کد خبر : 65306
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸

خطیب جمعه رشت:

متولیان مساجد برای شبهای قدر برنامه داشته باشند/ سیاسی بازی مسئولان اعتماد کشاورزان را از بین می برد

متولیان مساجد برای شبهای قدر برنامه داشته باشند/ سیاسی بازی مسئولان اعتماد کشاورزان را از بین می برد

نماینده ولی فقیه در گیلان بر باز بودن مساجد برای مراسم شب های احیا تاکید کرد و گفت: متولیان مساجد اعم از امام جماعت، هیئت امنا و مردم برای لیالی قدر برنامه داشته باشند زیرا برکت جامعه در سایه رفتن به مسجد است.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در پیام جمعه که بدون مستمع در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: یکی از حقوقی که در راستای سبک زندگی اسلامی به عهده مردم گذاشته شده، حق پیامبران به ویژه پیامبر گرامی اسلام(ص) است.

وی، بعثت و اعزام انبیا برای بشریت را نعمتی بزرگ از جانب خدای تبارک و تعالی عنوان کرد و افزود: نخستین حقی که انسان ها نسبت به پیامبران دارند، ایمان به پیامبران الهی به ویژه پیامبر گرامی اسلام(ص) است که عقل و شرع بر آن تاکید دارد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اگر انسان به پیامبر اسلام(ص) ایمان و اعتقاد داشته باشد آنچه را می گوید می پذیرد و به آن عمل می کند، تصریح کرد: ایمان به خدا و رسول اسلام(ص) و جهاد با جان و مال موجب نجات انسان در دنیا و آخرت می شود.

آیت الله فلاحتی با تبریک روز جهانی کارگر به همه تلاشگران عرصه اقتصادی به مناسبت ۱۱ اردیبهشت، بیان کرد: کارگران دارای مشکلاتی هستند و مسئولان باید برای رفع این مشکلات برنامه داشته باشند و تلاش کنند.

وی به سالروز شهادت علامه مطهری در ۱۱ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ اشاره کرد و گفت: روز معلم را به معلمان عرصه جهاد علمی تبریک و تهنیت عرض می کنم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سالروز ضربت خوردن امیر مومنان امام علی(ع) در ۱۹ ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: هنوز جن و انس در عزای امام علی(ع) اشک می ریزند.

آیت الله فلاحتی بر باز بودن مساجد برای مراسم شب های احیا تاکید کرد و یادآور شد: متولیان مساجد اعم از امام جماعت، هیئت امنا و مردم برای لیالی قدر برنامه داشته باشند زیرا برکت جامعه در سایه رفتن به مسجد است.

وی با بیان اینکه سرنگونی حکومت ۲۵۰۰ ساله ستم شاهی و تبدیل آن به حکومت مردم سالار دینی از ویژگی های انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: همه کسانی که می خواهند در نظام اسلامی مسئول شوند باید از ویژگی های لازم برخوردار باشند.

امام جمعه رشت، دانستن درد کشور را از شاخصه های یک رئیس جمهور بر گرفته از رهنمودهای مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: رئیس جمهور باید درد مردم را بداند و با آنها صمیمی باشد.

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه رئیس جمهور در نظام جمهوری اسلامی نباید دنبال اشرافی گری و کاخ نشینی باشد، بیان کرد: رئیس جمهور باید به انقلاب اسلامی ایمان داشته باشد.

وی، عدالت طلبی را از ویژگی های رئیس جمهور در نظام اسلامی برشمرد و تصریح کرد: رئیس جمهور منتخب باید دارای عملکرد انقلابی و جهادی باشد ضمن اینکه به جوانان و قدرت داخلی اعتماد داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه رئیس جمهور نباید از خط فتنه سال ۸۸ باشد، اذعان کرد: شورای نگهبان تاکنون نسبت به وظیفه خود به خوبی عمل کرده است.

آیت الله فلاحتی به نشست های برجامی اشاره کرد و گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری عجله ای برای برجام نداریم اما برخی عجله دارند تا نشست های برجامی را به سرانجام برسانند و ایجاد خوشبینی کاذب می کنند.

وی با بیان اینکه ابتدا باید تحریم های ظالمانه برداشته شود، خاطرنشان کرد: برخی با بزرگ نمایی مشکلات داخلی را وابسته به تحریم ها می دانند البته شکی نداریم تحریم ها اثرگذار بوده اما امروز اهل فن اعتراف دارند بیشتر مشکلات جامعه ناشی از ضعف مدیریت ها است.

امام جمعه رشت، فرسایشی نشدن نشست های برجامی و راستی آزمایی رفع تحریم ها توسط ایران را دو شرط جمهوری اسلامی ذکر کرد و یادآور شد: ملت بزرگ ایران تسلیم هیچ ظالمی در دنیا نشده و انقلاب اسلامی بهترین نمونه است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در جامعه، اظهار کرد: به همه مسئولان ستاد مبارزه با ویروس کرونا از بابت خیرخواهی پیشنهادهایی داریم زیرا مشخص نیست چه زمانی این ویروس در جامعه بشری از بین می رود.

وی، یکی از راهکارهای مبارزه با ویروس کرونا را تولید واکسن عنوان کرد و افزود: اعمال قرنطینه توسط مسئولان موجب به تعطیلی کشانده شدن بسیاری از مشاغل شده است و اگر این روند ادامه پیدا کند موجب از بین رفتن هزاران شغل و گسترش فقر در جامعه می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، عمل به دستورات بهداشتی و سلامت اسلام را بهترین روش برای مبارزه با ویروس کرونا خواند و بیان کرد: باید به آغوش اسلام برگردیم زیرا آنچه که درباره جسم انسان لازم است را بیان فرموده است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) رعایت نظافت و بهداشت را جزو ایمان بیان فرموده است، تصریح کرد: همه تلاش ها در سراسر کشور براین باشد دوباره مردم را به آغوش آیین بهداشتی و نظافت بیان شده توسط اسلام برگردانیم.

وی، شیوع ویروس کرونا را سبب خالی شدن جمعیت از مساجد و حرمین شریفین اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: متولیان همان طور که به فکر سلامت جسم مردم هستند همان گونه نیز در اندیشه ایمان و عقیده جامعه نیز باشند.

امام جمعه رشت با اشاره به فصل زراعی جدید و نیاز شالیزارها به آب، اظهار کرد: به مدیران، متولیان و مجریان آب کشاورزی توصیه می کنم آب مورد نیاز کشاورزان را دقیق، هوشمندانه و عاقلانه رصد کرده و استفاده بهینه از آن را به مردم آموزش دهند.

آیت لله فلاحتی بر یاری کشاورزان نسبت به همدیگر برای آبیاری شالیزارها تاکید کرد و افزود: مسئو.لان باید به کمک کشاورزان بشتابند زیرا اگر مردم ببینند متولیان صادق هستند آنها نیز گوش می کنند اما مشاهده کنند مسئولان سیاسی بازی می کنند اعتماد کشاورزان را از دست می دهید.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار