کد خبر : 857
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰

فضای مجازی ایران از امنیت بالایی برخوردار است

فضای مجازی ایران از امنیت بالایی برخوردار است

رئیس انجمن رمز ایران گفت :فضای مجازی ایران در زمینه ی علمی از کشور های غربی چیزی کم ندارد و رقابت قابل قبولی با آن ها دارد.

به گزارش”در گیلان” ، محمدرضا عارف پیش از ظهر امروز در جمع  خبرنگاران با اشاره به برگزاری کنفرانس بین‌المللی رمز ایران در دانشگاه گیلان اظهار کرد: برگزاری این کنفرانس در دانشگاه گیلان یکی از مهمترین اقدام‌هایی است که صورت گرفته و از این بابت بسیار خرسند هستیم.

وی درباره فعالیت انجمن رمز ایران تصریح کرد: فعالیت این انجمن از سال 78 آغاز شد و در طول 16 سال گذشته دستاوردهای ارزشمندی داشته است.

رئیس انجمن رمز ایران یکی از دستاوردهای ارزشمند این انجمن را برگزاری کنفرانس‌های سالانه عنوان کرد و گفت: کنفرانس مذکور از سال پنجم به صورت بین‌المللی شده و امروز دوازدهمین کنفرانس در یکی از دانشگاه‌های برتر کشور در گیلان در حال برگزاری است و امیدواریم دستاوردهای این کنفرانس برای جامعه علمی کشور و بخش‌های دولتی و خصوصی  مفید واقع شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه مردم با فناوری اطلاعات آشنایی دارند افزود: این آشنایی به حدی است که کسی نمی‌تواند دسترسی به سپرد‌های مردم در بانک‌ها داشته باشد و وظیفه اصلی انجمن تامین امنیت تمام اطلاعات شخصی، شرکت‌ها، حاکمیتی، دفاعی و امنیتی کشور است.

عارف درباره وضعیت فضای مجازی ایران در زمینه رمزنگاری و کنترل مسائل امنیتی خاطرنشان کرد: وضعیت فضای مجازی ایران بسیار خوب است و در کشورهای منطقه رتبه برتر را داریم.

رئیس انجمن رمز ایران یادآور شد: در رقابت‌های علمی با دنیای غرب فضای قابل قبول داریم و به مردم و حاکمیت اطمینان می‌دهیم که فضای مجازی ایران در سطح بالایی از امنیت قرار دارد و باید به صورت ویژه این فضا را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه باید به وضعیتی برسیم که تضمین کافی در فضای مجازی داشته باشیم متذکر شد: توجه جدی دولت در این زمینه مهم است و نیاز به تجهیزات و حمایت بیشتر داریم.

عارف یکی از برنامه‌های مهم انجمن رمز ایران را امن کردن فضای مجازی کشور عنوان کرد و گفت: توسعه علم و فناوری به اتکای تولیدات داخلی از جمله اهداف این انجمن است.

وی مهمترین مبحث اصلی انجمن رمز ایران را توجه به فضای نرم کشور عنوان کرد./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار