کد خبر : 27220
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱

مردم از رفتار برخی از قضات گله‌مند هستند

مردم از رفتار برخی از قضات گله‌مند هستند

رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: مردم از خلقیات، رفتار و نحوه برخورد برخی از قضات گله‌مند هستند با اینکه ایرادی به نحوه قضاوت آنها ندارند.

به گزارش گیلانستان احمد سیاوش‌پور صبح امروز در مراسم افتتاحیه دوره دوم کارآموزان قضایی استان گیلان در سالن شهید بهشتی دادگستری کل گیلان در رشت اظهار داشت: حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در گیلان عنایت و دیدگاه ویژه‌ای به حوزه قضایی استان دارد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان اشاره به اینکه استان گیلان از نیروی انسانی بسیار توانمندی در حوزه‌های قضایی برخوردار است خاطرنشان کرد: با آموزش و توانمندسازی این نیروها به‌درستی می‌توان از ظرفیت‌ این افراد بومی و اثرگذار در حوزه دستگاه‌ قضایی گیلان بهره برد.

سیاوش‌پور با بیان اینکه فعالیت افراد بومی در حوزه قضاوت استان گیلان موجب ایجاد آرامش روانی در ابعاد مختلف جامعه می‌شود تصریح کرد: دوره‌های کارآموزی قضات استان گیلان با هدف بومی‌سازی قضات و استفاده از ظرفیت‌های بومی در گیلان انجام شده و ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت قضات بومی در گیلان گاهی موجب ایجاد توقعاتی از سوی خویشاوندان و آشنایان این افراد در عرصه‌های قضایی می‌شود بیان کرد: قضات، با کارآموزی، گذراندن دوره‌های مختلف و درک جایگاه حساس خود در جامعه باید در خصوص این توقعات قاطع برخورد کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه بستر مناسبی برای برگزاری دوره‌های کارآموزی قضات در گیلان وجود دارد تاکید کرد: دوره نخست کارآموزی قضات در استان گیلان به‌درستی طی شد و در حال حاضر 14 نفر از 16 کارآموز شرکت‌کننده در این دوره در حوزه قضایی گیلان به فعالیت مشغول هستند.

سیاوش‌پور با بیان اینکه حفظ اصل کار قضایی باید همواره از سوی قضات مورد توجه قرار گیرد خاطرنشان کرد: پیشکسوتان عرصه‌های قضایی در استان گیلان الگوهای بسیار توانمند و اثرگذاری هستند که به‌درستی توانستند در نظام مقدس جمهوری اسلامی این مسئولیت خطیر را به نحو احسنت اجرا کنند.

وی با تاکید بر اینکه کارآموزان علاوه بر تمامی دوره‌ها و دروس در این حوزه می‌توانند با الگو‌پذیری از پیشکسوتان این عرصه به توانمندی‌های خود بیفزایند گفت: اکثر مردم به کار قضات بر مبنای و دیدگاه الگوپذیری از قضاوت حضرت علی(ع) در جامعه نگاه می‌کنند و این امر بسیار مهم است.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه کارآموزان باید از دوره‌های کارآموزی قضاوت به نحو احسنت استفاده کرده و با الگوپذیری از پیشکسوتان در این عرصه با توانمندی وارد شوند افزود: توجه به عدالت و قضاوت امام علی(ع) همواره باید الگوی قضات در جامعه اسلامی باشد.

سیاوش‌پور با بیان اینکه علاقه‌مند بودن در این حوزه امری واجب برای کارآموزان است و اگر افراد در عرصه قضاوت بی‌انگیزه و بی‌علاقه هستند نمی‌توانند در مسیر کار موفق ظاهر شوند اظهار داشت: کارآموزان باید حساسیت جایگاه قضاوت را در جامعه  به‌درستی درک کنند.

وی با تاکید بر اینکه هدفمندی در طول دوره کارآموزی یک اصل است و کارآموزان باید محدودیت‌های ویژه عرصه دستگاه قضایی را به‌درستی درک و رعایت کنند تصریح کرد: قضات اثرات مثبت در سلامت جامعه دارند و اگر در این حوزه به درستی فعالیت نکنند مضراتی را به جامعه وارد می‌کنند‌.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه رفتار و اخلاقیات قضات در جامعه امروز بسیار حائز اهمیت است و در شرایط امروز مردم از اخلاقیات قضات گله‌مند می‌شوند و گلایه‌ای از قضاوت آنها ندارند گفت: نحوه برخورد، اخلاقیات و ادب همواره باید در حوزه فعالیت قضات مورد توجه قرار گیرد.

سیاوش‌پور با تاکید بر اینکه برخی از قضات، توانمند، عادل و صالح هستند اما از برخوردی مناسب برخوردار نیستند خاطرنشان کرد: سواد، عدل و احترام باید از ویژگی قضات باشد و  برخوردهای مناسب، رعایت ادب، اصول اخلاق و علم، امری واجب برای قضات است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار