کد خبر : 78274
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۲۷

شهردار رشت در جلسه ارائه برنامه‌های سالجاری؛

فراخوان پروژه رینگ ۹۰ متری ظرف ده روز آینده / مجموعه مدیریت شهری به جایگاه عزت خود برگشته است

فراخوان پروژه رینگ ۹۰ متری ظرف ده روز آینده / مجموعه مدیریت شهری به جایگاه عزت خود برگشته است

سید امیر حسین علوی شهردار رشت در سی و هشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر رشت برنامه‌های مهم و اولویت دار شهرداری در سال ۱۴۰۱ را تشریح کرد.

به گزارش گیلانستان، سید امیر حسین علوی شهردار رشت در سی و هشتمین جلسه صحن علنی شورا اظهار داشت: از زمانی که شهرداری در دوره جدید مدیریتی فعالیت خود را آغاز کرده است، بخشی از منابع، تلاشها و فعالیتهای آن به مدیریت بحرانهای متفاوت از جمله مسائل حقوقی و قضایی سپری شد.

شهردار رشت عنوان کرد: با تمام فشارها و بحرانهای که به وجود آمد با حمایتهای شورای شهر شاهد تحقق یکی از بهترین سالهای مالی از حیث محقق شدن بودجه در شهرداری رشت بودیم که با تلاش و برنامه ریزی خوب مجموعه مدیریت شهری حاصل شد.

سید امیر حسین علوی اذعان کرد: شهرداری رشت برای یک پروژه بزرگ تملک و بازگشایی مانند رینگ ۹۰ متری تکلیف کرد تا در یک بازه زمانی بعد از ابلاغ بودجه مطالعات آن انجام شود و امروز خوشحالیم که اعلام کنیم که این پروژه ظرف ده روز آینده با شناسنامه ملی آماده فراخوان است.

وی با بیان اینکه شهرداری رشت توان تامین بودجه هزار میلیاردی این پروژه را ندارد، اظهار داشت: شهرداری رشت درصدد است بخشی از دارایی خود را که پس از چهار سال رایزنی و پیگیری مستمر نصف آن وارد حساب شهرداری شد، برای پروژه رینگ ۹۰ متری به عنوان پشتوانه استفاده نماید.

شهردار رشت ضمن تاکید بر دریافت سهم شهرداری رشت از اراضی مسکن مهر این موضوع را حق شهرداری رشت دانست و افزود: با اقداماتی که در دوره جدید مدیریتی انجام گرفت زمینه ای ایجاد شد تا هر سازمانی برای انجام کار مشترک خود، تحت هدایت مدیریت شهری حرکت نماید.

علوی خاطر نشان کرد: شهرداری و کلا مجموعه مدیریت شهری به جایگاه عزت خود برگشته است. بنابراین هیچ دستگاهی نمی‌تواند ورود کرده و در حوزه کاری شهرداری به این مجموعه موضوعی را تحمیل کند و مطمئنا شورای اسلامی شهر هم با وجود اختلاف نظرها چنین امری را نخواهد پذیرفت.

وی با تاکید بر اینکه برای چندین پروژه کلان شهری مناقصه برگزار شده است، اضافه کرد: پروژه پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان جزو اولویتهای شهرداری رشت در سال ۱۴۰۱ محسوب می‌شود و پیمانکار تامین مصالح آن هم انتخاب شده است.

شهردار رشت از اجرای پروژه لوله گذاری جاده رشت به تهران خبر داد و گفت: برنده مناقصه رفیوژ میانی از جلوی سازمان آرامستان تا میدان گیل به ارزش ۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مشخص و قرار شد برنده بعد از عقد قرارداد کار خود را آغاز نماید.

علوی تصریح کرد: از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان هم انتظار داریم طبق وعده ای که داده شده بود نسبت به انجام پروژه‌ خود اقدام نماید تا شهرداری هم بتواند اعتبارات مورد نظر را برای آسفالت جذب نماید.

وی با بیان اینکه شهرداری تمام تلاش خود را کرده تا در روند اجرای پروژه‌های بازگشایی هزینه اضافی به این مجموعه تحمیل نشود، اضافه کرد: پروژه سعدی به سرگل هم در حال انجام است و تاکیدمان این است تنها اراضی تملک شود که در مسیر پروژه‌های بازگشایی قرار دارند.

شهردار رشت از انجام فاز مطالعاتی پروژه احداث ساختمان شهرداری منطقه سه سخن گفت و ابراز داشت: با توجه به اینکه امسال هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی مصوب شده است، شهرداری و مناطق پنجگانه باید تمام تلاش خود را برای تحقق آن و اجرای دقیق پروژه‌ها بکار گیرند.

سید امیر حسین علوی از واگذاری اختیار پروژه‌‌های کوچک مقیاس به مناطق با نظارت معاونت عمرانی خبر داد و اذعان کرد:‌ فرآیند مطالعاتی پروژه مقاوم سازی ایستگاه آتش‌نشانی بلوار خرمشهر هم با تمام فراز و نشیب هایی که داشت انجام شد و امیدواریم قرارداد آن به زودی منعقد شود.

وی اضافه کرد: ایجاد پارکینگ و اتصال خیابان شریعتی به سعدی و خیابان اقتصاد دو موضوعی است که از جمله دغدغه‌های شهرداری رشت بود که برای هر کدام از آنها در تلاشیم زمینه سازی های لازم انجام گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار