کد خبر : 68289
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 تیر 1400- 09: 17

مدیرکل اوقاف گیلان:

معرفی هیئت امنای امامزاده ابراهیم(ع) شفت/ گیلان از قطب‌های مذهبی کشور است

معرفی هیئت امنای امامزاده ابراهیم(ع) شفت/ گیلان از قطب‌های مذهبی کشور است

حجت الاسلام علیزاده با اعلام معرفی هیئت امنای امامزاده ابراهیم(ع) شفت گفت: گیلان به برکت مزار امامزادگان و بقاع متبرکه یکی از قطب‌های مذهبی کشور است

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام «ستار علیزاده » در مراسم معرفی اعضای جدید هیئت امنای امام زاده ابراهیم(ع) شفت که امروز( دوشنبه، ۲۱ تیر) در فرمانداری شفت برگزار شد گفت: همه مردم مدیون امام زادگان هستیم که در اوج مظلومیت مفاهیم دین و زندگی دینی را به ما رساندند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به جایگاه برجسته امام زادگان در فرهنگ دینی جامعه ایرانی گفت: اینکه ایران اسلامی امروزه الگوی جهان اسلام در مقاومت علیه استکبار است به برکت تعالیم امامزادگان است.

وی اعلام کرد: گیلان به برکت مزار امامزادگان و بقاع متبرکه یکی از قطب‌های مذهبی کشور است.

علیزاده تبدیل بقاع به قطب فرهنگی و آشنایی مردم با معارف اسلامی را از مصادیق ادامه دادن راه امام زادگان برشمرد و گفت: مقدمه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی ساخت بنای آستان امامزادگان طبق موازین اصیل اسلامی است.

وی به اشاره به پیشرفت مطلوب مقاوم سازی بنای امامزاده ابراهیم شفت گفت: یک تیم متخصص و فنی وظیفه مقاومت سازی و تحکیم سازه امام زاده ابراهیم(ع) را بر عهده دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان کرد: آستان متبرکه امامزاده ابراهیم(ع) و امامزاده اسحاق(ع) شفت از بقاع شاخص استانی و ملی هستند و برای عملیات عمرانی در آنها ضرروت دارد کارگروهی متشکل از امام جمعه، فرماندار، نماینده مجلس و برخی از مسئولان استانی تشکیل شود.

وی تاکید کرد: از ظرفیت استانی و منابع ملی برای ساخت آستان این امامزادگان که از سراسر کشور زائر دارند، بهره برده شود.

علیزاده تشکیل مجمع خیرین را نیز موجب تسریع در اتمام عملیات عمرانی در بقاع یاد شده دانست و گفت: مردم گیلان در سال ۹۸، ۳۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹، ۲۵ میلیارد تومان در قالب طرح مودت و تامین اقلام ساختمانی مورد نیاز بقاع متبرکه به ساخت اماکن مقدس استان کمک کردند.

*بقاع متبرکه حق هزینه عواید و نذورات بقاع متبرکه در حوزه مدیریت شهری را ندارند

وی همچنین با اشاره به خدمات اجتماعی و فرهنگی بقاع متبرکه به مردم منطقه گفت: هیئت امنا مردم منطقه را توجیه کنند تا انتظارات فوق قانون از اوقاف در خصوص هزینه کردن عواید و نذورات بقاع متبرکه نداشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: مرکز افق بقاع در حوزه اجتماعی و فرهنگی به مردم خدمت رسانی کرده و از ابتدای مبارزه با کرونا تاکنون ۷۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان سراسر گیلان به همت همین مراکز افق توزیع شده است.

وی اذعان داشت: بقاع متبرکه در حوزه عمران و مدیریت شهری از محل عواید و نذورات بقاع متبرکه حق هزینه ندارند.

علیزاده کارکنان و مدیران اوقاف و بقاع متبرکه را خادم مردم خواند و گفت: یکی از سیاست سازمان اوقاف، مردمی کردن اداره موقوفات مانند تجربه مردمی کردن اداره بقاع متبرکه و مساجد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار کرد: بقاع متبرکه توسط خود مردم و معتمدین محلی مدیریت می شود.

*لزوم حمایت از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه

در ادامه «چراغی»  نیز با تبریک تبریک سالروز ازدواج امام علی(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله) گفت: مایه افتخار است که در نظام اسلامی خدمتگدار مردم شریف، فهیم و عالم پرور شفت باشیم.

فرماندار شفت با بیان اینکه: شفت به دو امام زاده ابراهیم(سلام الله) و اسحاق(سلام الله) شناخته شده است افزود: این دو امام زاده، جایگاه بسیار والایی در مردم منطقه و داخل کشور و خارج از کشور دارد.

 وی تاکید کرد: بعد از انقلاب بخش قابل توجهی از مشکلات در این دو منطقه مرتفع شده است.

چراغی یادآور شد: با توجه به گسترش میزان زائران و نیازمندی ها گردشگری مذهبی پیرامون آستان دو امام زاده یاد شده، زیرساخت های خدماتی هم باید به تناسب افزایش یابد.

فرماندار شفت با اشاره به لزوم حمایت از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه، گفت: خیرین، هیئت امنا و مردم باید در کنار هم فعالیت داشته باشند تا شان بقاع متبرکه حفظ شود.

دیدار با حجت الاسلام هاشمی، امام جمعه شفت و مهندس بهروزی فر، نماینده مردم شفت در مجلس و همچنین بازدید از اداره اوقاف شفت و دیدار با کارکنان این اداره از دیگر برنامه های سفر یکروزه مدیرکل اوقاف به شهرستان شفت بوده است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار