کد خبر : 78263
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401- 08: 18

معاون استاندار گیلان:

مردم با اصلاح نظام یارانه‌ها، شاهد رفاه بیشتری خواهند بود

مردم با اصلاح نظام یارانه‌ها، شاهد رفاه بیشتری خواهند بود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت که با اصلاح نظام یارانه ها ، رضایتمندی مردم حاصل خواهد شد و شاهد رفاه بیشتری خواهند بود.

به گزارش گیلانستان؛ سید محمد اسحاقی در گفت وگویی با ایرنا ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی را یک بنیان غلط در اقتصاد کشور عنوان و بیان کرد: چون بنا بود با این ارز، کالاهای اساسی وارد کشور شود اما در عمل اینگونه نشد.
وی افزود: متاسفانه اینگونه توزیع ارز، تجربه تلخی برای دولت و مردم ایجاد کرد زیرا صرف واردات محصولاتی همچون چوب بستنی، غذای سگ، لوازم آرایشی و بهداشتی و کالاهای اینچنینی شد و به جای اینکه این ارز به‌دست قشر آسیب پذیر برسد، در این زنجیره به دست افراد خاصی می‌رسید.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان همچنین به مصرف ارز ترجیحی در صادرات اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه بسیاری از مواد اولیه کالاهای اساسی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور خریداری شد؛ پس از تبدیل به کالا وارد مسیر صادراتی گردید که به نفع شرکت‌ها، دلالان و همچنین کشورهای مقصد شد.
به گفته اسحاقی؛ صادرات مجدد و کالاهای یارانه ای بخش بزرگی از منابع ارزی کشور را خارج کرد و به جای اینکه پول در جیب مردم برود، یارانه ها را صادر می‌کردیم که به عنوان مثال با ارز ترجیحی گندم وارد اما سالانه ۲۵۰ هزار تن ماکارونی صادر می‌کردیم که این ماکارونی از واردات گندم تولید می‌شد.
وی ادامه داد: دولت سیزدهم بر این باورست که در این زنجیره یارانه مستقیم به دست مردم برسد که حتی باعث می شود تولیدات ما در بخش های مختلف به خصوص تولیدات دانه‌های روغنی در کشور دوباره احیا شده و نیز افزایش یابد.
معاون اقتصادی استاندار گیلان در ادامه گفت: هم اینک با طرحی که دولت در این بخش آغاز کرده؛ دو ماه کمک معیشتی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد که سه دهک اول، ماهانه ۴۰۰ هزار تومان و شش دهک بعدی ماهانه ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند تا کارت الکترونیکی صادر و در اختیار مردم قرار گیرد.
اسحاقی اضافه کرد: به محض اینکه این کارت در اختیار مردم قرار گیرد، این کمک معیشتی نقدی حذف و ما به التفاوت قیمت کالاهای اساسی در کارت الکترونیکی شارژ می شود و در خصوص نان‌های سنتی و پرمصرف نیز، هیچکدام از دهک ها از جیب خود هزینه نمی کنند.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص نان ، دارو و بنزین تمامی مردم از یارانه برخوردار خواهند بود و برای پرداخت قیمت نان ، این سامانه در اختیار نانوایان قرار می گیرد و نسبت به میزان روزانه نان فروخته شده، دولت مستقیم به نانوایان مابه‌التفاوت قیمت نان را پرداخت می کند.
معاون استاندار گیلان اظهار کرد: اقشار مختلف مردم یقین بدانند که پس از مدت کوتاهی رضایت مندی عمومی حاصل می شود چون دست قاچاقچیان کوتاه خواهد شد و با آزادسازی قیمت‌ها و پرداخت یارانه آن، مردم رفاه بیشتری را مشاهده می کنند چون همه کالاهایی که یارانه دارند، پس از این نیز یارانه به آنان تعلق می گیرد و فقط مدل پرداخت یارانه فرق می کند و این یارانه مستقیم به مردم داده می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار