کد خبر : 92161
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 اردیبهشت 1402- 20: 20

سرپرست فرمانداری رشت تاکید کرد؛

لزوم گسترش فعالیت های آموزشی و ترویجی در صنعت کشاورزی

لزوم گسترش فعالیت های آموزشی و ترویجی در صنعت کشاورزی

سرپرست فرمانداری رشت گفت: امروزه گسترش فعالیت های آموزشی و ترویجی برای بهره برداری بیشتر در صنعت کشاورزی لازم و مورد تاکید است.

به گزارش گیلانستان، کیا عاشوری ظهر پنجشنبه و در دیدار با مدیران جهاد کشاورزی شهرستان، ضمن تشکر از تلاش‌های مثبت مجموعه جهاد کشاورزی در مدیریت اصولی بحران کم آبی سال زراعی گذشته، اظهار کرد: قطعاً راز موفقیت‌های به دست آمده در سال گذشته، مربوط به ارتباط گیری صمیمی با کشاورزان و برخورداری مجموعه جهاد رشت از کارمندان و متخصصانی کار آشنا و با انگیزه می‌باشد.

 

وی با اظهار امیدواری نسبت به تکرار نتایج موفق مقابله با بحران کم آبی سال گذشته در سال جاری، افزود: با داشتن نگاه تجربه اندوزی و شناسایی گره‌ها در مواجهه با بحران‌های حوزه کشاورزی، کارآمدی مجموعه‌های متولی، در مقابله با بحران‌های احتمالی سال‌های آینده، چند برابر خواهد بود.

 

عاشوری با بیان این مطلب که هر سازمان و اداره‌ای با هدف خدمت به جامعه شکل گرفته اما جامعه هدف جهاد کشاورزی با توجه به سر و کار داشتن با زنجیره غذایی مردم، کل جامعه را شامل می‌شود، گفت: امروزه تاکید بر گسترش فعالیت‌های آموزشی و ترویجی برای بهره‌برداری بیشتر در مقیاس سطح، حرکت به سمت مکانیزاسیون، استفاده از تحصیل کردگان آشنا به علم روز و التزام به حضور میدانی و اصول مدیریت جهادی، جزئی جدا ناشدنی از صنعت کشاورزی و مورد تاکید است.

 

وی با اشاره به وسعت فعالیت کشاورزی شهرستان رشت با داشتن ۵۲ هزار هکتار اراضی شالیزاری و حدود ۶ هزار هکتار انواع دیگر کشت، بر لزوم استفاده از ظرفیت بسیج بخصوص در امور ترویجی تاکید و ادامه داد: صیانت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرقانونی از چالش‌های موجود است.

 

سرپرست فرمانداری رشت تصریح کرد: تحولات پرشتاب در دنیای کسب و کار در هر یک از حوزه‌های مختلف تحت مدیریت جهاد کشاورزی همانند باغداری، زراعت، آبزی پروری، دامداری، پرورش گل و گیاهان زینتی و تولید گیاهان دارویی را دارای ظرفیت فوق العاده اشتغالزایی و درآمدزایی معرفی کرد و خواستار برنامه ریزی برای استفاده درست و به موقع از این فرصت‌ها شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار