کد خبر : 65250
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 اردیبهشت 1400- 46: 16

نماینده رشت و خمام در مجلس:

مشکلات روستاییان حاشیه مسیر ریلی رشت- آستارا باید حل شود

مشکلات روستاییان حاشیه مسیر ریلی رشت- آستارا باید حل شود

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به مشکلات روستاییان حاشیه مسیر ریلی رشت- آستارا، گفت: بی‌توجهی به مسئله راه آهن گیلان قابل پذیرش نیست.

به گزارش گیلانستان، سید علی آقازاده پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن رشت به آستارا با اشاره به اینکه این پروژه از ۱۲ سال پیش آغاز شد، اظهار کرد: باید در همان زمان این مسیر ریلی را از منطقه امام زاده هاشم تا بندر انزلی تکمیل می‌کردند اما این مسئله محقق نشد و هرچه سریع‌تر باید به نتیجه برسد.

وی با انتقاد از کم توجهی‌های صورت گرفته نسبت به راه آهن گیلان، گفت: در گذشته همواره راهبرد ترانزیتی کشور، راه آهن شمال به جنوب بود مزیت بالای راه آهن برای کشور از بدیهیات است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به سهم ۱۱ درصدی راه آهن در جا به جایی کالا در کشور و با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه تاکید شده که باید این سهم به ۳۰ درصد برسد، افزود: به دلیل زمان بر بودن پروژه‌ها به مسئله راه آهن کم توجه می‌شود، راه آهن باید جایگاه واقعی خود را در گیلان پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه اتصال راه آهن گیلان به بندر کاسپین یک حرکت رو به جلو برای استان است، تصریح کرد: اتصال راه آهن به شهرستان آستارا نیز یک اقدام ارزشمند برای استان و حتی کشور است و راه انتقال کالا به کشورهای همسایه شمالی را راحت تر می‌کند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه علی رغم منفعت‌ها نباید روستاییان ما از پروژه راه آهن آسیب ببینند، گفت: جاده‌های تخریب شده توسط راه آهن باید دوباره بازسازی و همچنین برای راه‌هایی که مسدود شده نیز باید راه جایگزین تعبیه شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید مشکلات روستاییان حاشیه راه آهن را برطرف کنند، ادامه داد: هنوز پول زمین‌های خریداری شده برای راه آهن به برخی از روستاییان پرداخت نشده و علاوه بر آن راه دسترسی آنها را نیز دچار مشکل کرده است.

آقازاده با اشاره به اینکه روستاییان حاشیه خط ریل راه آهن رشت به آستارا مشکلات زیادی دارند، بیان کرد: کشاورزی مردم منطقه دچار مشکلاتی شده که برای حل این مشکلات تمام تلاش خود را خواهم کرد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار