کد خبر : 67794
تاریخ انتشار : شنبه 5 تیر 1400- 32: 11

عضو کمیسیون آموزش مجلس:

مصوبات کنکوری اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با نظر کمیسیون آموزش مغایرت دارد

مصوبات کنکوری اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با نظر کمیسیون آموزش مغایرت دارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کمیسیون آموزش با مصوبات کنکوری اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی موافق نبوده و این نظر کمیسیون آموزش مجلس نیست.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا احمدی درباره مصوبات اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور اظهار داشت: این نظر کمیسیون آموزش مجلس نبوده و کمیسیون آموزش موافق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قرار بر این شد تا رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با مسئول شورای عالی انقلاب فرهنگی نشستی داشته باشند و راهکاری در این باره ارائه دهند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ افزود: با توجه به تخلفاتی که در روز انتخابات به‌ویژه از سوی وزارت کشور و برگزارکنندگان انتخابات شاهد بودیم گزارشاتی را در کمیسیون اصل ۹۰ وصول کردیم و کارگروه‌ها در حال پیگیری هستند و پس از انجام بررسی‌ها نتایج اطلاع‌رسانی می‌شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس در مورد تأخیر در اجرای پروژه انتقال آب از سنگر به کوچصفهان گفت: اختلافی بین وزارت راهداری و پیمانکار این پروژه به وجود آمد اما با پیگیرهای انجام شده خطوط انتقال آب تا نزدیکی خمام امتداد یافته و به‌زودی خطوط آب شرب به کوچصفهان متصل می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس در مورد مشکلات آب‌رسانی زراعی در گیلان با اشاره به اینکه میزان بارندگی‌ها و آب پشت سد به نصف تقلیل یافته گفت: کمبود آب در بخش‌های مختلف گیلان مشاهده می‌شود و برخی از زمین‌های زراعی به دلیل بی‌آبی ترک برداشته است.

احمدی تصریح کرد: اگرچه بخشی از مشکلات مربوط به کمبود آب در گیلان مربوط به کاهش بارندگی است اما اگر مدیریت صحیح و تخصیص تجهیزات و اعتبارات بیشتر انجام می‌شد به این صورت شاهد خسارات به کشاورزان نبودیم.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در این حوزه ابراز داشت: در این راستا رئیس سازمان مدیریت بحران کشور را به رشت آوریم و همچنین برخی از مزارع در روستاهای استان که با کم‌آبی مواجه بودند را به وی نشان دادیم تا اقدامی در جهت جبران مافات کشاورزان انجام شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنده به جد پیگیر تخصیص اعتبارات برای احیاء تالاب‌های زرجوب، گوهررود و عینک هستم و در این مورد در صحن مجلس نیز تذکری به وزیر نیرو دادم.

احمدی با اشاره به بازدید اخیر خود از فخب و سیاه اسطلخ گفت: احیای این ۳ رود باید به جد پیگیری و مطالبه شود چرا که آلودگی آن مولد بیماری‌های گوارشی، بیماری‌های پوستی و سرطان برای اهالی منطقه و حتی شهرستان رشت است.

به گزارش تسنیم، شورای عالی انقلاب فرهنگی اخیرأ مصوباتی را درباره برگزاری کنکور از سال ۱۴۰۲ داشته است که  یکی از این مصوبات، افزایش سابقه تحصیلی و معدل در کنکور است به نحوی که سهم معدل به ۶۰ درصد افزایش یافته است.

همچنین از دیگر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد کنکور حذف دروس عمومی از کنکور سرارسری است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار