کد خبر : 4156
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 خرداد 1395- 58: 12

فتح خرمشهر ثابت کرد که از دل مقاومت پیروزی حاصل خواهد شد

فتح خرمشهر ثابت کرد که از دل مقاومت پیروزی حاصل خواهد شد

سردار جلایی با اشاره به اینکه ۳ خرداد ، به عنوان روز مقاومت و پیروزی، یکی از روزهای اوج ۸ سال دفاع مقدس است، اظهار داشت: فتح خرمشهر اثبات تبعیت از ولی فقیه زمان، کارآمدی نیروهای حزب الله ای، بسیجی، ارتشی و آحاد مردم و اثبات توسل و توکل به آن معنای کاملش است.

به گزارش درگیلان، سردار جلایی در مورد فتح خرمشهر در سال ۶۱ با اشاره به اینکه ۳ خرداد ، به عنوان روز مقاومت و پیروزی، یکی از روزهای اوج ۸ سال دفاع مقدس است، اظهار داشت: فتح خرمشهر اثبات تبعیت از ولی فقیه زمان، کارآمدی نیروهای حزب الله ای، بسیجی، ارتشی و آحاد مردم و اثبات توسل و توکل به آن معنای کاملش است.

وی با اشاره به اینکه دشمن در عملیات بیت المقدس در اوج آمادگی بوده، گفت: عملیات از دهم اردیبهشت آغاز و با طراحی فرماندهانی چون شهید باقری، دشمن درست از جایی که قرار بود فریب نخورد، فریب خورده و دچار اشتباه شد.

جلایی با اشاره به جمله امام خمینی(ره) که فرمود؛ خرمشهر ار خدا آزاد کرد، افزود: این جمله ناظر بر آن است که با توجه به آن تعداد نیرو و امکانات دشمن، فتح خرمشهر محال به نظر می رسید. آن چیزی که فتح خرمشهر را زیبا کرد، نتیجه ای بود که خداوند سبحان رغم زد.

وی تصریح کرد: خوف عجیبی در دل دشمن افتاده بود. چون همه کسانی که با چشم ظاهر می دیدند، چه دوست و دشمن، هرگز تصور نمی کردند که ۱۲ هزار نیروی آماده دشمن در صحنه حضور داشته باشند و نجنگند.

جلایی با اشاره به اینکه بعد از فتح خرمشهر و فرار عراقی ها حتی امکان پیشروی تا بصره نیز برای رزمندگان میسر بود، بیان داشت: رزمندگان هرگز برخلاف نظر فرمانده خود، امام خمینی (ره) عمل نکردند و این همیشه مرا به یاد صلوات شعبانیه؛ الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ، وَالْمُتَاَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ وَاللّازِمُ لَهُمْ ‏‏لاحِقٌ می اندازد و به راستی اینها برای نسل امروز آموزنده است.

وی افزود: تعداد اسرای عملیات بیت المقدس حدود یک پنچم اسرای کل جنگ بود و به اعتراف همه، غنیمت های بدست آمده در آن عملیات حدود ۲ سال مورد استفاده قرار گرفت. اینها نشان می دهد که دشمن آماده بوده اما دست خدا از آستین رزمندگان بسیج و ارتش و سپاه در آمد.

مسئول بسیج اساتید استان گیلان با اشاره به آیه «وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ» و ظهور و بروز آن در عملیات بیت المقدس، گفت: رزمندگان ما تصور بر اینکه به واسطه حجم بالای آتش های دشمن ، زمین شکافته شود و داخلش بروند را متصور بودند اما اینکه بخواهند عقب نشینی کنند، هرگز. این به معنی مقاومت، ایمان به خدا و اطاعت از ولی امر به عنوان رموز واقعی پیروزی بود.

جلایی با اشاره به تقارن ماه های شمسی و قمری عملیات بیت المقدس بعد از ۳۴ سال، اظهار داشت: عملیات بیت المقدس در ماه رجب، ماه خدا، آغاز و در ماه شعبان ،ماه رسول خدا، به فرجام و آغازی بر ورود به ماه رمضان ،ماه بندگان خدا، بود.

وی با نقطه عطف دانستن عملیات بیت المقدس در ۸ سال دفاع مقدس، گفت: ۳ خرداد و فتح خرمشهر ثابت کرد که از دل مقاومت پیروزی حاصل خواهد شد./روشن خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار