کد خبر : 55825
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 شهریور 1399- 50: 16

مرکز مشاوره روانشناختی دانشگاه آزاد اسلامی در رشت راه‌اندازی شد

مرکز مشاوره روانشناختی دانشگاه آزاد اسلامی در رشت راه‌اندازی شد

مرکز مشاوره روانشناختی به‌همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و تحت نظارت اداره‌کل بهزیستی گیلان راه‌اندازی شد.

به گزارش گیلانستان، سید علی آقازاده امروز در آیین افتتاح مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی «امین» به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و تحت نظارت اداره‌کل بهزیستی گیلان با تاکید بر بصیرت نیروهای انقلابی و توجه آنها به مسائل مختلف جامعه اظهار داشت: انقلابیون درد جامعه را دغدغه خود می‌دانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: ارتباط میان لایه‌های اجتماعی و دانشگاه همواره برقرار بوده است اما اقدامات عملی که این ارتباط را در جهت توسعه دانشگاه و جامعه محقق کند روند کندی دارد.

وی با بیان اینکه فرصت‌های فراوانی به لحاظ توسعه پایدار داریم که اگر از آن استفاده شود یکی از عوامل اصلی پیشرفت استان است گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در این راه پیشقدم شده و امیدواریم در حوزه کشاورزی، صنعت، گردشگری و درمانی که ظرفیت علمی بالایی داریم شاهد اتفاقات مثبت باشیم.

آقازاده با اشاره به شیوع کرونا بیان کرد: اگر یک استان غنی و دارا در حد متعارف و در سطح استان‌های دیگر بودیم با بحران تحمیلی مواجه نمی‌شویم اما به‌دلیل اینکه استان نحیفی هستیم مشکلات و چالش‌های زیادی داریم لذا باید از ظرفیت‌های علمی لازم استفاده کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه مرکز خدمات مشاوره‌ای به‌لحاظ عاطفی و مسئولیت شناسی و بازخورد فرهنگی بسیار اهمیت دارد افزود: جامعه باید به دنبال داشتن دغدغه علمی باشد و فراتر از ظرفیت خود گام بردارد و شهروندان در جامعه اسلامی باید فرهنگ‌سازی کنند.

تقویت مراکز مشاوره‌ای ضرورت دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه در بحث آموزش هدف ما این است که وجود دانشگاه ملموس‌تر شود گفت: امروزه صرف داشتن مدرک تحصیلی سواد محسوب نمی‌شود و دانشگاه آزاد نیز سعی دارد کارکرد اجتماعی برای مردم داشته باشد.

محمد دوستار راه‌اندازی خدمات مشاوره‌ای یا سایر کلینیک‌هایی که به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند را رویکرد دانشگاه آزاد دانست و عنوان کرد: با توجه به گزارشات ارائه شده باید به سمتی حرکت کنیم که در کنار کلینیک‌های جسمانی کلینیک‌های روانی و روحی را نیز تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید بتواند در زمینه ارائه مشاوره‌های روانی به مردم کمک کند تصریح کرد: راه‌اندازی مراکز مشاوره‌ای بسیار مهم است و نگاه ما در این زمینه خدمت رسانی به مردم بوده و البته در راه‌اندازی این کلینیک‌های درمانی خیران نیز به ما کمک کردند.

دوستار با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد به‌عنوان یک مرکز مشاوره در همه حوزه‌ها در کنار سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی باشد بیان داشت؛ نگاه ما مسئله محوری و کاربردی کردن نتایج پژوهش‌ها است لذا از سازمان‌ها می‌خواهیم که به این پژوهش‌ها مراجعه کرده و از نتایج آن استفاده کنند.

آمار بالای خودکشی و طلاق در رشت زیبنده نیست

مدیرکل بهزیستی استان گیلان نیز در این جلسه به ارتباط صفوف اجرایی و علمی اشاره کرد و ابراز داشت: متاسفانه یک جدایی بین این دو حوزه ایجاد می‌شود و افراد اجرایی دید درستی نسبت به دانشگاهیان ندارند و دانشگاهیان نیز افراد اجرایی را کم سواد می‌بینند اما دانشگاه آزاد این پیش‌فرض را باطل کرد.

حسین نحوی‌نژاد با تاکید بر اینکه جامعه به این سمت رفته است که علم را به‌عنوان یک ارزش بداند افزود: نظام علمی و آموزشی در جمهوری اسلامی عملکرد خوبی داشته و آمار بالای مدیران اجرایی دارای مدارک علمی دانشگاهی موید این حرف است و همه می‌دانند که پیشرفت کشور در گرو علم و عمل در کنار هم است.

وی با اشاره به اینکه یکی از بال‌های اساسی در مجلس شورای اسلامی مرکز پژوهش‌ها است که به نمایندگان در امور مختلف کمک می‌کند خاطرنشان کرد: در کشور ما علم و تولیدات علمی حرف نخست را می‌زند و این باعث شده که در حوزه‌های مختلف حرف برای گفتن داشته باشیم.

نحوی‌نژاد با تاکید بر اینکه هر جایی که تفکر بسیجی وارد شد در آنجا موفق بودیم ابراز داشت: اگر در صنعت موشکی و هسته‌ای موفق هستیم به دلیل حصور «تهرانی مقدم‌ها» در آن حوزه است و اگر در حوزه علوم اجتماعی نیز این تفکر بسیجی وجود داشته باشد موفق‌تر خواهیم بود.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان عنوان کرد: معیشت ۶۵ هزار خانوار از طریق سازمان بهزیستی استان گیلان تامین می‌شود که از این میان ۴۳ هزار نفر معلول و ۱۷ هزار نفر نیز زنان سرپرست خانوار محسوب می‌شوند و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد در دستور کار ما قرار دارد.

وی با اشاره به وجود ۹۶ مرکز مشاوره در گیلان افزود: تماس‌های زیاد مردم با سامانه ۴۰۳۰ و سایر مراکز مشاوره‌ای نشان می‌دهد که مردم ما به مشاوره‌های روانشناختی احتیاج دارند و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی با آموزش برطرف می‌شوند.

نحوی‌نژاد با تاکید بر اینکه آمار بالای خودکشی و طلاق در رشت زیبنده ما نیست و باید کارشناسانی را تربیت کنیم که به مسائل آسیب‌های اجتماعی ورود کنند گفت: اگر علم و عمل در کنار هم نباشند و پایان نامه‌ها طبق معضلات اجتماعی و مسائل روز نوشته نشوند مشکلی برطرف نمی‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار