کد خبر : 58163
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 آبان 1399- 55: 10

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت گیلان:

قیمت مرغ ۱۹ هزار و ‌۱۰۰ تومان در گیلان مصوب شد/ فروش غیر از قیمت مصوب، تخلف

قیمت مرغ ۱۹ هزار و ‌۱۰۰ تومان در گیلان مصوب شد/ فروش غیر از قیمت مصوب، تخلف

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت گیلان با تأکید بر اینکه فروش غیر از قیمت مصوب، تخلف است، گفت: بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور و به تبعیت آن کارگروه تنظیم بازار گیلان، نرخ مرغ مصرفی ۱۹ هزار و ‌۱۰۰ تومان به ازای هر کیلو مصوب ‌شد.

به گزارش گیلانستان، فرهاد دلق‌پوش صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب نهایی قیمت جدید مرغ گرم در کارگروه تنظیم بازار اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور و به تبعیت آن کارگروه تنظیم بازار گیلان، نرخ مرغ مصرفی ۱۹ هزار و ‌۱۰۰ تومان به ازای هر کیلو مصوب ‌شد.

وی این قیمت را با احتساب کلیه هزینه‌های مترتب به تولید و عرضه عنوان کرد و افزود: در روزهای آتی مرغ مصرفی به‌اندازه نیاز و کفایت توسط جهاد کشاورزی به بازار عرضه می‌شود و هم‌اکنون نیز ۷۰۰ تن مرغ منجمد تخصیصی به استان جذب شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت گیلان با اشاره به توزیع مرغ در بازار بیان کرد: از ۷۰۰ تن مرغ منجمد تخصیص‌یافته به گیلان، در فاز اول ۳۵۰ تن از فردا در سطح کل استان توسط عاملین توزیع می‌شود تا پس از ارزیابی نیاز و عملکرد شهرستان‌ها، مابقی این مرغ نیز در مراحل بعد توزیع گردد.

دبیر کارگروه تنظیم بازار گیلان با بیان اینکه در استان‌هایی دیگر ۱۰ درصد به این قیمت بر اساس اختیارات استانداران به قیمت مرغ افزوده‌اند، تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، استانداران می‌توانند تا ۱۰ درصد این قیمت را افزایش دهند ولی به دلیل اینکه گیلان قطب تولید مرغ در کشور است و به استان‌های دیگر نیز صادر می‌کند، درصد مذکور اضافه نشده است.

وی با تأکید برمحدودیت و ممنوعیت عرضه مرغ برای مصارف عمده و رستورانی گفت: مرغ دولتی توزیع‌شده در بازار فقط برای مصارف مردمی و خانوار است و حق فروش آن را به رستوران‌ها و تالارها را به‌صورت عمده ندارند.

دلق‌پوش با اشاره به اینکه تا آرامش کامل بازار مرغ، بازرسی‌ها تشدید می‌شود، بیان کرد: فروش مرغ غیر از قیمت مصوب تخلف است، کلیه مراحل سطح عرضه و فروش توسط بازرسین این سازمان با کشیک در ساعت مختلف انجام می‌شود و شهروندان می‌توانند تخلفات صنفی را به سامانه ۱۲۴ این سازمان و تلفن ۱۳۵ تعزیرات برای تسریع در امور نظارتی، گزارش دهند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار