کد خبر : 13855
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶

لاله تالابی برند شهرستان انزلی است/ به جای موازی کاری عناوین دیگری را برای شهر خود انتخاب کنید

لاله تالابی برند شهرستان انزلی است/ به جای موازی کاری عناوین دیگری را برای شهر خود انتخاب کنید

شهردار انزلی در پاسخ با موازی کاری ها پیرامون جشنواره لاله های تالابی انزلی گفت: جشنواره لاله های تالابی برند شهرستان انزلی و در آستانه ثبت ملی است.

به گزارش گیلانستان، جشنواره لاله های تالابی در سالهای گذشته از سوی شهرداری انزلی یکی از برنامه های ویژه ای بود که در جهت برند سازی و افزایش جایگاه این شهرستان و به همت دبیرخانه این جشنواره برگزار شد.

این جشنواره که ده ها جشنواره دیگر از قبیل، ورزشهای همگانی، ماهیگیری، بادبادکها، مجسمه های شنی و … نیز در دل خود جای داده بود، در آغاز فعالیت خود توانست توجه ویژه مسئولان کشوری و دولتی و فعالان زیست محیطی را به خود جلب نماید و در صدر پرمخاطب ترین و مطرح ترین جشنواره های کشور قرار بگیرد.

جشنواره لاله های تالابی نه تنها بر حفظ محیط زیست و لاله تالابی ارزشمند انزلی تاکید دارد، بلکه فرصت مناسبی برای شناخت تاریخ هیجان انگیز بندرانزلی است که به همین منظور تورهای انزلی گردی در حاشیه این جشنواره برای آشنایی بیشتر مردم و مسافران انزلی با تاریخ این شهرستان برگزار می شود.

جشنواره لاله های تالابی اقدامی بی نظیر در سطح استان گیلان است، دبیرخانه این جشنواره، پس از دو دوره برگزاری موفق این جشنواره در میان استقبال با شکوه مردم انزلی و گردشگران، در آستانه ی برگزاری جشنواره ی سوم است که به ثبت ملی آن منجر می شود، اما متاسفانه اخیرا شهرستان صومعه سرا با الگو برداری از آن در صدد برگزاری اولین جشنواره ی لاله های تالابی در هندخاله است.

موضوعی که به نظر می رسد همان سریال دنباله دار تلاش این شهرستان جهت مصادره ی نام تالاب بین المللی انزلی به نام تالاب صومعه سرا ست، مهمی که نباید از خاطر مسئولان عالی رتبه ی شهرستان به دور بماند.

شهردار بندرانزلی و دبیر جشنواره ی گلدهی لاله های تالابی این شهرستان در واکنش به این اقدام غیرمعمول، با اشاره به تلاش دوساله ی شهرداری انزلی برای برگزاری این جشنواره ، اظهار کرد: شهرداری انزلی با اقدام در این خصوص در نظر دارد ضمن برندسازی برای  این شهرستان به نام گل لاله ی تالابی، از یک سو به معرفی تالاب و تلاش برای نجات آن از خطر نابودی و از سویی دیگر به جذب گردشگر و توسعه ی صنعت گردشگری بپردازد چرا که پیامدهای بسیار مثبتی را برای مردم شریف انزلی به دنبال دارد.

موسی فکور با اشاره به و اعلام و ارسال مدارک جشنواره به استانداری گیلان، خاطرنشان کرد: متاسفانه اخیرا یکی از شهرستان ها درنظر دارد از این عنوان به نفع خود بهره برداری کند که به نظر می رسد کار مناسبی نباشد.

وی افزود: به رغم آنکه اعتقاد داریم همه ی شهرستان ها باید در زمینه ی برندسازی و توسعه ی صنعت گردشگری اقدام کنند اما نباید از اقدامات و عناوین تثبیت شده ی شهرستانهای دیگر، حتی در صورت وجود برندهای مشترک، الگوبرداری کنند .

شهردار انزلی به نظر موافق استاندار گیلان در مراسم افتتاح دبیرخانه ی جشنواره لاله های تالابی انزلی و تاکید وی بر تداوم این اقدام شایسته، تصریح کرد: انتظار داریم به منظور پرهیز از موازی کاری و الگوبرداری، مسئولان شهرستان مربوطه این اقدام را متوقف کنند و عنوان دیگری را برای شهرستان خود انتخاب کنند.

فکور با تاکید بر ابراز خرسندی و استقبال معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور از این جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: در صورتی که متقاعد به لغو این جشنواره در صومعه سرا، نشدند لازم است مراتب را از طریق مسئولان پیگیری کنیم.

بدیهی است تداوم جشنواره ی گلدهی لاله های تالابی و جشنواره هایی از این قبیل در فصول مختلف سال می تواند از مهمترین و تاثیرگذارترین اقدامات برای توسعه ی صنعت گردشگری باشد، این در حالی است که این جشنواره تلاش می کند به جلب نظر و توجه مسئولان و متولیان امر و ایجاد عزم ملی برای نجات تالاب بین المللی انزلی از خطر نابودی نیز بپردازد.

به گزارش گیلانستان، جشنواره لاله های تالابی که در دو سال گذشته با استقبال کم نظیر مردم انزلی مواجه شد و قطعا با تداوم و تدابیر ویژه شرایط سرمایه گذاری اقتصادی و اشتغال زایی را نیز در بندرانزلی فراهم خواهد کرد./افق انزلی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار