کد خبر : 92583
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 اردیبهشت 1402- 41: 11

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان:

فعالان اقتصادی با گزارش اموال مازاد دولت پاداش بگیرند

فعالان اقتصادی با گزارش اموال مازاد دولت پاداش بگیرند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان گفت: فعالان اقتصادی با شناسایی اموال مازاد دولت پاداش بگیرند و این حق برای آنها محفوظ است که در احیا و فعال کردن آن اموال مشارکت داشته باشند.

به گزارش گیلانستان، علیرضا نوروزی صبح یکشنبه در نشست با مدیران و فعالان اقتصادی استان گیلان با بیان اینکه روایت درست از اوضاع اقتصادی در پیشرفت این حوزه اثرگذاری بالایی دارد، اظهار کرد: روایت درست از انتظارات نابجا در حوزه اقتصادی جلوگیری می‌کند.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان با اشاره به اینکه تسهیل گری از باب ارائه تسهیلات کم بازده از جمله اقدامات این مجموعه است، افزود: پرداخت تسهیلات یارانه‌ای به ۶۴۰ طرح به مبلغ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان که ۹۵ درصد از اعتبار تخصیصی استان است که کمترین انحراف در خصوص رشد تولید در این طرح‌ها وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان برای اولین بار در کشور، سامانه الکترونیک شناسایی قوانین و مقررات مخل کسب و کار در استان را راه اندازی کرده و فعالان حوزه اقتصادی می‌توانند قوانین مخل را به سایت مربوطه انتقال دهند.

 

نوروزی با بیان اینکه از مردادماه سال گذشته تا کنون ۶۰۰ مجوز کسب و کار برای حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ متقاضی صادر شده است عنوان کرد: ۳۶ درصد درخواست‌ها تاکنون رد شده است و آمارها نشان می‌دهد هنوز اول راه هستیم و از وضعیت مطلوب فاصله داریم.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان بیان کرد: ۳۱۹ عرصه مستعد سرمایه گذاری در استان گیلان شناسایی شده و برای ۱۸۸ عرصه مجوز بی نام صادر شده است.

 

وی افزود: مقرر شد تمامی املاک مازاد و پروژه‌های نیمه تمام استان گیلان شناسایی و به شکل اجاره، معاوضه، تهاتر و اوراق بهادارسازی و در آخر فروش به فعالان اقتصادی واگذار شود.

 

نوروزی گفت: برای دو سال آینده چنان فضای بسیط برای مولد سازی دارایی‌های دولت داریم که فعالان اقتصادی در زمینه شناسایی اموال مازاد دولت به ما گزارش دهند و سوت زنی کنند و پاداش بگیرند و این حق برای آنها محفوظ است که در احیا و فعال کردن آن اموال مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار