کد خبر : 46834
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 بهمن 1398- 49: 20

رضا عاشری در گفتگو با گیلانستان:

مردم رشت از نمایندگان رضایت ندارند/ اگر علی لاریجانی اصولگرا باشد، بنده اصولگرا نیستم!/ پول‌هایی که از بیت‌المال به واسطه گردن کلفتی آقایان خارج شده باید برگردد

مردم رشت از نمایندگان رضایت ندارند/ اگر علی لاریجانی اصولگرا باشد، بنده اصولگرا نیستم!/ پول‌هایی که از بیت‌المال به واسطه گردن کلفتی آقایان خارج شده باید برگردد

نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رشت گفت: با صراحت اعلام می‌کنم مردم شهرستان رشت به هیچ عنوان از نمایندگان خود در مجلس رضایت ندارند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود و به مرور شاهد تلاش‌ها برای آشنایی نامزدهای این انتخابات توسط اقشار مختلف جامعه هستیم، در این راستا به منظور آگاهی از نقطه نظرها و دیدگاه‌های مهندس رضا عاشری یکی از نامزدهای حوزه انتخابیه شهرستان رشت گفت‌وگویی انجام دادیم که به شرح ذیل می خوانید:

گیلانستان: خود را به صورت اجمالی معرفی کرده و گوشه‌ای از سوابق و عملکرد مدیریتی خود را توضیح دهید؟

رضا عاشری هستم فرزند شهید محسن عاشری، سال ۱۳۶۵ در محله پل بوسار شهر رشت متولد شدم، مدرک کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه گیلان و کارشناسی ارشد مهندسی عمران را از دانشگاه تهران دریافت کردم. مسلط به زبان انگلیسی هستم و مطالعات حوزوی بنده به صورتی بوده که کتاب لمعه شهید ثانی را خواندم، درباره کتاب الموجز آیت‌الله جعفر سبحانی مطالعه داشتم ضمن اینکه کفایة الاصول آخوند خراسانی را مطالعه کردم.
افتخار ۴ سال معلمی در آموزش و پرورش را داشتم، یک سال در معاونت مهندسی سپاه خدمت کردم و مدت ۷ سال کارشناس شهرسازی مناطق یک، ۲، ۳ و ۴ شهرداری رشت بودم، مدیریت شهرسازی مناطق ۴ و ۵ شهر رشت را در کارنامه دارم ضمن اینکه معاون بازآفرینی سازمان عمران، معاون فنی شهرسازی منطقه ۴ و شهردار منطقه ۵ شهر رشت از دیگر فعالیت‌های بنده در عرصه مدیریتی است.

گیلانستان: چه خصوصیتی در خودتان مشاهده کردید که تصمیم به ثبت‌نام در انتخابات مجلس گرفتید؟

عاشری: مردم به دنبال جوانانی هستند که بتواند حرف آنها را به گوش مسئولان برساند، مطالبه‌گر، متخصص، مردمی و دلسوز اقشار مختلف جامعه باشد و از همه مهم‌تر مشکل مردم را درد خود بداند.
-حسب فرمایش مقام معظم رهبری در پیام گام دوم انقلاب، ایشان ۳۹ مرتبه به موضوع جوان متخصص تاکید فرمودند و با چنین حکمی تکلیف را مشخص کردند ضمن اینکه توصیه فرمودند اگر می‌خواهید از شرایط کنونی برون‌رفت داشته باشید باید به دنبال جوانان متخصص و انقلابی بگردید، از طرف دیگر در بخش‌هایی از قرآن همین موضوع وجود دارد و قوم بنی‌اسرائیل از خدا طلب مدیری می‌کنند و خداوند طالوت جوان را معرفی می‌فرماید که مشاهده می‌کنیم موضوع تخصص و علم موضوع بسیار مهمی محسوب می‌شود بنابراین کسی که می‌خواهد به مجلس برود نیاز است انرژی جوانی و فکر تحلیلگر را کنار همدیگر داشته باشد تا بتواند موضوع‌ها را تحلیل کند.
با چراغ راه قراردادن فرمایش مقام معظم رهبری، قرآن و تاریخ در عرصه انتخابات ورود کردم البته برخی از رجال رشت این اقدام بنده را به تمسخر گرفتند که در قد و قامت نماینده مجلس نیستم اما در قد و قامت نوکری مردم که هستم.
مدت ۴۰ سال آقایان را با کت و شلوار راهی مجلس کردیم اما خروجی آنها برای مردم رشت چه بوده، اکنون مردم به دنبال جوانانی هستند که بتواند حرف آنها را به گوش مسئولان برساند، مطالبه‌گر، متخصص، مردمی و دلسوز اقشار مختلف جامعه باشد و از همه مهم‌تر مشکل مردم را درد خود بداند.
همه با هم در حال تصمیم‌گیری هستیم فردی را انتخاب کرده و به مجلس بفرستیم که از تخصص، ظرفیت و جوانی خود استفاده کند و برای شهرستان رشت و در یک نگاه بالاتر با همراهی سایر نمایندگان در راستای کمک به مردم کشور گام بردارد و جامعه را از بحران خارج کند.

گیلانستان: میزان رضایتمندی مردم از نمایندگان کنونی رشت را چه اندازه می‌دانید و عملکردشان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

عاشری: با صراحت اعلام می‌کنم مردم شهرستان رشت به هیچ عنوان از نمایندگان خود در مجلس رضایت ندارند

-بنده با صراحت اعلام می‌کنم مردم شهرستان رشت به هیچ عنوان از نمایندگان خود در مجلس رضایت ندارند، البته یکسری خدمات را یک سال منتهی به انتخابات ارائه کرده و تمام کوچه پس کوچه‌ها را آسفالت کردند، ۱۰ کیلومتر جاده لاکان آسفالت شد و این نشان‌دهنده دو حالت است یکی اینکه بودجه‌ای وجود داشته و مدت سه سال می‌توانستند معابر را آسفالت کنند یا آن‌که بودجه‌ای نبود و یک‌مرتبه در سال چهارم نمایندگی یادشان افتاد که این مسیرها را آسفالت کنند.

اینجا این پرسش ایجاد می‌شود مگر وظیفه نماینده مجلس آسفالت کوچه‌هاست یا اینکه دهیار، شهردار و اداره راه و شهرسازی متولی آن است، آیا وظیفه نماینده مجلس این است که دنبال پیمانکار برود و خیابان‌ها را آسفالت کند، این موضوع نشان می‌دهد بعضی‌ها می‌خواهند مردم را فریب دهند بنابراین رضایت عمومی از نمایندگان بین مردم رشت وجود ندارد.
مردم انتظار داشتند نمایندگان در مدت ۴ بیشتر بین اقشار مختلف باشند و ملت بتوانند با آنها صحبت کرده و مشکلات خود را به آنها منتقل کنند، بنده هیچکدام از ۳ نماینده شهرستان رشت را اینچنین ندیدم. آنها به دنبال مردم نیامدند و اگر دردی بود همه یاد گرفتیم تمام مشکلات‌مان را تنها به خدا بگوییم زیرا دیگر گوش شنوایی نیست.
مردم، نماینده انتخاب کردند که حرف خود را به او بگویند تا پیگیر مشکلات آنها و شهر باشد اما در محل ابتلا و عمل فعالیتی مهم از نمایندگان خود ندیدند و رضایتمندی از نمایندگان مجلس کنونی بسیار پایین است.

گیلانستان: به نظر شما چه کارهای کلان استانی و ملی را نمایندگان گیلان می‌توانستند انجام دهند اما کوتاهی کردند؟

عاشری: معضل پسماند سراوان مسئله نخست نمایندگان استان‌های دیگر بوده اما موضوع نمایندگان شهرستان ما در مجلس نبوده

-در بحث پسماند سراوان معضلات بسیاری داریم، سالیان دراز است که سراوان محل انباشت و دپوی زباله‌ها شده، زباله‌هایی که شیرابه همراه آن است و جدا نشده، وارد رودخانه و آب‌های زیرزمینی می‌شود و منطقه را آلوده کرده، اگر بازدیدی از منطقه سراوان داشته باشید می‌بینید که پر از پشه و مگس است و مردم منطقه به انواع بیماری‌ها مبتلا شدند.
پسماند سراوان یک موضوع ملی است و نمایندگان سایر شهرستان‌ها و استان‌ها بیشتر روی آن حساسیت داشتند تا نمایندگان کنونی شهرستان رشت، یعنی معضل پسماند سراوان مسئله نخست نمایندگان استان‌های دیگر بوده اما موضوع نمایندگان شهرستان ما در مجلس نبوده و نمایندگان رشت بیشتر پیگیر کارهای دوستان، باند و طیف خودشان بودند و برای مردم قدم برنداشتند در صورتی که معضل سراوان باید دغدغه شب و روز همه نمایندگان شهرستان رشت باشد.
بیکاری از دیگر موضوع‌هاست، امروز جوانان شهرستان رشت از بیکاری رنج می‌برند، سرمایه‌گذاران بسیاری برای رونق بازار و افزایش تولید وارد گیلان شدند اما با ورود به استان و شهرستان با سیستمی که فساد در آن فراگیر شده، مواجه می‌شوند و در استان‌های دیگر پروژه‌های خود را اجرایی می‌کنند. یکی از عواملی که سرمایه‌گذاران از گیلان گریزانند به این دلیل بوده که نمایندگان ما در مجلس دنبال یکسری منافع خود هستند.
بیکاری، محیط زیست، شهرسازی و وضعیت زیرساخت‌ها از معضلات شهرستان رشت محسوب می‌شود اما آقایان هیچ توجهی به این موضوع‌ها نداشتند البته جسته گریخته حرف‌هایی در مجلس زدند و پیگیر یکسری کارها بودند که بگویند ما هم کاری کردیم در صورتی که نماینده باید تمام وقت خود را برای برطرف کردن مشکلات مردم بگذارد و با اولویت‌بندی به آنها بپردازد.
نمایندگان ما در ۱۰، ۱۲ و ۴۰ سال گذشته زحمت کشیدند و ما سپاسگزار این تلاش‌ها هستیم اما دیگر بهتر است کنار بایستند و اجازه دهند جوانانی که تازه نفس و دارای انرژی کافی هستند معضلات شهرستان رشت را پیگیری کنند.

گیلانستان: گرایش سیاسی خود را به کدام جناح نزدیک می‌دانید؟

عاشری: اصولگرایی که علی لاریجانی در آن اصولگرا باشد، بنده اصولگرا نیستم، بلکه اصولگرای انقلابی هستم

-بنده اصولگرا هستم اما اگر اصولگرایی که علی لاریجانی در آن اصولگرا باشد، بنده اصولگرا نیستم. اصولگرایی مانع از آن می‌شود که سازشکار باشید اما برخی را می‌بینید که در طیف اصولگرایی در جاهایی سازشکارانه برخورد کرده و سازش و تساهل می‌کنند. بنده، دوستانم و جوانان انقلابی اهل اینگونه رفتار نیستیم، ما اصولگرا هستیم اما اصولگرای انقلابی و در این زمینه با کسی تعارف نداریم. ۴۰ سال پس از انقلاب دارد وهن نظام می‌شود یعنی مردم نگاه می‌کنند این سیستم همان سیستم فاسد زمان شاه است اما در صورتی که امام راحل فرمودند؛ زمان شاه بود که یکسری اعیان و عده‌ای عوام جامعه بودند. بنده و شما چنین سیستمی نداریم و با هم برادر و برابر هستیم، اصل جمهوری اسلامی برابری و برادری است اما در جامعه تبعیض زیاد می‌بینیم و جوانانی مانند بنده و سایر جوانان انقلابی این تبعیض‌ها و برخوردهای دوگانه و سه‌گانه را به هیچ عنوان تحمل نمی‌کنیم. ما انقلاب کردیم که با تبعیض‌ها برخورد کنیم و انشاالله با تشکیل مجلس انقلابی با این موضوع‌ها و تبعیض‌ها به طور حتم برخورد خواهد شد.

گیلانستان: نخستین اولویتی که پس از راهیابی به مجلس انتخاب می‌کنید و برای انجام آن شبانه‌روز وقت می‌گذارید، چیست؟

عاشری: اولویت بنده مبارزه با فساد است/ همه پول‌هایی که از بیت‌المال به واسطه گردن کلفتی آقایان خارج شده باید به بیت‌المال برگردد

-اگر به طور یک درصد وارد مجلس شوم البته شانس خود را خیلی بیشتر از این برای ورود به مجلس می‌دانم، اولویت بنده مبارزه با فساد است. کدام فساد؟ توضیح می‌دهم، سالیان مداوم افرادی که در پست‌های مدیریتی قرار داشتند، چند شغله بودند و در هیات مدیره ۳۰ شرکت دولتی و ۱۰ شرکت خصوصی بودند و از هر کدام آنها حقوق و پاداش دریافت می‌کردند، برخورد می‌شود.
در یک فقره اطلاع دارم یکی از بزرگان دولت کنونی در هیات مدیره شرکت مس ورشکسته ۸۵۰ میلیون تومان پاداش دریافت کرده و اینها مصداق فساد است البته زمانی که آنها را به دستگاه قضا می‌رسانید می‌گویند مصوبه هیات مدیره را داریم و قانون به ما اجازه داده است. آن کدام قانونی است که به آقایان اجازه می‌دهد از شرکتی که اعلام ورشکستی کرده، هر کدام از اعضا یک میلیارد تومان یا ۸۵۰ میلیون تومان پاداش دریافت کنند، کجای این اسلام، قرآن و عدالت است بنابراین ما ورود کردیم تا جلوی این افراد بایستیم و بنده و جوانان امثال بنده دنبال این هستیم که با وضع قانون اینها را به بیت‌المال مسترد کرده و برگردانیم و در این زمینه با کسی تعارف نداریم.
کشوری داریم که بعضی جاها رسیدگی نشده و مردم آسیب می‌بینند و از آن طرف یکسری هر روز گردن‌شان کلفت و کلفت‌تر می‌شود، مردم ما فقر را می‌توانند بپذیرند اما تبعیض را هرگز نمی‌پذیرند. مطمئن باشید نخستین برخورد و اولویت ما برخورد با مفاسد و تبعیض‌ها است، همه پول‌هایی که از بیت‌المال به واسطه گردن کلفتی آقایان خارج شده، انشاالله به بیت‌المال برگشته خواهد شد.

گیلانستان: با شنیدن این کلیدواژه‌ها، اولین کلمه‌ای که به ذهنتان می‌آید، را بفرمایید:

استان گیلان: مظلوم

شهرستان رشت: مظلوم‌تر

انتخابات مجلس: کار سخت

جعفرزاده: مردود

کوچکی نژاد: مردودتر

حسنی: تعطیل

شهرداری منطقه ۵: خانه دهم

ناصر حاج محمدی: داغان

فساد اقتصادی: درد همه‌گیر

حسن روحانی: شیخ کذاب

علی لاریجانی: مکار

حجت الاسلام رئیسی: سید انقلابی

برجام: کاغذ پاره

ثابت قدم: هوش سیاه

محمود باقری خطیبانی: هیات تکواندو

رضا عاشری: سرباز

.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار