کد خبر : 14175
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴

مسئولان در برابر کوچک‌ترین نقد رسانه ها دست به شکایت نزنند/ تشکیل کمیته ویژه بررسی شکایت از خبرنگاران گیلانی

مسئولان در برابر کوچک‌ترین نقد رسانه ها دست به شکایت نزنند/ تشکیل کمیته ویژه بررسی شکایت از خبرنگاران گیلانی

رئیس مجمع عالی بسیج رسانه گیلان با اشاره به برخی شکایات صورت‌گرفته از رسانه‌های استان گفت: مسئولان آستانه تحمل خود در برابر نقد رسانه ها را افزایش دهند

به گزارش گیلانستان، سید مرتضی رضویان صبح امروز در نشست هیئت‌رئیسه شورای قشر سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به فعالیت گسترده رسانه‌های مکتوب و مجازی در این استان اظهار کرد: شایسته نیست که برخی مسئولان اجرایی به‌جای تقدیر از فعالیت‌های مستمر رسانه‌ها در برابر کوچک‌ترین نقد دست به شکایت از رسانه‌ها بزنند.

وی بابیان اینکه شورای قشر سازمان بسیج رسانه گیلان متشکل از پیشکسوتان، صاحب‌نظران و فعالان فضای مجازی است، افزود: فعالان رسانه‌ای گیلان خواستار استفاده از ابزارهای قانونی و عرفی دیگر بجای شکایت در ایجاد تعامل با رسانه‌ها هستند و باید به سمتی حرکت کنیم تا مسئولان آستانه تحمل خود در برابر نقد رسانه‌ها را افزایش دهند.

رئیس مجمع عالی بسیج رسانه گیلان گفت: این شورا و مجمع آماده برگزاری جلسات تخصصی با حضور پیشکسوتان رسانه‌ای گیلان برای حل اختلافات یا شکایت‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی و اصحاب رسانه است.

رضویان با تأکید بر پیشگیری از طرح شکایت و دعاوی کیفری علیه اصحاب رسانه گیلان خاطرنشان کرد: سازمان بسیج رسانه گیلان با 18 کانون شهرستانی و منطقه‌ای آمادگی دارد تا قبل از هرگونه اقدام حقوقی مسئولان، موضوع مورد شکایت را بررسی و به نحوی با جلب رضایت دو طرف رفع کند.

وی با اشاره به برگزاری موفق طرح ضیافت اندیشه و مراسم افطاری خبرنگاران و اصحاب رسانه گیلان توسط سازمان بسیج رسانه، اظهار کرد: به شرکت‌کنندگان در دوره طرح ضیافت اندیشه گواهی معتبر اعطا شد.

رئیس مجمع عالی بسیج رسانه گیلان تأکید کرد: انتظار ما از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان نیز همانند گذشته رعایت قانون مطبوعات در ارائه نقدهای منصفانه برای پیشرفت و سربلندی گیلان سرافراز است.

رضویان از تشکیل کمیته ویژه بررسی شکایت مدیران اجرایی از خبرنگاران  گیلانی به دستور رئیس سازمان بسیج رسانه  گیلان و درخواست خبرنگاران  در مجمع عالی بسیج رسانه این استان خبر داد و گفت: سازمان بسیج رسانه گیلان تاکنون برای بیش از 160 خبرنگار گیلانی دوره آموزشی قانون مطبوعات برگزار کرده که برگزاری این دوره‌ها در قالب کارگاه‌های تخصصی ادامه می‌یابد./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار