کد خبر : 2910
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 دی 1394- 49: 22

مادر سردار شهید داوود حق وردیان دعوت حق را لبیک گفت

مادر سردار شهید داوود حق وردیان دعوت حق را لبیک گفت

مادر شهید داوود حق وردیان، از فرماندهان گیلانی عملیات بیت المقدس در سن ۸۸ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به آغوش فرزند شهیدش پیوست.

به گزارش درگیلان، خدیجه حسنخانی، مادر سردار شهید داوود حق وردیان، پس از سال‌ها دوری و پرچمداری رسالت فرزند شهیدش روز ‌شنبه ۲۶ دی ماه در یکی از بیمارستان‌های رشت بر اثر کهولت سن و بیماری دار فانی را وداع گفت.

پیکر مادر شهید حق وردیان امروز با حضور خانواده‌‌های شاهد و ایثارگر، مردم مؤمن و شهید پرور گیلان و مسئولان استانی از باغ رضوان تا تازه آباد رشت تشییع و در قطعه والدین شهدا به خاک سپرده شد.

سردار شهید داوود حق وردیان متولد ۱۵ فروردین ماه ۱۳۴۱ در منجیل، از فرماندهان شجاع عملیات ﻏﺮورآﻓﺮﯾﻦ فتح خرمشهر بود که در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۶۱ به فیض شهادت رسید.

شهید داود حق وردیان ۱۰ روز قبل از شهادتش در تماس تلفنی با مادر و همسر جوانش پس از شنیدن مژده مادر مبنی بر عطیه الهی خداوند به آن‌ها، خطاب به مادرش گفته بود: “اما من مژده بزرگ‌تری برای شما دارم که ۱۰ روز دیگر موعد آن فرا می‌رسد.”

این سردار گیلانی بر اثر اصابت گلوله دشمن بعثی از ناحیه دست چپ و پشت مجروح و در ۲۰ سالگی ندای حق را لبیک گفت و به عرشیان پیوست.

در مناجاتنامه‌ای که از شهید حق وردیان به یادگار مانده، آمده است:

” خداوندا، شرمنده‌ام نساز در روز قیامت و به آتشم نیفکن که طاقت هیچکدام را ندارم. پس خداوندا، تو خود یاریم کن تا خود را بسازم و در جهاد با نفس پیروز گردم. پروردگارا، مسلمان از دنیا بروم.”

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار