کد خبر : 51531
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸

مسجد، پایگاه خلق حماسه ها/ بسیجیانی که با کمک های خود انقلاب می آفرینند

مسجد، پایگاه خلق حماسه ها/ بسیجیانی که با کمک های خود انقلاب می آفرینند

بسیج در مساجد از تمام ظرفیت های انسانی خود در هر سن، مقام و رتبه ای که باشند در راستای اهداف اسلام و انقلاب بهره می گیرد و یک‌بار دیگر این عملکرد و حضور جهادگرانه را از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا تا کنون در ایران شاهد بوده و هستیم.

به گزارش گیلانستان وقتی به ابتدای شکل‌گیری اسلام و تشکیل حکومت اسلامی توسط پیامبر(ص) در مدینه نگاه می کنیم، «مسجد» را می‌بینیم که مهم‌ترین سنگر و پایگاه برای دفاع از اسلام بود. محلی برای تصمیم‌گیری‌های بزرگ. همیشه در طول تاریخ اسلام مسجد این جایگاه خود را حفظ کرد و مرکزی برای مبارزه با انحرافات فکری، عقیدتی و حتی تجمع برای مبارزات نظامی و سیاسی شناخته شد.

در انقلاب اسلامی ایران نیز مساجد به‌عنوان محور مبارزه علیه رژیم طاغوت بودند و بعد از آن نیز در زمان جنگ تحمیلی یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های اعزام نیرو و پشتیبانی از جبهه‌های نبرد قلمداد می‌شدند.

بعد از جنگ نیز اهمیت مساجد با تشکیل پایگاه‌های بسیج نه تنها کم‌رنگ نشد بلکه اکثر کارهای بسیج در مساجد انجام می‌گیرد که نشان می‌دهد مساجد همچنان محوری‌ترین پایگاه برای دفاع از انقلاب و بهترین محل تجمع برای بسیجیان است.

باید اینگونه گفت که بسیج در مساجد از تمام ظرفیت‌های افراد خود در هر سن، مقام و رتبه‌ای که باشند در راستای اهداف اسلام و انقلاب بهره می‌گیرد و یک‌بار دیگر این عملکرد و حضور جهادگرانه را از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا تاکنون در ایران شاهد بوده و هستیم.

چه از همان روزهای نخست که دلهره خروج از منزل و آمد و شد برای انجام کوچک‌ترین فعالیت‌هایمان لرزه بر انداممان می‌انداخت و چه اکنون که تا حدودی وضعیت آرام‌تر و شرایط با فاصله‌گذاری اجتماعی بهتر شده است. این بسیجی‌های مسجدی هر روز و هر لحظه به دنبال خدمت بودند از ضدعفونی کردن معابر کوچه و خیابان، مغازه‌ها و ماشین‌ها و… تا تولید و توزیع ماسک و دستکش رایگان در بین مردم.

 

«علی رضا احمدی پور» با بیان اینکه اعم برنامه‌های ستاد نماز جمعه سنگر همیشه به همراه تشکل‌های داخل مسجد یعنی پایگاه مقاومت، هیات متوسلین به چهارده معصوم و هیات امنا مسجد جامع برگزار می‌شود، افزود: با شروع بحث کرونا در کشور و شیوع سریع آن یک‌بار دیگر دست به دست هم داده و پای کار آمدیم تا بتوانیم در حمایت از مردم بر این دشمن ناشناخته پیروز شویم.

مسئول توسعه عمران، اداری و برنامه ریزی ستاد نماز جمعه سنگر گفت: از همان ابتدای این بحران مسجد بسته نشد و همیشه مقر فرماندهی کارهای جهادی بود و تصمیم‌گیری و تقسیم کارها در این مکان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه تمام کارها از جمله تولید و توزیع بیش از ۲هزار ماسک رایگان بین مردم،  ۲٠٠ بسته بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی کننده و ژل را در سطح این بخش داشتیم، افزود: به جهت تبرک و بالا بردن روح معنوی این خدمات انسان دوستانه، زیارت عاشورا هم در بسته‌های اهدایی قرار می‌دادیم که بین مردم توزیع می شد.

احمدی پور همچنین از توزیع ۱۵٠ پک بهداشتی در بین بازاریان همسایه مسجد در ایام اوج کرونا خبر داد و تصریح کرد: این بازاریان همیشه در مسایل مالی و برنامه‌های دیگر کمک حال مسجد بوده‌اند، از این رو وظیفه ما حمایت از آنان در این دوران سخت بود.

وی اظهار کرد: در این ایام چندین بار به طور کامل مسجد و مصلی سنگر و داخل مغازه‌های اطراف آن با یاری اعضای بسیج مسجد با دستگاه پمپاژ ضدعفونی شدند.

احمدی پور همچنین به بخشودگی اجاره بها دو ماه اسفند و فروردین مغازه های مسجد جامع اشاره کرد و افزود: هیات امنا و امام جمعه مسجد جامع این تصمیم را به دلیل کسادی بازار و عدم کارکرد مغازه‌داران در این دوران بسیار سخت و دور کردن فشار و دغدغه از آنان گرفتند.

وی همچنین بیان کرد: ۳٠نفر از جوانان بسیجی عضو پایگاه مسجد به طور مستقیم  و ۲٠ نفر از بانوان در خانه‌های خودشان تولید ماسک را بر عهده داشتند که به طور غیر مستقیم ما را در این کار یاری می‌رساندند.

 

احمدی پور مجموع هزینه‌های انجام شده را صرفا از کمک‌های مردمی و خیرین دانست و گفت: بسیاری از همین افرادی که خودشان در این عرصه وارد شدند و فیزیکی کمک می‌کردند از لحاظ مالی هم چیزی دریغ نکردند.

وی همدلی و کمک به همنوعان را از خصوصیات اخلاقی و ارزشمند مسلمانان عنوان کرد و ادامه داد: در شرایطی که همه درگیر یک بیماری همه‌گیر و ناشناخته بودیم، اما مسجد خانه امنی برای ایثار و فداکاری مردمانی بود که نمی توانستند بی‌تحرک بمانند و دست روی دست بگذارند و کاری انجام ندهند.

احمدی پور افزود: بسیاری از حرکت‌های خودجوش و انقلابی از دامان مسجد رخ می‌نمایاند و این محور وحدت و همبستگی مومنین همواره در ارتقای مسائل دینی، سیاسی، اجتماعی و بهداشتی خوش درخشیده است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه قبل از اعلام سراسری رزمایش مواسات، اقدام به جذب کمک‌های مردمی برای فقرا و نیازمندان کردیم گفت: با درآمد سه صندوقی که از طرف مسجد و کمک‌های مردمی و خیران داشتیم، توانستیم چندین سبد کالا تهیه کرده و در اختیار بیش از یکصد خانواده نیازمند قرار بدهیم.

احمدی پور همچنین گفت: برگزاری مسابقه «زنگ نشاط» ویژه کودکان نیز از دیگر برنامه‌ها در این ایام بود که از آنان خواسته بودیم کارهای خوبی که در این ایام به اصطلاح کرونایی انجام داده‌اند را به صورت عکس و فیلم برایمان بفرستند که به نفرات برگزیده جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

 

«رسول ایزدی» نیز با بیان اینکه با یک طرح ابتکاری توانستیم در دوران کرونا دستکش‌های یکبار مصرف تهیه شده از پلاستیک فریزر را با حضور پنج نفر از اعضای بسیج در بسته‌های ۱٠ جفتی، تولید کنیم به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: تاکنون هزار دستکش تولید شده در بین نانوایی‌ها و پمپ بنزین‌ها توزیع شده است.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج علی ابن ابیطالب(علیه السلام) سنگر این طرح را با عنوان «مکتب حاج قاسم » و با شعار«به مدد الهی کرونا را شکست می‌دهیم» آغاز کردیم افزود: ضدعفونی مغازه‌ها، معابر، خودروهای درون شهری، آژانس‌ها و.. نیز از فعالیت‌های شبانه روزی ۲٠ تن از بسیجیان مسجد جامع سنگر بود که همچنان مشغول خدمت هستند.

وی ادامه داد: حالا که بعضی مدارس برای رفع اشکال دروس دانش‌آموزان باز شده‌اند به درخواست بعضی از مدیران که از ما بخواهند، توزیع دستکش و ماسک و ضد عفونی مدارس برای آنان  انجام می‌شود.

 

ایزدی تصریح کرد: مسجد محور اکثر فعالیت‌های بسیج مردمی است و مردم همواره به مسجد به عنوان خانه خدا و مکان امن برای انجام فعالیت‌های بشردوستانه و خیرخواهانه اعتماد دارند و کمک‌های خود را از ما دریغ نمی‌کنند.

وی گفت: ما نیز تلاش کرده‌ایم تا با یاری رساندن به هموطنانمان در رسیدن هر چه سریع‌تر به سلامت و آرامش جامعه و در پی آن برگشت اقتصاد خانواده تا حدودی نقش داشته باشیم.

ایزدی با اشاره به حال و هوای متفاوت شب‌های ماه مبارک رمضان نیز اظهار کرد: برادران و خواهران بسیجی مسجد، با کمک یکدیگر و یاری مردم توانستند در چندین مرحله رزمایش کمک مؤمنانه را با حداقل ۱٠ قلم جنس مواد غذایی به ارزش ۱۵٠ هزار تومان در بین نیازمندان شهر توزیع کنند و در کنار هر بسته یک جلد کتاب خاطرات شهید حاج قاسم سلیمانی و بسته‌های ماسک را نیز با هدف ارتقا بار فرهنگی و معنوی، به خانواده‌های نیازمند اهدا کنند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار