کد خبر : 65204
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸

مدیر کل کانون پرورش فکری گیلان:

لزوم ثبت جشنواره قصه گویی در تقویم ملی به عنوان یک حرکت فرهنگی

لزوم ثبت جشنواره قصه گویی در تقویم ملی به عنوان یک حرکت فرهنگی

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان با اشاره به نقش قصه گویی در ثبت و ضبط تجربه ها و یک ابزار ارزشمند تربیتی، گفت: جشنواره قصه گویی باید در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

به گزارش گیلانستان، اسفندیار ضیایی صبح سه شنبه در نشست هماهنگی برگزاری بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی با اشاره به اهمیت قصه‌گویی به عنوان ابزار ارزشمند تربیتی، اظهار کرد: قصه گویی نقش کاربردی در ثبت و ضبط تجربه‌های ارزشمند دارد.

وی با بیان اینکه همدلی و مجاهدت جهادگران در کنترل ویروس کرونا از موضوعات محوری قصه‌های این روزها است، افزود: همه به این موضوع اعتقاد دارند که قصه نقش تأثیرگذاری در پاسداشت گنجینه‌های فرهنگی و کاربری مهم در نظام تربیتی دارد.

مدیر کل کانون پرورش فکری گیلان در ادامه با تأکید بر اینکه باید این جشنواره در تقویم رسمی کشور گنجانده شود، گفت: عمر بیست و سه ساله این جشنواره نشان دهنده اثربخشی این حرکت فرهنگی و فرآیند محور است.

وی با بیان اینکه استان گیلان با توجه به اینکه نقش مهمی در برنامه ریزی و برگزاری این جشنواره را داشت امسال بیست و چهارمین سال برگزاری آن را تجربه می‌کند، اضافه کرد: این حرکت فرهنگی دستاوردی ماندنی و ریشه در فرهنگ غنی استان و توانمندی نیروهای انسانی آن دارد.

ضیایی با تأکید بر لزوم تشریح برنامه‌های این جشنواره، اظهار کرد: باید از همه فعالان و گروه‌های فرهنگی برای شرکت و برگزاری هر چه بهتر این جشنواره دعوت شود.

لزوم بهره‌گیری از قصه‌درمانی در روزهای کرونایی

سرپرست معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری گیلان در ادامه این نشست نیز قصه و قصه‌گویی را فعالیتی جذاب برشمرد و افزایش گستره مخاطبان و بالندگی آن طی سال‌های برگزاری را یک موفقیت ارزیابی‌کرد.

خدیجه تقی‌پور با اشاره به شیوع ویروس کرونا و پیگیری برنامه‌های بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از طریق فضای مجازی، گفت: نقش قصه درمانی و بهره‌گیری از قصه و رویکردهای آن بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: در این زمینه نیازمند شناسایی فرصت‌ها و سرمایه‌گذاری مناسب هستیم و استان گیلان با تکیه بر گویش‌ها، لهجه‌ها و تنوع فرهنگی چهار گوشه خود، ظرفیت‌های گسترده‌ای در این زمینه دارد.

تقی پور در ادامه به تشریح برنامه‌های بیست و سومین جشنواره قصه گویی، اضافه کرد: امیدها و آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و ازخودگذشتگی را محورهای موضوعی این رویداد فرهنگی است.

وی همچنین به بخش‌های پنج‌گانه این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: اجرای زنده قصه‌گویی توسط دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ ساله، زنان و مردان ۱۸ سال به بالا و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها از برنامه‌های «بخش ملی» این جشنواره است.

سرپرست معاونت فرهنگی کانون فکری گیلان برگزاری بخش‌های «بین‌الملل» و «برترین قصه گوهای کشور» را دیگر برنامه‌ها این جشنواره عنوان کرد و افزود: بخش «قصه‌های ۹۰ ثانیه» با محوریت من و کرونا، دیروز غرور آفرین، فردای افتخار آفرین برگزار می‌شود.

وی گفت: این بخش از سال گذشته کلید خورد و به همراه بخش پادکست، تجربه‌ای تازه در مسیر گسترش کمی و کیفی جشنواره به شمار می‌رود.

تقی پور با دعوت از تمام علاقه‌مندان برای حضور در این رویداد فرهنگی، بیان کرد: ۱۵ خرداد امسال آخرین مهلت ثبت‌نام بوده و آثار به نشانی wwwww.kanoonfest.ir شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار