کد خبر : 73550
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴

فستیوال خوراک رشت افتتاح شد

فستیوال خوراک رشت افتتاح شد

نخستین فستیوال خوراک رشت به مناسبت ششمین سال ثبت رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی روز شنبه ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۰ با حضور معاون و مدیران کمیسیون ملی یونسکو در ایران، نمایندگان شهرهای خلاق ایران، رئیس و اعضای شورا، شهردار رشت، مسئولین استانی و شهرستانی، مجموعه مدیریت شهری رشت و شهروندان در پیاده راه فرهنگی برگزار شد.

به گزارش گیلانستان، محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت در نخستین فستیوال خوراک رشت اظهار داشت: میدان شهرداری رشت سالها شاهد حضور مردم و میزبان پیکر مطهر هزاران شهید استان گیلان بوده و امیدواریم همه ما بتوانیم پاسدار خوبی برای شهدای گرانقدر باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت ضمن تشکر از همه تلاشها و زحمات نمایندگان کشورمان در سازمان یونسکو برای ثبت شهر رشت در جمع شهرهای خلاق خوراک دنیا عنوان کرد: برند شهر خلاق تا به امروز برای شهر رشت حفظ شد اما تلاشهایی که در این حوزه انجام شده کافی نبوده است.

واثق کارگرنیا تصریح کرد: بایستی مردم از همه برنامه‌هایی که برای شهر رشت تهیه و اجرایی می‌کنیم، مطلع باشند و اثرات آن را در سفره غذایی خود لمس نمایند. بنابراین برای تحقق این هدف نباید تنها به برگزاری چنین فستیوال هایی بسنده کنیم.

وی ابراز داشت: برنامه‌های ما در حوزه شهر خلاق خوراک رشت باید به گونه‌ای پیش برود که تا سال آینده ضمن تغییر در چهره شهر و اقتصاد خانوارها، مردم این شهر معنی شهر خلاق را حس نمایند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت اضافه کرد: قول میدهیم برابر همان وعده‌ای که دادیم، شهر رشت را به آن جایگاه واقعی خودش برسانیم و سعی می‌کنیم به وعده خود در این حوزه عمل کنیم تا این امر فقط در قالب شعار نباشد.

مسعود عباس نژاد رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم افزود: فستیوال خوراک شهر رشت می‌تواند به صورت ملی برگزار شود و باید زمینه‌های این امر فراهم شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت برگزاری هفته ملی خوراک در شهر رشت را دیگر ظرفیتی که باید به آن پرداخته شود خواند و اظهار داشت: مردم از مدیریت شهری و شهرداری انتظار دارند که اتفاقات خوبی در شهر رشت رقم بخورد.

عباس نژاد با بیان اینکه شهر رشت کارهای نیمه تمام و کمبودهای بسیار زیادی دارد، یادآور شد: ایجاد جاذبه گردشگری از ضروریات شهر رشت محسوب می‌شود اما متاسفانه ظرفیتهای شهر رشت در حوزه مکانهای اقامتی و هتلها بسیار ضعیف است.

نادر حسینی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم اذعان کرد: در ۶ سال اخیر تلاشهای زیادی برای ثبت شهر خلاق خوراک رشت انجام شد که در همین جا از تمام دست اندرکاران آن قدردانی می‌کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت عنوان کرد: تمام تلاش ما این است که شهر خلاق خوراک رشت را نه تنها در سطح استان، بلکه در سطح ملی و بین المللی بشناسانیم و شاهد رشد و تعالی روزافزون آن باشیم.

حسینی تصریح کرد: از تمام گروه‌های مردم نهاد و NGO ها دعوت می‌کنم که در راستای شهر خلاق خوراک دست ما را بگیرند و با مجموعه مدیریت شهری همکاری سازنده‌ای برای پیشرفت شهر رشت داشته باشند.

سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم اظهار داشت: باید از چنین فستیوال‌هایی برای بروز خلاقیت در شهر رشت استفاده کنیم.

 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه در همه جشنواره‌ها و فستیوال‌ها باید دو هدف محقق شود، ادامه داد:  شناسایی افراد خلاق که دارای نبوغ هستند از جمله این هدف های مهم محسوب می‌شود.

شمس شفیعی، مفید واقع شدن برای اقتصاد شهری را هدف دیگری که تحقق آن از برگزاری فستیوال‌ها و جشنواره‌ها انتظار می‌رود خواند و گفت: بانوان رشتی از خلاقیتهای خاصی در جهان جهت تهیه خوراک برخوردار هستند زیرا داشتن بیش از ۲۰۰ نوع غذا مختص شهر رشت نشان دهنده خلاقیت آنان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار