کد خبر : 80622
تاریخ انتشار : شنبه 5 شهریور 1401- 15: 19

یادداشت/ برادر شهید بخشی‌نژاد:

مدیری که با توصیه نماینده مجلس روی کار آید، اصلا مدیر بالادستی را به حساب نمی آورد/ لزوم ورود شورای نگهبان به انتصابات آموزش و پرورش گیلان

مدیری که با توصیه نماینده مجلس روی کار آید، اصلا مدیر بالادستی را به حساب نمی آورد/ لزوم ورود شورای نگهبان به انتصابات آموزش و پرورش گیلان

.

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان، سجاد بخشی برادر شهید شیمیایی دفاع مقدس «محمدصادق بخشی نژاد» یادداشتی پیرامون وضعیت آموزش و پرورش گیلان نوشت که مشروح آن در ذیل آمده است:

تقدیم به قطب عالم امکان حضرت صاحب الزمان(عج).
حضرت امام حسین (ع) به شهادت رسید اما قبل از ایشان، نماینده آن حضرت، مسلم بن عقیل(ع) به شهادت رسید. اگر مسلم تنها نمی ماند و به شهادت نمی رسید، شاید واقعه دردناک کربلا و مصیبت اعظم کربلا اتفاق نمی افتاد و مسیر تاریخ به گونه ای دیگر رغم می خورد…

مطابق فرمایش بزرگان، تا مادامی که ما از مسلم زمان که ولی فقیه است، اطاعت نکنیم، ظهور امام زمان(عج) اتفاق نخواهد افتاد و مسئولینی که تبعیت از ولایت فقیه را به راحتی زیر پا می گذارند و فقط شعار تبعیت از ایشان را می دهند از جدی ترین موانع ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) هستند.

تأکیدات موکد چند باره مقام معظم رهبری راجع به عدم دخالت نمایندگان در انتصابات و برشماری دلایل این فرمان از سوی مقام معظم رهبری
اهمیت این موضوع را بخوبی تبیین می کند.
انتصابات در آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارکان اصلی پیشرفت و نیز به عنوان نهاد متولی تعلیم و تربیتِ نسل حال و آینده کشور، از اهمیت صدچندانی برخوردار است.
متاسفانه علی رغم تذکرات مکرر «ولی فقیه» به نمایندگان مجلس، این فرمان ایشان کاملا توسط برخی از نمایندگان استان گیلان نشنیده گرفته می شود.
البته در این میان باید از برخی نمایندگان همچون سردار آقازاده تشکر نمود که ضمن ایفای نقش نظارتی، از هر گونه دخالتی پرهیز می نمایند؛ حال آن که برخی نمایندگان استان و شهرستان رشت با تمام قوا در حال دخالت مستقیم و غیر کارشناسانه هستند.
نمایندگانی که داعیه ولایتمداری دارند و فریاد ولایتمداری سر می دهند اما ذره ای به فرمان ایشان چه از منظر جایگاه ولی فقیه و چه از منظر قانون و سلسله مراتب توجه نمی کنند!!!
عده ای می گویند مدیرکل باید اقدام انقلابی انجام دهد و به حرف نماینده توجه نکند اما غافل از اینکه این نمایندگان از طریق وزارتخانه گزینه خود را به مدیرکل انقلابی تحمیل می کنند و تهدید به فشار به وزیر و طرح سوال و استیضاح می نمایند.
وزیر و وزارتخانه هم که با مشکلات گوناگون آموزش و پرورش دست به گریبان است، یارای مقابله با برخی نمایندگان و مقاومت در برابر آنها را ندارد و این موضوع را نمایندگان نیز بخوبی می دانند.
مشکلات معیشت معلمان عزیز و زحمتکش و بحث مهم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مشکلات استخدامی برخی از فرهنگیان و دهها مشکل دیگر که دولت انقلابی در تلاش برای رفع آنهاست، توانی برای پاسخ به سوال و استیضاح برای وزیر و وزارتخانه نمی گذارد.
دخالت های برخی نمایندگان این گِره ها و این مشکلات را صدچندان می کند؛ چون اغلب این دخالت ها در انجام انتصابات غیر کارشناسی و بر اساس منافع فردی یا گروهی است و ضمن اینکه فردی که با توصیه نماینده مجلس روی کار بیاید، گماشته او در آن اداره متبوع خواهد بود و اصلا مدیرکل دستگاه یا مدیر بالادستی را به حساب نمی آورد و این خود مغایر با سلسله مراتب اداری است دارای آسیب های گوناگون. ضمن اینکه نقش نماینده مجلس از نقش نظارتی به نقش حمایتی تبدیل خواهد شد.
این چند آسیب تنها گوشه ای از آسیبهایی است که در اثر نشنیدن و تمرد از فرمان و استدلال مقام معظم رهبری رخ می دهد.
نکته بسیار مهم و مطالبه امت حزب الله و تمامی مردم این است که جهت تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات دستگاه مربوطه ورود جدی نمایند و ساز و کارهای مناسبی طراحی کنند.
شورای محترم نگهبان قانون اساسی با عنایت به اینکه دخالت در انتصابات مصداق عدم التزام عملی به ولایت فقیه می باشد، این موارد را جهت بررسی صلاحیت نمایندگان متخلف مد نظر قرار بدهد.
قوه قضائیه و دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی و نیز سایر نمایندگان انقلابی و دلسوز مجلس لازم است هرچه سریع تر اقدام عاجل نمایند و برخی نمایندگان خاطی را با ساز و کارهای قانونی در مجلس انقلابی موأخذه نمایند.
مردم نیز می توانند در صورت وجود ساز و کار مناسب به این دستگاهها کمک نمایند و البته باید اعتراض خود را نسبت به عدم توجه به تذکرات مقام معظم رهبری، به نمایندگان مجلس برسانند.

نکته پایانی:
این شروع ماجراست و ما ولی فقیه را تنها نخواهیم گذاشت؛ نخواهیم گذاشت در تاریخ بنویسند سیدعلی تنها ماند…
والسلام…
(سجاد بخشی نژاد کارشناس ارشد علوم سیاسی)
.
.
.
رونوشت:
– دفتر مقام معظم رهبری(حفظه الله).
– ریاست شورای محترم نگهبان قانون اساسی.
– ریاست محترم قوه قضائیه.
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار