کد خبر : 91640
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402- 42: 16

معاون استاندار گیلان خبر داد؛

محل دفن زباله سراوان تا پایان آبان برای همیشه بسته می شود

محل دفن زباله سراوان تا پایان آبان برای همیشه بسته می شود

معاون امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه پروژه بهسازی محل دفن زباله سراوان تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت داشته است، گفت: این محل تا پایان آبان برای همیشه بسته می شود.

به گزارش گیلانستان، مسعود کاظمی ظهر چهارشنبه در گفتگو با رسانه‌ها ضمن تقدیر از صبر و حوصله مردم سراوان طی ۳۹ سال اخیر اظهار کرد: از ابتدای شروع به کار دولت و با تأکیدات وزارت کشور، استانداری تمام تلاش خود را برای پایان مشکلات دفنگاه زباله که سبب نارضایتی مردم و اهالی منطقه سراوان شده بود، آغاز و بر اساس تعهدی که به مردم داده بودیم، تلاش شد تا قبل از پایان سال گذشته از ورود زباله به سراوان جلوگیری شود.

 

وی افزود: برای تکمیل فرآیند بهسازی محل دفن زباله سراوان، بر اساس نظر کارشناسان و قرارداد منعقد شده شهرداری رشت با پیمانکار پروژه، نیاز به استفاده از زباله‌های برگشتی به عنوان مصالح ساختمانی است.

 

کاظمی ادامه داد: به همین منظور و برای جلوگیری از اتلاف منابع، با تعامل با مردم خوب و فهیم سراوان، مقرر شد تا اتمام پروژه بهسازی محل دفن زباله در پایان آبان ماه سال جاری، موقتاً شاهد انتقال برگشتی‌ها به سراوان باشیم.

 

وی با بیان اینکه پروژه بهسازی محل دفن زباله سراوان تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت داشته است، گفت: به مردم سراوان اطمینان می‌دهیم به محض تکمیل پروژه بهسازی تا پایان آبان، دفنگاه سراوان برای همیشه بسته می‌شود و دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای در این زمینه از متولیان امر پذیرفتنی نخواهد بود.

 

معاون استاندار گیلان از تعیین محل دفن زباله جدید استان خبر داد و گفت: همزمان با تکمیل بهسازی سراوان، فرآیند ساخت و ایجاد یک دفنگاه اصولی و بهداشتی با رعایت تمامی مسائل زیست محیطی به صورت علمی و کارشناسی و رعایت ملاحظات اجتماعی، در محلی جدید آغاز خواهد شد.

 

کاظمی افزود: متأسفانه مشکلات پسماند و شیرابه‌های ناشی از آن در استان‌های شمالی نسبت به سایر نقاط کشور بیشتر است که نیاز به توجه بیشتری در این زمینه است که امیدوارم با تلاش جمعی در یک عملیات فنی و اصولی، برای همیشه معضل پسماند استان تا حد بسیار مطلوبی رفع شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بصیری دوشنبه , ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵

اقای استاندار شما اصلا اشتباهی استاتذار این دولت شدیذ. شما و امثال تان از سالیانی دور کج فهمی هایتان بسیار بسیار به مردم و انقلاب و سرزمین زر خیز ایران بزرگ، خسارات جبران ناپذیری وارذ کرده و ملت نجیب ما دارند تاوان بی لیاقتی هایتان را با پوست و گوشت نداشته شان، میپردازند؟! بجای فرافکنی و جای خالی دادن، و هی معاونین بیچاره که جز اجرای دستور شما فکر نداشته رابرکنار کنید، شما باید برکنار شوید و مجازات بی عملگی تان و ضررهای هنگفنی که وارد کردید مواخذه شوید، تا دیر نشده جای تان به فرد شایسته خدمت بسپارید. به امید ان روز. الیس الصبح القریب؟!. ایا صبح تجلی خدمات ناب انقلاب در گیلان نرسیده.؟! ان شاءالله.

رفتن به نوار ابزار