کد خبر : 57215
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان:

مراسم قرائت زیارت اربعین در ۴۱۵ بقعه متبرکه استان گیلان برگزار می‌شود

مراسم قرائت زیارت اربعین در ۴۱۵ بقعه متبرکه استان گیلان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: مراسم قرائت زیارت اربعین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ۴۱۵ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده امروز در نشست کمیته آموزشی و فرهنگی ستاد اربعین استان گیلان اظهار داشت: عزاداری‌های مردم گیلان برای امام حسین(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با شکوه هر چه تمام‌تر در سراسر استان برگزار شد و نظم موجود در این مراسم بیانگر حاکمیت عقلانیت دینی در هیئات مذهبی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه “قشر مذهبی در ایام محرم موازین بهداشتی را به‌طور دقیق رعایت کردند” خاطرنشان کرد: دشمنان فکر می‌کردند کرونا می‌تواند مجالس عزای اباعبدالله(ع) را بین مردم کم‌رنگ کند اما مردم مومن ما با رعایت نکات بهداشتی آنها را ناامید کردند.

وی زیارت اربعین را منشاء تحولات بزرگ در دنیا و ملاک وحدت جهان اسلام و تشیع دانست و افزود: اربعین برای ظهور امام عصر(عج) زمینه‌سازی می‌کند و این امر در نهایت منجر به تمدن‌سازی اسلامی می‌شود لذا این روز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

علیزاده با بیان اینکه “مکتب و اندیشه امام حسین(ع) جهانی شده است” تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است زیارت اربعین با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در ۴۱۵ بقعه متبرکه گیلان قرائت شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به ضدعفونی کردن بقاع متبرکه ابراز داشت: مردم مومن و بصیر گیلان با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در روز اربعین این دعای معنوی را قرائت خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار