمربی در اختیار بگیرند که این اتفاق باعث شد تا تیم ملوان با کسب چند پیروزی ارزشمند  امیدوارانه این رقابتها  را ادامه دهد.

با این وجود دلهره سقوط تا هفته پایانی نیز همراه تیم ملوان بود اما این تیم با کسب نتیجه مساوی در هفته پایانی و همچنین توقف تیم نیروی زمینی ، توانست سهمیه خود را حفظ و به همراه تیم داماش فصل آتی نیز در لیگ دسته اول حضور یابد.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در طول رقابتهای لیگ دسته اول از مجموع ۳۴ بازی ، با هشت پیروزی ، ۱۱ تساوی و ۱۵ شکست و مجموع  ۳۵ امتیاز در مکان پانزدهم جدول رده بندی مسابقات فصل جاری قرار گرفت.

ملوانان در دیدارهایی که انجام دادند، ۳۱ بار دروازه حریفان خود را باز کردند اما در نقطه مقابل ۴۰ گل دریافت کردند تا تفاضل گل این تیم به منهای ۹ برسد و همچنین تیم ملوان با ۱۱ تساوی، بیشتری مساوی را در بین نمایندگان گیلان در لیگ دسته اول کسب کرد و با ثمر رساندن ۳۱ گل ، بهترین خط حمله را در بین نمایندگان گیلان داشته باشد.

اما تیم فوتبال سپیدرود دیگر تیم قدیمی، ریشه دار و پرطرفدار گیلان و کشور نیز در رقابت های لیگ دسته یک نتوانست نتایج خوبی را کسب کند و در نهایت با قرار گرفتن در رتبه هفدهم و سقوط از جدول لیگ دسته یک ، فصل آینده باید در لیگ دسته دوم بازی های خود را ادامه دهد.

سپیدرودی ها نیز همانند دو نماینده دیگر گیلان با مشکلات فراوان مدیریتی و همچنین مالی ، رقابت های لیگ دسته اول را ادامه دادند که البته مشکلات مالی و به خصوص مالکیتی این تیم نسبت به سایر نمایندگان گیلان بیشتر بود.

سپیدرودی ها که با علی نظرمحمدی رقابت های لیگ دسته اول را آغاز کردند ، به دلیل نتاج ضعیف، نادر دست نشان جایگزین علی نظرمحمدی شد اما این مربی باتجربه نیز موفقیتی در سپیدرود کسب نکرد و در هفته های پایانی، پاشازاده جایگزین دست نشان در سپیدرود شد.

اما عمر سرمربیگری پاشازاده نیز در سپیدرود بسیار کوتاه بود چون این مربی پس از دو بازی ، بدون هماهنگی با مسئولان باشگاه از سپیدرود جدا و به تیم لیگ برتری شاهین شهرداری بوشهر پیوست تا مشکلات سپیدرود افزایش یابد.

با این وجود مسئولان باشگاه سپیدرود با توجه به جدایی غیرمنتظره پاشازاده، پس از مذاکره با چند گزینه برای سرمربیگری تیم فوتبال سپیدرود رشت، سرانجام با سهیل حق شناس کاپیتان اسبق این تیم به توافق رسیدند و همچنین جلال چراغپور سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران نیز به عنوان مدیر فنی ، در کنار حق شناس هدایت تیم سپیدرود را در هفته های پایانی بر عهده گرفتند.

اما این مربیان نیز نتوانستند نتایج خوبی را کسب کنند و سرانجام تیم سپیدرود رشت که یکی از پرطرفدارترین تیمهای شهرستانی در کشور بشمار می رود، در دو هفته مانده به پایان رقابت ها، از لیگ دسته اول سقوط کرد و طرفداران این تیم منتظرند که آینده سپیدرود به کجا خواهد انجامید.

سپیدرودی ها در رقابت های لیگ دسته اول از مجموع ۳۴ بازی ، هشت پیروزی ، شش تساوی و ۲۰ شکست کسب کردند که این تیم با ۲۰ شکست ، بیشترین شکست را در بین نمایندگان گیلان در لیگ دسته اول متحمل شد.

تیم فوتبال سپیدرود رشت در طول بازی های انجام داده، ۲۵ گل به ثمر رساند و همچنین ۴۷ گل دریافت کرد تا با این تعداد گل خورده، ضعیف ترین خط دفاعی را در بین نمایندگان گیلان داشته باشد و سرانجام نیز این تیم با کسب ۳۰ امتیاز در مکان هفدهم جدول رده بندی قرار گرفت تا از این مسابقات وداع تلخی داشته باشد.

در پایان رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور که با حضور ۱۸ تیم و به صورت رفت و برگشت برگزار شد، تیم فوتبال داماش گیلان با کسب ۴۲ امتیاز در مکان دوازدهم ، ملوان بندرانزلی با ۳۵ امتیاز در مکان پانزدهم و سپیدرود رشت با ۳۰ امتیاز در مکان هفدهم جدول رده بندی قرار گرفتند.

تیمهای فوتبال مس رفسنجان و آلومینیوم اراک به ترتیب با کسب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی مسابقات لیگ دسته اول، جواز حضور در رقابتهای لیگ برتر را کسب کردند، همچنین تیم های فوتبال نیروی زمینی تهران ، سپیدرود رشت و علم و ادب تبریز با قرار گرفتن در رتبه های شانزدهم تا هجدهم، از رقابت های لیگ دسته اول سقوط و فصل آینده باید در رقابت های لیگ دسته دوم به میدان بروند.

انتهای پیام/ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار