کد خبر : 47240
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹

یادداشت/

علی کشت پرور:

مسئول بی لیاقت نمی خوایم نمی خوایم!/ مردمی که امیدی به نهادهای خدمات رسان ندارند

مسئول بی لیاقت نمی خوایم نمی خوایم!/ مردمی که امیدی به نهادهای خدمات رسان ندارند

هیچ خودرویی متعلق به خدمات عمومی و دولتی در بسیاری از مناطق و خیابانها رویت نمی شوند ، مردم خودشان به کمک یکدیگر می شتابند چون امیدی به کمک رسانی نهادهای خدمات رسان ندارند.

به گزارش گیلانستان/ علی کشت پرور بین کلایی:
“مسئول بی لیاقت نمی خوایم نمی خوایم”
این نمونه ای از شعار شرکت کنندگان رشتی در راهپیمایی یوم الله بیست دو بهمن ماه در میدان شهدای ذهاب رشت بود.

مردمی که در یک روز برفی ، علیرغم اینکه کلیه راههای منتهی به مرکز تجمع راهپیمایان به دلیل بارش نه چندان سنگین برف و بی تدبیری مدیریت بحران استان بسته بوده ، با پای پیاده و با مشقت فراوان خود را به میدان شهدای ذهاب رساندند تا چهل و یکمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی بدارند.

از ده روز قبل هواشناسی ، بارش برف در گیلان بویژه در جلگه را پیش بینی کرده بود وحتی بعضی از کانالهای تخصصی هواشناسی میزان بارش برف در جلگه را نیز ( بین 50 تا 70 سانتیمتر ) پیش بینی کرده بودند تا همچون گذشته بهانه ای برای غافلگیری مدیریت بحران استان باقی نماند.

مدیریت بحران استان در روزهای قبل بارش برف ، جلسات متعددی را برگزار کرده و راههای مقابله با بحران را بارها بررسی و در اطلاعیه ها و مصاحبه های مختلف آمادگی کامل خود را درجهت مقابله با آن اعلام نمودند.

از اوایل صبح دوشنبه بیست ویکم بهمن ماه بارش برف در رشت آغاز گردید ، به شب نرسیده ، آب و برق بسیاری از مناطق قطع ، بسیاری از راههای اصلی و معابر شهری بدلیل عدم برف روبی بسته و صدها دستگاه خودرو درمسیرهای مختلف بویژه در مسیرامامزاده هاشم به رشت زمینگیر و بطور کلی عبور ومرور در سطح شهر مختل گردید.

علیرغه تاکید مسئولان مبنی بر آمادگی و آماده باش بودن نیروهای انسانی و خودرویی ، هیچ خودرویی متعلق به خدمات عمومی و دولتی در بسیاری از مناطق و خیابانها رویت نمی شوند ، مردم خودشان به کمک یکدیگر می شتابند چون امیدی به کمک رسانی نهادهای خدمات رسان ندارند.

در برف سنگین سال 86 که بارش برف اخیر به هیچ وجه قابل قیاس با آن نیست ، مردم سختی های کمتری را متحمل شدند چرا که مدیریت مردمی وکاربلد وقت استان ، خودش شخصا بصورت میدانی پای کار آمد و بحران را به درستی مدیریت کرد بطوری که علیرغم گذشت بیش از یک دهه از آن بحران ، مردم گیلان بویژه شهروندان رشتی به نیکی از آن مدیریت فقید درمهار ومدیریت بحران یاد می کنند. در سال 86 علیرغم سنگین بودن بارش برف ، اولین ومهمترین اولویت مدیریت بحران ، بازگشایی راهها و معابر استان بوده چرا که درصورت باز بودن راهها و معابر استان است که دستگاههای خدمات رسان مثل آب ، برق و گاز می توانند به راحتی خدمات رسانی و خرابی های ناشی از بارش برف را ترمیم نمایند. اما متاسفانه در بارش برف اخیر که درسطح رشت از 70 سانتیمتر فراتر نرفت این مهم یعنی اولویت بازگشایی راهها ، خیابانها و معابر استان مورد توجه قرار نگرفت بطوری که تا صبح چهارشنبه همچنان بسیاری از خیابانها ، معابر و کوچه های شهر مسدود بوده و مردم خودشان دست به کار شده و نسبت به بازگشایی آنها اقدام نمودند.

بی تردیدبارش برف یک نعمت بزرگ الهی است که علاوه بر تامین منابع آب موردنیاز هرمنطقه و نیز ایجاد نشاط وشادابی و هوای پاک ، می تواند خاطرات شیرین و لذت بخشی را برای شهروندان رقم زند به شرطی که با مدیریت صحیح و کارآمد ، تبدیل به بحران و خاطره تلخ در اذهان برای مردم نگردد.

رشت- علی کشت پرور بین کلایی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار