کد خبر : 2737
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰

لزوم عکس العمل علمای شهر، نمایندگان مجلس و اعضای شورا نسبت به رقص و پایکوبی زنان

لزوم عکس العمل علمای شهر، نمایندگان مجلس و اعضای شورا نسبت به رقص و پایکوبی زنان

فعال فرهنگی و اجتماعی گیلان برگزاری مراسم رقص و پایکوبی در 12 دی ماه به بهانه روز رشت را منکر دانست و گفت: انتظار می‌رود اعضای شورای شهر رشت نسبت به ادامه حرکات مشکوک فرهنگی شهردار این شهر مواضع جدی اتخاذ کنند.

به گزارش درگیلان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی از منکرات ایجاد شده به بهانه روز رشت در 12 دی ماه جاری به شدت انتقاد کرد و خواستار برخورد شدید با عاملان منکرات در مجموعه شهرداری و سازمان‌های فرهنگی وابسته به آن شد.

وی با ابراز تأسف از واقعه رخ داده که منجر به انتشار عکس‌های رقص و پایکوبی زنان در میدان اصلی شهر رشت در شبکه‌های اجتماعی شد، تصریح کرد: در انتظار عکس‌العمل علمای شهرمان نسبت به واقعه تأسف‌بار 12 دی در روز رشت هستیم.

این فعال فرهنگی گیلان با بیان اینکه در 12 دی ماه شاهد صحنه‌های غیرشرعی و مخالف با مبانی دینی به صورت آشکار توسط یک نهاد فرهنگی شهرداری رشت بودیم، تصریح کرد: به عنوان پیشکسوت امر به معروف و نهی از منکر، بیان مطالب مذکور را تکلیف می‌دانم.

وی تکلیف برخورد با منکر رخ داده را وظیفه سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی جامعه خواند و گفت: بی‌تفاوتی و سکوت نسبت به برخی کج‌روی‌ها و انحرافات فرهنگی و اجتماعی در رشت موجب تأسف است و باید طبق وظیفه، نسبت به سیاست غلط فرهنگی توسط مجموعه‌ای که با عوارض و بودجه‌های مردمی اداره می‌شود یعنی شهرداری رشت واکنش نشان دهیم.

مهدوی با انتقاد از ابراز قدردانی برخی اعضای شورای شهر رشت نسبت به برگزاری مراسم رقص و پایکوبی در روز رشت، افزود: جای تأسف دارد از اینکه برخی از نمایندگان شورای شهر رشت که به نام انتصاب به خانواده شهدا در کسب آرا در انتخابات و به برکت خون شهدا صاحب وجاهت شده‌اند، از برگزاری چنین برنامه‌هایی قدردانی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود اعضای شورای شهر رشت نسبت به ادامه حرکات مشکوک فرهنگی شهردار رشت مواضع جدی اتخاذ کنند و شهردار نیز در کنار ساماندهی مشکلات واقعی شهر، مبانی دینی در حوزه فرهنگی را فراموش نکند و آن را اولویت نظام تصمیم‌گیری خود قرار دهد.

فعال فرهنگی و اجتماعی گیلان حرکات رقص و پایکوبی در میدان شهدای ذهاب رشت «خیابان علم‌الهدی» را حرکات سخیف غرب‌گرایانه در روز رشت خواند و گفت: سال‌ها این مکان شاهد تشییع و نماز بر پیکر مطهر شهدا بوده است.

عده‌ای با ظاهر مذهبی ابزار نهادینه کردن فرهنگ غربی در رشت شده‌اند

وی میدان شهدای ذهاب رشت یادآور حماسه‌های ملی و مذهبی مردم شهیدپرور این شهر عنوان کرد و گفت: بدترین نوع هجمه فرهنگی این است که عده‌ای افراد ابزار نهادینه کردن فرهنگ‌های غربی شوند و با ظاهری مذهبی و شاکله ارزش‌گرایانه خطاهای زشت خود را توجیه کنند و نمره قبولی به خود دهند و این تناقص حکایتی قصه‌دار و سئوال‌برانگیز است.

مهدوی اظهار کرد: مدعیان دروغین برگزاری موکب پذیرایی از زائران اربعین حسینی در کربلا، امروز کارگزاران رقص و پایکوبی در خیابان رشت هستند.

وی بازی با افکار عمومی توسط کانون‌های قدرت و ثروت در آستانه انتخابات را عوام‌فریبانه خواند و خاطرنشان کرد: انجام مانورهای فریبانه در قالب برنامه‌های فرهنگی و مذهبی نشان از این می‌دهد که برخی اصحاب قدرت و ثروت در یک زنجیره هماهنگ شده در صدد جلب نظر افکار عمومی به هر قیمتی هستند.

این فعال فرهنگی گیلان با تأکید بر اینکه مردم شهیدپرور گیلان و رشت بیدار هستند، یادآور شد: مردم حمایت‌کننده این نوع سیاست‌گذاری‌های غلط در مجموعه چینش‌ها را شناسایی می‌کنند.

وی از سکوت برخی نمایندگان مجلس نسبت به وقایع 12 دی را مورد انتقاد قرار داد و متذکر شد: اگر گیلان بخواهد رشد کند باید وکلای مردم دلسوز و باورمند به هویت اسلامی و ایرانی بدون وابسته به کانون‌های ثروت و قدرت به مراکز تصمیم‌ساز مانند مجلس ورود کنند./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مهدی سه شنبه , 15 دی 1394 - 23:57

جمع کنید بساط […] رو حاج آقا!
ظاهرا در رشت زندگی نمی کنید! 95% مردم گیلان به حرفهای شما می خندند! شما که ادعای فعال فرهنگی دارید چه گلی بر سر فرهنگ این شهر زده اید؟
[…] مثل شما بیشتر به فکر […] هستند تا فرهنگ!

امیر چهارشنبه , 16 دی 1394 - 14:56

تا کی میخواید به بهانه انقلاب و شهدا هر چیزی که خوشتون نیومد زیر سوال ببرین؟

امیر چهارشنبه , 16 دی 1394 - 15:01

آقای مهدوی، شما که یه مدت میگفتین با […] رابطه دارید و نماینده ایشون هستید! الان شدید پیشکسوت امر به معروف؟

ناشناس دوشنبه , 28 دی 1394 - 16:05

نباید هر نظری رامنتشر کنید

رفتن به نوار ابزار