کد خبر : 44522
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱

یادداشت؛

مطالبات ما و انتخابات/ محمود باقری خطیبانی

مطالبات ما و انتخابات/ محمود باقری خطیبانی

به نظر می‌رسد اگر برنامه‌ریزی‌ها ، مبتنی بر نظرات و تئوری‌های اقتصادی و واقعیت‌های موجود در جامعه نباشد، نمی‌توان انتظار نتایجی مطلوب داشت.

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان/ محمود باقری خطیبانی: توسعه اقتصاد گیلان و فراهم سازی بسترهای مناسب سرمایه گذاری یکی از مطالبات مردم گیلان است که نقش نمایندگان مردم در این بخش بسیار مهم و برجسته می باشد .
بخش مهمی از اقتصاد استان‌ها از جمله استان گیلان، تحت تاثیر سیاست‌های اقتصادی دولت و خواسته‌های مطرح شده در قانون برنامه توسعه و اسناد بالادستی است و بخش مهمی از پازل اقتصاد استان را تشکیل می‌دهد. هیچ فرد منصفی نیست که بیان کند این برنامه‌ها مانع رشد و توسعه هستند، بلکه این اسناد به طور آشکاری بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات در جهت مقاوم سازی اقتصاد و بهبود شاخص‌های اقتصادی تاکید دارد اما مهم شناخت کافی برای استفاده از این منابع است .
به نظر می‌رسد اگر برنامه‌ریزی‌ها ، مبتنی بر نظرات و تئوری‌های اقتصادی و واقعیت‌های موجود در جامعه نباشد، نمی‌توان انتظار نتایجی مطلوب داشت. مدیرانی که مدل‌های رشد و توسعه را به خوبی مطالعه نکرده‌اند به راحتی از تغییر ساختار اقتصادی استان‌ها سخن می‌گویند و می‌خواهند در یک دوره کوتاه سهم بخش‌های مختلف اقتصاد را که در نتیجه رفتار‌های بلند مدت شکل گرفته ، تغییر دهند و به الگوی کشور‌های پیشرفته برسند. برتری شاخص‌های اقتصادی را بیش از هر کسی و بهتر از آن، مردم منطقه در زندگی خود می‌بینند و تحلیل می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار