کد خبر : 15484
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1396- 15: 17

محجبه‌ها اهل تبرج و خودنمایی نباشند/ بسیاری از بانوان جامعه از روی غفلت بی‌حجاب‌اند و با حجاب تنها یک تلنگر فاصله‌دارند

محجبه‌ها اهل تبرج و خودنمایی نباشند/ بسیاری از بانوان جامعه از روی غفلت بی‌حجاب‌اند و با حجاب تنها یک تلنگر فاصله‌دارند

همسر شهید مدافع حرم جمال رضی گفت: بسیاری از بانوان جامعه از روی غفلت بی‌حجاب‌اند و باحجاب و عفاف تنها یک تلنگر فاصله‌ دارند.

به گزارش گیلانستان، زینت ربیعی‌پور در گفت‌وگویی حجاب را از حدود الهی برشمرد و اظهار کرد: محدوده حجاب را خدا مشخص کرده و نماز را تمرینی قرار داده تا حجاب را رعایت کنیم.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص حجاب اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در امر حجاب می‌فرمایند نباید در رعایت حجاب تبرج وجود داشته باشد.

همسر شهید مدافع حرم جمال رضی بابیان اینکه حجاب و عفت دو مقوله متفاوت هستند، گفت: بسیاری از افراد هستند که حجاب ظاهری در حدی که اسلام امر کرده را دارند اما آن‌قدر در رفتار و گفتار تبرج و خودنمایی وجود دارد که ارزش حجاب را هم ضایع می‌کند.

ربیعی‌پور بابیان اینکه برخی از زنان بی‌حجاب و بعضاً بدحجاب از روی غفلت بی‌حجاب هستند، افزود: ما به‌عنوان خانواده شهدا افرادی که کم حجاب و بی‌حجاب هستند را نفرین نمی‌کنیم بلکه معتقدیم باید دلسوز باشیم چون بسیاری این افراد غافل و جاهل‌اند و از روی غرض نافرمانی خدا را نمی‌کنند.

وی بابیان اینکه با چند حرف و نصیحت ممکن است افرادی خود را پیدا کنند و از مسیری که گم‌کرده‌اند به راه مستقیم هدایت شوند، تصریح کرد: بسیاری از افراد با یک نگاه و یک کلمه حرف حساب به راه راست هدایت‌شده‌اند درحالی‌که از حجاب و ارزش‌های آن نه‌تنها در خانواده ندیده‌اند بلکه چیزی هم نشنیده‌اند.

همسر شهید مدافع حرم جمال رضی با ضرورت گسترش فرهنگ شهدا در جامعه تأکید کرد و گفت: وصیت شهید باید روزبه‌روز به‌عنوان فرهنگ ناب و چراغ راه اشاعه پیدا کند و اگر تحقق یافت مطمئن باشیم افرادی به این جمع می‌پیوندند.

ربیعی‌پور خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی از مواقع فرهنگ خود را ول می‌کنیم و دشمن نیز دست‌به‌کار می‌شود و روی سرمایه‌های انسانی کشور و اسلام سرمایه‌گذاری کرده است.

وی به حضور خود در مدارس و دانشگاه‌ها به‌عنوان مبلغ و همسر شهید و خاطره گویی در باب شهدا اشاره کرد و گفت: وقتی برای جمعی از شهید و حجاب و تأثیرات ماهواره صحبت می‌کنیم برخی‌ها با یک تلنگری عوض می‌شوند.

همسر شهید مدافع حرم جمال رضی گفت: بسیاری از دختران و زنان جامعه برای شناخت راه شهدا و رعایت حجاب تنها یک تلنگر فاصله‌ دارند.

ربیعی‌پور با اذعان به اینکه نمی‌توان عاقبت افراد را تشخیص داد، گفت: ممکن است یک عابدی ۷۰ سال عبادت کند و عاقبت‌به‌خیر نشود اما ممکن است فردی با یک تلنگری کوچک چنان عاقبت‌به‌خیر شود که نامش در هر دوجهان باقی بماند.

وی بابیان اینکه امیدواریم راه و رسم دختران و زنان ما راه و رسم شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم باشد، تصریح کرد: نسل شهدای مدافع حرم نسل امروز جامعه است و شهید رضی و امثالهم از نسل‌های شهدای دفاع مقدس هستند و خیلی خوب است که جوان‌های ما الگویشان همین شهدای مدافع حرم باشد./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار