کد خبر : 61177
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 دی 1399- 55: 10

معاون سیاسی استاندار گیلان:

معرفی فرماندار خمام در آینده‌ای نزدیک/ در اختیار داشتن نماینده مجلس مجزا در خمام به قوانین بستگی دارد

معرفی فرماندار خمام در آینده‌ای نزدیک/ در اختیار داشتن نماینده مجلس مجزا در خمام به قوانین بستگی دارد

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه پس از تلاش‌های فراوان توسط نهادهای مختلف و استانداری گیلان نهایتاً در تاریخ ۱۲ آبان امسال هیئت‌وزیران با شهرستان شدن خمام موافقت کرد، گفت: انتخاب نماینده مجزا در خمام در شرایط فعلی و بر اساس قوانین موجود ناممکن است.

به گزارش گیلانستان، محمود قاسمی نژاد امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان شدن خمام یک اتفاق ارزشمند در گیلان بوده است، اظهار کرد: یکی از مطالبات مهم مردم خمام در چند سال اخیر، شهرستان شدن این بخش بوده و پس از تلاش‌های فراوان توسط نهادهای مختلف و استانداری گیلان نهایتاً در تاریخ ۱۲ آبان امسال هیئت‌وزیران با شهرستان شدن خمام موافقت کرد.

وی با اشاره به دهستان‌های موجود در شهرستان خمام گفت: طبق ابلاغیه وزارت کشور به استانداری گیلان، خمام دارای دو بخش مرکزی و چوکام و همچنین از چهار دهستان چاپارخانه، کته سر، چوکام و فرشکی تشکیل‌شده است.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری گیلان با اذعان به اینکه اغلب جمعیت ساکن در شهرستان خمام شهری محسوب می‌شوند، تصریح کرد: طبق آخرین سرشماری، شهرستان خمام از ۵۴ هزار و ۸۶۰ نفر جمعیت شهری که ۲۰ هزار و ۸۹۷ نفر را جمعیت شهری و ۳۳ هزار و ۵۶۳ نفر را جمعیت روستایی تشکیل داده و همچنین ۳۳ روستا در خمام وجود دارد.

قاسم نژاد انتخاب نماینده مجزا در خمام را در شرایط فعلی و بر اساس قوانین موجود ناممکن دانست و افزود: از امروز سه نماینده مردم شهرستان رشت به‌عنوان نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام معرفی می‌شوند زیرا انتخاب داشتن نماینده مجلس مجزا نیازمند قوانینی مثل افزایش جمعیت بوده و در اسرع وقت فرماندار جدید خمام معرفی و ادارات مجزا در این شهرستان دایر می‌شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ریحانه دوشنبه , ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷

❤❤❤

ریحانه دوشنبه , ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸

خیلی خوب بود?❤❤

رفتن به نوار ابزار